ІННОВАЦІЙНІ МЕТОДИ ВИКЛАДАННЯ ДЛЯ СТУДЕНТІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 101 ЕКОЛОГІЯ: ПРАКТИЧНА СПРЯМОВАНІСТЬ ТА МЕТОДОЛОГІЯ ВИКОРИСТАННЯ

Автор(и)

  • M. DIACHENKO-BOHUN
  • L. HOMLIA
  • T. SHKURA
  • V. ROKOTIANSKA
  • O. ORLOVSKYI

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2023.31.283234

Ключові слова:

інноваційні методи, навчання, екологія, вищі навчальні заклади, практична спрямованість, проблемне навчання, проєктне навчання, практичні вправи

Анотація

Інноваційні методи викладання для студентів спеціальності 101 Екологія, можуть бути корисними, оскільки вони забезпечують більш ефективне засвоєння та розуміння матеріалу. До переваг інноваційних методів можна віднести ефективне використання сучасних технологій у навчанні, забезпечення практичної складової та формування критичного та творчого мислення у студентів. Однак, впровадження інноваційних методів викладання екології може бути пов'язане з викликами. Один з головних викликів полягає в тому, що викладачам потрібно мати достатній рівень компетенцій у використанні сучасних технологій та розробці ефективних навчальних програм. Стаття надає корисну інформацію про використання інноваційних методів викладання для студентів спеціальності 101 Екологія. Вона дозволить ознайомитись з різними практичними методиками та їх перевагами, що сприятиме більш ефективному засвоєнню матеріалу студентами та підвищенню рівня їхньої підготовки в галузі екології; може бути корисною для викладачів, які шукають нові підходи до викладання екології та бажають покращити якість своїх дисциплін.

Посилання

Kotsenko, K. F., Kotsenko, E. F., & Lukash, I. M. (2016). Proektni tekhnolohii yak vazhlyvyi napriam studentotsentrovanoi ekolohichnoi osvity ekonomistiv [Design technologies as an important direction of student-centered environmental education of economists]. In Studentotsentryzm u systemi zabezpechennia yakosti osvity v ekonomichnomu universyteti [Student-centeredness in the system of ensuring the quality of education at the University of Economics]: zb. materialiv Vseukr. nauk.-metod. konf. za mizhnar. uchastiu (pp. 325-326). Kyiv: KNEU [in Ukrainian].

Melnychenko, R., & Tanska, V. (2013). Ekolohichna kompetentnist vchytelia yak peredumova zdiisnennia neperervnoi ekolohichnoi osvity i vykhovannia [Environmental competence of the teacher as a prerequisite for continuous environmental education and upbringing]. Naukovi zapysky. Problemy metodyky fizyko-matematychnoi i tekhnolohichnoi osvity [Proceedings. Problems of the methodology of physical, mathematical and technological education], 2 (4), 271-275 [in Ukrainian].

Mironets, L. P., & Vakal, A. P. (2014). Formuvannia diialnisnoho komponentu ekolohichnoi osvity [Formation of the activity component of environmental education]. In M. V. Hrynova (Ed.), Metodyka navchannia pryrodnychykh dystsyplin u serednii ta vyshchii shkoli» (XXI Karyshynski chytannia) [Methods of teaching natural sciences in secondary and higher schools" (XXI Karyshyn readings)]: materialy Mizhnar. nauk.-prakt. konf. (pp. 169-170). Poltava [in Ukrainian].

Piatnychuk, T. (2022). Zastosuvannia ekooriientovanoi tekhnolohii problemnoho navchannia u pidhotovtsi maibutnikh robitnykiv budivelnoi haluzi [Application of eco-oriented technology of problem-based learning in the training of future workers in the construction industry]. Profesiina pedahohika [Professional pedagogy], 1 (24), 138-144 [in Ukrainian].

Symochko, L. Yu., Demchynska, M. I., & Symochko, V. V. (2012). Informatsiini tekhnolohii v ekolohichnii osviti studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv [Information technologies in environmental education of students of higher educational institutions]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho universytetu. Biolohiia [Scientific Bulletin of Uzhhorod University. Biology], 33, 185-188. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvuu_2012_33_30 [in Ukrainian].

Sobolieva, S. M. (2008). Ekolohichna pidhotovka maibutnikh fakhivtsiv finansovo-ekonomichnoho profiliu zasobamy proektnykh tekhnolohii [Environmental training of future specialists in the financial and economic profile by means of design technologies]. (PhD diss.). Kyiv [in Ukrainian].

Stoliarenko, O. (2015). Humanistychni aspekty vykorystannia innovatsiinykh pedahohichnykh tekhnolohii u zahalnoderzhavnii stratehii staloho rozvytku [Humanistic aspects of the use of innovative pedagogical technologies in the national strategy of sustainable development]. Suchasni informatsiini tekhnolohii ta innovatsiini metodyky navchannia v pidhotovtsi fakhivtsiv: metodolohiia, teoriia, dosvid, problemy [Modern information technologies and innovative teaching methods in the training of specialists: methodology, theory, experience, problems], 41, 457-463 [in Ukrainian].

Strokal, V. P. (2012). Profesiino-praktychne navchannia studentiv u strukturi ekolohichnoi osvity [Professional and practical training of students in the structure of environmental education]. Educational Dimension, 35, 86-93 [in Ukrainian].

Siaska, I. (2019). Zastosuvannia proektnykh tekhnolohii u protsesi formuvannia ekolohichnoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv pryrodnychykh dystsyplin [Application of design technologies in the process of forming environmental competence of future teachers of natural sciences]. Psykholoho-pedahohichni problemy suchasnoi shkoly [Psychological and pedagogical problems of the modern school], 2, 134-140 [in Ukrainian].

Khursenko, S. M. (2020). Formuvannia ekolohichnoi kultury studentiv u protsesi navchannia [Formation of environmental culture of students in the learning process]. Kyivskyi naukovo-pedahohichnyi visnyk [Kyiv Scientific and Pedagogical Bulletin], 21, 125-130 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-07

Номер

Розділ

Статті