ІНТЕГРАЦІЯ ЗДОРОВ'ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЦЕС СТУДЕНТІВ ПРИРОДНИЧИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ

Автор(и)

  • M. DYACHENKO-BOGUN
  • N. HRYTSAI
  • O. BOLSHAYA

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2023.31.283231

Ключові слова:

інтеграція, здоров'язбережувалні технології, навчальний процес, студенти, природничі спеціальності

Анотація

Стаття розкриває низку методів інтеграції здоров'язбережувальних технологій у навчальний процес студентів природничих спеціальностей. Описано використання інтерактивних методів навчання, включення здоров'язбережувальних тем до навчальних  програм, застосування новітніх технологій, організацію спеціальних тренінгів та впровадження здоров'язбережувальних програм в університетах. Впроваджуючи ці методи, студенти можуть не лише покращити своє фізичне та психологічне здоров'я, але й розвинути свої соціальні та комунікативні навички. Використання здоров'язберігаючих технологій в освітньому процесі може підвищити мотивацію студентів, покращити їхні навички роботи в команді та забезпечити їм здоровий спосіб життя, що, в свою чергу, позитивно впливає на їхні майбутні кар'єрні перспективи.

Матеріал є цінним для викладачів, які бажають розширити свої знання про здоров'язберігаючі технології та їхнє застосування в освітньому процесі.

Посилання

Avdieienko, I. M. (2016). Rozvytok kultury zdorov’ia studentiv v osvitnomu seredovyshchi vyshchoho navchalnoho zakladu [Development of the health culture of students in the educational environment of a higher educational institution]. (PhD diss.). Kharkiv [in Ukrainian].

Bashtovenko, O., & Vovk, A. (2021). Intehratsiia zdorov’iazberihalnoi y ekolohichnoi kompetentnostei u profesiinii pidhotovtsi maibutnikh fakhivtsiv fizychnoi kultury [Integration of health care and environmental competences in the professional training of future physical culture specialists]. In O. K. Kornosenko, & O. V. Danysko (Eds.), Kontseptualizatsiia kompetentnisnoho pidkhodu do profesiinoi pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv fizychnoi kultury ta sportu v konteksti zmishanoho navchannia [Conceptualization of the competency-based approach to the professional training of future physical culture and sports specialists in the context of blended learning]: kolektyvna monohrafiia (pp. 49-64). Poltava [in Ukrainian].

Bilyk, V. H. (2018). Pryrodnycho-naukova pidhotovka yak pidgruntia formuvannia hotovnosti maibutnikh psykholohiv do zdorov’iazberezhuvalnoi diialnosti [Natural and scientific training as a basis for the formation of the readiness of future psychologists for health-preserving activities]. Retrieved from https://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21360 [in Ukrainian].

Donchenko, V. I. (2016). Metodyka navchannia zdoroviazberezhuvalnykh tekhnolohii studentiv medychnoho universytetu [Methods of teaching health-saving technologies to medical university students]. (PhD diss.). Kharkiv [in Ukrainian].

Kostenko, O. O., & Siropol, V. O. (2020). Tekhnolohii zdorov’iazberezhennia v osvitnomu protsesi pedahohichnoho vyshu [Health care technologies in the educational process of a pedagogical university]. In N. I. Kotsur (Ed.), Zdorovia ditei i molodi: bezpekovi ta psykholoho-pedahohichni aspekty [Health of children and youth: safety and psychological and pedagogical aspects]: kolekt. monohrafiia (Is. 3, pp. 158-166). Pereiaslav-Khmelnytskyi [in Ukrainian].

Kryvoruchko, I. V., & Shukatka, O. V. (2021). Vykorystannia zdorov’iazberezhuvalnykh tekhnolohii v osvitnomu protsesi zakladiv vyshchoi osvity [The use of health-saving technologies in the educational process of higher education institutions]. In Tendentsii zabezpechennia yakosti osvity [Trends in ensuring the quality of education]: materialy mizhnar. nauk.-prakt. konf. (pp. 115-116). Dnipro. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/362906903 [in Ukrainian].

Ovcharuk, V. V. (2019). Formuvannia zdorov’iazberihaiuchoi kompetentnosti studentiv vyshchykh tekhnichnykh navchalnykh zakladiv zasobamy fizychnoho vykhovannia [Formation of health-preserving competence of students of higher technical educational institutions by means of physical education]. (PhD diss.). Vinnytsia [in Ukrainian].

Pavlenko, I. O. (2015). Formuvannia valeolohichnoho myslennia maibutnikh uchyteliv pryrodnychykh spetsialnostei u protsesi profesiinoi pidhotovky [Formation of valeological thinking of future teachers of natural sciences in the process of professional training]. (PhD diss.). Pereiaslav-Khmelnytskyi [in Ukrainian].

Pylypenko, N. M. (2015). Interaktyvni metody navchannia yak zasib vprovadzhennia zdorov’iazberihaiuchykh pedahohichnykh tekhnolohii [Interactive teaching methods as a means of introducing health-preserving pedagogical technologies]. In V. R. Ilchenko (Ed.), Naukovo-metodychne zabezpechennia navchannia pryrodoznavstva v starshii shkoli [Scientific and methodical support of natural science education in high school]: zb. nauk. prats. (Is. 7, pp. 125-129). Poltava: PNPU imeni V. H. Korolenka [in Ukrainian].

Shapran, Yu. P. (2013). Formuvannia zdoroviazberezhuvalnoi kompetentnosti studentiv-biolohiv pedahohichnoho universytetu [Formation of health-preserving competence of biology students of a pedagogical university]. Humanitarnyi visnyk DVNZ «Preiaslav-Khmelnytskyi derzhavnyi pedahohichnyi universytet imeni Hryhoriia Skovorody» [Humanitarian Bulletin of the Preyaslav-Khmelnytskyi State Pedagogical University named after Hryhoriy Skovoroda], 30, 314-321 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-07

Номер

Розділ

Статті