ПІДХОДИ ДО НАВЧАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ ВИМОВИ ЗА ДОПОМОГОЮ СКОРОМОВОК: ДОСВІД ПОЛТАВСЬКОГО УНІВЕРСИТЕТУ ЕКОНОМІКИ І ТОРГІВЛІ

Автор(и)

  • V. ISCHENKO
  • S. HORBUNIOVA
  • O. KONONENKO

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2023.31.283327

Ключові слова:

артикуляція, слухання, фонетична компетентність, вимова, скоромовка

Анотація

У статті розглядаються деякі нові підходи до викладання практичної фонетики англійської мови для студентів філологічних спеціальностей університетського рівня; описується практичний досвід використання скоромовок під час викладання дисципліни “Практична фонетика” в Полтавському університеті економіки та торгівлі. Зазначається, що сформованість фонетичних навичок є неодмінною умовою адекватного розуміння мовного повідомлення, точності вираження думки та виконання комунікативної функції в мові. Встановлено, що основною метою навчання фонетичного матеріалу є формування навичок розуміння, вимови, ритміко-інтонаційних навичок, які є необхідними для продуктивної комунікативної взаємодії з носіями мови.

Розглядається поширений алгоритм формування та вдосконалення артикуляційних навичок учнів, але автори акцентують увагу на одному з його етапів і пропонують приклад використання скоромовок для відпрацювання вимови звуків. Дослідження показує, як перейти від суто рецептивних вправ до рецептивно-репродуктивних, у яких поєднуються дві мети – формування навичок аудіювання та говоріння. Автори статті зазначають, що використання скоромовок може бути дуже ефективним інструментом для вдосконалення англійської вимови, оскільки ці вправи дозволяють розвивати фонетичну чутливість, розширювати словниковий запас та вчити правильної артикуляції звуків, що дуже важливо для розуміння та продуктивного використання мови. Для підтвердження ефективності використання скоромовок проведено експеримент, в якому група студентів спеціальності “Філологія” навчалися вимові за допомогою цих вправ.

Результати дослідження та загальний досвід використання цієї методики показують, що застосування такої стратегії має позитивний вплив на розвиток фонетичної чутливості та артикуляції звуків у студентів, поглиблює знання основних правил вимови, допомагає оволодіти артикуляцією тих звуків, які не характерні для рідної мови учня, а також підвищує мотивацію до вивчення англійської мови в цілому та робить їх вимову більш природною та наближеною до вимови носіїв мови  під час розмови англійською.

Посилання

Bihych, O. B. (2006). Teoriia i praktyka formuvannia metodychnoi kompetentsii vchytelia inozemnoi movy pochatkovoi shkoly [Theory and practice of the formation of methodical competence of the foreign language teacher of primary school]: navch. posibnyk. Kyiv: Lenvit [in Ukrainian].

Carpenter, H., & Prichard, M. (1984). The Oxford Companion to Children's Literature. Oxford University Press.

Kovalenko, O. Ya. (2008). Formuvannia kompetentnisnoho pidkhodu do vyvchennia inozemnykh mov [Formation of a competence approach to learning foreign languages]. Inozemni movy v navchalnykh zakladakh [Foreign languages in educational institutions], 3, 28-34 [in Ukrainian].

Kravchuk, L. (2009). Pobachyty kozhnyi uspikh: osoblyvosti navchannia leksyky na pochatkovomu etapi [See every success: peculiarities of learning vocabulary at the initial stage]. Inozemni movy v navchalnykh zakladakh [Foreign languages in educational institutions], 2, 43-48 [in Ukrainian].

Kelly, G. (2000). How to Teach Pronunciation. Pearson Education Limited. Harlow. England.

Kingdon, R. (1958). The Groundwork of English Intonation. Longman.

Laver, J. (2015). Principles of Phonetics. Cambridge University Press. DOI: https://doi.org/10.1017/CBO9781139166621

Nikolaieva, S. Iu. (2003). Zahalnoievropeiski rekomendatsii z movnoi osvity: vyvchennia, vykladannia, otsiniuvannia [Pan-European recommendations on language education: study, teaching, evaluation]. Kyiv: Lenvit [in Ukrainian].

O’Connor, J. D. (1991). Phonetics. Penguin Books. London. England.

Parkin, K. (1969). Anthology of British tongue-twisters. French.

Pennington, M. C. (2013). Phonology in English Language Teaching. Longman. DOI: https://doi.org/10.4324/9781315843872

Shavladze, T. (2022). The role of tongue twisters in the process of teaching phonetics. Abstracts & Proceedings of ADVED 2022-8th International Conference on Advances in Education, 10-12 October 2022. DOI: https://doi.org/10.47696/adved.202208

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-07

Як цитувати

ISCHENKO, V., HORBUNIOVA, S., & KONONENKO, O. (2023). ПІДХОДИ ДО НАВЧАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ ВИМОВИ ЗА ДОПОМОГОЮ СКОРОМОВОК: ДОСВІД ПОЛТАВСЬКОГО УНІВЕРСИТЕТУ ЕКОНОМІКИ І ТОРГІВЛІ. Витоки педагогічної майстерності, (31), 81–86. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2023.31.283327

Номер

Розділ

Статті