АКТИВІЗАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ НАУКОВИХ ГУРТКІВ У НОВІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2075-146x.2023.31.283212Ключові слова:
активізація, гурток, науковий гурток, нова українська школа, педагогічні умовиАнотація
У статті автор презентує сукупність педагогічних умов активізації діяльності наукових гуртків у новій українській школі як цілісний процес, що передбачає реалізацію сукупності педагогічних умов: розроблення інноваційної моделі організації наукового гуртка; комплексний підхід у застосуванні форм залучення учнів до пошукової та науково-дослідної роботи; залучення бібліотекарів до проведення занять наукового гуртка; застосування інноваційно-розвивальних технологій, які орієнтовані на формування в учнів здатності до науково-дослідної роботи; цифровізація роботи наукового гуртка. Науковий гурток у школі потрактовується як об’єднання цілеспрямованих учнів (здебільшого старших класів), котре створює творчо-розвивальне наукове середовище шляхом ініціювання та реалізації успішних проєктів, орієнтованих на підтримку новітніх наукових ідей, інновацій та обмін знаннями. З’ясовано, що педагогічним результатом обміну науковою діяльністю учасників гуртка є перетворення, які відбуваються в особистості школяра під впливом виконуваної ним науково-дослідної діяльності, тобто збільшується частка самостійності особистості учня, що формується у площині цієї форми роботи.
Посилання
Antonova, O. Ie. (2014). Zaluchennia starshoklasnykiv do naukovo-doslidnoi diialnosti MAN yak zasib rozvytku yikh doslidnytskykh zdibnostei [Involvement of high school students in research activities of the National Academy of Sciences as a means of developing their research abilities]. In Innovatsii v osviti:intehratsiia nauky i praktyky [Innovations in education: integration of science and practice]: zb. nauk-metod. prats (pp. 56-75). Zhytomyr: FOP Levkovets [in Ukrainian].
Baliuk, V. O. (2020). Tekhnolohiia resursno-oriientovanoho navchannia u protsesi formuvannia tsyfrovoi kompetentnosti studentiv ekonomichnykh spetsialnostei [Technology of resource-oriented learning in the process of forming digital competence of students of economic specialties]. In Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh [Pedagogy of forming a creative personality in higher and secondary schools]: zb. nauk. prats (Is. 69, 2, pp. 19-23). Zaporizhzhia: KPU [in Ukrainian].
Dehtiarova, H. S., & Rudenko, L. A. (2010). Teoretychni ta metodychni osnovy rozvytku komunikatyvnoi kompetentnosti maibutnikh fakhivtsiv sfery obsluhovuvannia [Theoretical and methodological foundations of the development of communicative competence of future specialists in the field of service]: navchalno-metodychnyi posibnyk. Kyiv: Pedahohichna dumka [in Ukrainian].
Kononets, N. V. (2016). Dydaktychni osnovy resursno-oriientovanoho navchannia dystsyplin kompiuternoho tsyklu studentiv ahrarnykh koledzhiv [Didactic bases of resource-based learning computer sciences cycle students of agrarian colleges]. (D diss.). Poltava [in Ukrainian].
Kononets, N. V. (2012). Pedahohichni innovatsii vyshchoi shkoly: resursno-oriientovane navchannia [Pedagogical Innovations of Higher School: resource-based learning]. Pedahohichni nauky [Pedagogical sciences], 54, 76-80 [in Ukrainian].
Kononets, N. V. (2021). Spetsyfika ukladannia zmistu elektronnykh navchalnykh posibnykiv dlia samoosvity studentiv v umovakh tsyfrovizatsii navchannia. [The specifics of compiling the content of electronic teaching aids for self-education of students in the conditions of digitization of education]. In Scientific Collection «InterConf»: with the Proceedings of the 8th International Scientific and Practical Conference «Challenges in Science of Nowadays» (Is. 48, pp. 296-299). Washington, USA: EnDeavours Publisher [in Ukrainian].
Kononets, N., Ilchenko, O., & Mokliak, V. (2020). Future teachers resource-based learning system: experience of higher education institutions in Poltava city, Ukraine. Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE, 21, 3, 14, 199-220 [in English].
Kononets, N., Nestulya, S., Soloshych, I., Zhamardiy, V., & Odokienko, V. (2021). Investigating the Didactic System of Research Competence Formation for Prospective PE Instructors. Journal of Research in Medical and Dental Science, 9, 7, 414-418 [in English].
Nestulia, O. O., Nestulia, S. I., & Kononets, N. V. (2018). Osnovy liderstva [Fundamentals of Leadership]: elektronnyi posibnyk dlia samostiinoi roboty studentiv. Poltava: PUET [in Ukrainian].
Proniuk, N. P. (2000). Orhanizatsiia roboty Maloi akademii nauk [Organization of the work of the Small Academy of Sciences]. Ridna shkola [Native school], 6, 72-73 [in Ukrainian].
Shabanov, V. (Ed.). (2021). Metodychnyi putivnyk uchytelia Novoi ukrainskoi shkoly: pryrodnycha osvitnia haluz : zbirnyk metodychnykh materialiv [Methodical guide of the teacher of the New Ukrainian school: natural education field: a collection of methodical materials]. Kramatorsk: Viddil informatsiino-vydavnychoi diialnosti [in Ukrainian].
Shouten, T., Danylenko, L. I., Zaichenko, O. I., & Sofii, N. Z. (2009). Menedzhment kerivnykiv zakladiv doshkilnoi i pochatkovoi osvity [Management of preschool and elementary education institutions]. Kyiv: SPD FO Parashyn K.S. [in Ukrainian].