ФОРМУВАННЯ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ КОЛЕКТИВНОЇ РОЗРОБКИ ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СТУДЕНТІВ ГАЛУЗІ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОЦЕСІ ВИКОРИСТАННЯ ВІЛЬНОГО ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

Автор(и)

  • O. KLOCHKO
  • O. SHARYHIN

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2023.31.283329

Ключові слова:

колективна розробка програмного забезпечення, системи управління проєктами, системи керування версіями, системи спільної роботи над документами

Анотація

Проаналізовано безкоштові версії існуючого програмного забезпечення яке може бути використано при навчанні студентів галузі інформаційних технологій, запропоновано рекомендації щодо їх використання в освітньому процесі. Сформульовано поняття компетентності колективної розробки програмного забезпечення фахівця галузі інформаційних технологій.

Посилання

Atlassian Jira Software. Retrieved from https://www.atlassian.com/software/jira

Bitbucket. Retrieved from https://www.atlassian.com/software/bitbucket/pricing

Dorodchi, M., & Dehbozorgi, N. (2016). Utilizing open source software in teaching practice-based software engineeringcourses. IEEE frontiers in education conference (FIE), 1-5. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/311314022_Utilizing_open_source_software_in_teaching_practice-based_software_engineering_courses

Flórez-Aristizábal, L., Burbano, C. L., & Moreira, F. (2021). Towards a Computer-Supported Collaborative Learning Approach for an Object-Oriented Programming Course. Advances in Intelligent Systems and Computing, 1367 AISC, 163-172.

Git. Retrieved from https://git-scm.com/

Haaranen, L., & Lehtinen, T. (2015). Teaching git on the side: Version control system as a course platform. In Innovation and Technology in Computer Science Education: proceedings of the 2015 ACM Conference p. (p. 87-92). Retrieved from https://research.aalto.fi/en/publications/teaching-git-on-the-side-version-control-system-as-a-course-platf

Hurzhii, A. M., Hlazunova, O. H., Voloshyna, T. V., Korolchuk, V. I., & Yakobchuk, O. V. (2019) Khmarni resursy ta servisy dlia pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv z informatsiinykh tekhnolohii: kryterii doboru ta pryklady vykorystannia [Cloud resources and services for training future specialists in information technologies: selection criteria and examples of use]. Informatsiini tekhnolohii v osviti [Information technologies in education], 3 (40), 7-28. Retrieved from http://ite.kspu.edu/index.php/ite/article/view/729/756 [in Ukrainian].

Korolchuk, V. I., & Parkhomenko, O. V. (2020). Khmarnyi servis GitHub yak efektyvnyi instrument dlia proektnoi roboty maibutnikh prohramistiv [GitHub cloud service as an effective tool for project work of future programmers]. In Hlobalni ta rehionalni problemy informatyzatsii v suspilstvi i pryrodokorystuvanni «2020» [Global and regional problems of informatization in society and nature management "2020"]: zb. materialiv VIII mizhnar. nauk.-prakt. konf. (pp. 177-180). Kyiv [in Ukrainian].

Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy: Zatverdzheni standarty vyshchoi osvity [Ministry of Education and Science of Ukraine: Approved standards of higher education]. (2023). Retrieved from https://mon.gov.ua/ua/osvita/visha-osvita/naukovo-metodichna-rada-ministerstva-osviti-i-nauki-ukrayini/zatverdzheni-standarti-vishoyi-osviti [in Ukrainian].

Moedt, W., Bernsteiner, R., Hall, M., & Fruhling, A. (2023). Enhancing IoT Project Success through Agile Best Practices. ACM Transactions on Internet of Things, 4 (1), 5.

Popadych, O. O., Kut, V. I., Liakh, I. M., Matiashovska, B. O., & Marhitych, Yu. M. (2022). Tekhnolohii rozvytku soft skills u maibutnikh fakhivtsiv z informatsiinykh system ta tekhnolohii uprodovzh periodu navchannia [Technologies for the development of soft skills in future specialists in information systems and technologies during the training period]. In Suchasni vyklyky i aktualni problemy nauky, osvity ta vyrobnytstva: mizhhaluzevi dysputy [Modern challenges and actual problems of science, education and production]: zb. nauk. pr.: materialy XXVII mizhnar. nauk.-prakt. internet-konf. (pp. 50-57). Kyiv [in Ukrainian].

Šmite, D., Moe, N. B., Floryan, M., Dorner, M., & Sablis, A. (2023). Decentralized decision-making and scaled autonomy at Spotify. Journal of Systems and Software, 200, 111-649. Retrieved from https://doi.org/10.1016/j.jss.2023.111649

Sweta, Bhattacharya, Sujatha, R., & Jat, D. S. (2016). COMPARATIVE ANALYSIS OF BUG TRACKING TOOLS. International Journal of Pharmacy and Technology, 4989-4998. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/316888056_Comparative_analysis_of_bug_tracking_tools

World Economic Forum: Here's why education systems need to start taking a 'skills-first' approach. (2023). Retrieved from https://www.weforum.org/agenda/2023/03/heres-why-educations-systems-need-to-start-taking-a-skills-first-approach/

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-07

Як цитувати

KLOCHKO, O., & SHARYHIN, O. (2023). ФОРМУВАННЯ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ КОЛЕКТИВНОЇ РОЗРОБКИ ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СТУДЕНТІВ ГАЛУЗІ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОЦЕСІ ВИКОРИСТАННЯ ВІЛЬНОГО ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ. Витоки педагогічної майстерності, (31), 91–98. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2023.31.283329

Номер

Розділ

Статті