РЕСУРСНО-ОРІЄНТОВАНА МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ ЦИФРОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З ІНФОРМАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ОСНОВ ПРОГРАМУВАННЯ

Автор(и)

  • N. KONONETS
  • V. BALIUK
  • I. KHUDOLII
  • V. KOLESNIK

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2023.31.283331

Ключові слова:

ресурсно-орієнтоване навчання, модель, цифрова компетентність, програмування, інформаційна діяльність підприємства, фаховий коледж

Анотація

Презентується ресурсно-орієнтована модель формування цифрової компетентності (ЦК) майбутніх фахівців з інформаційної діяльності підприємства у процесі вивчення основ програмування, котра розглядається як комплекс організаційно-методичних умов – специфічних взаємопов’язаних факторів (мети, змісту, форм та методів навчання, інформаційних, цифрових освітніх ресурсів тощо), необхідних для здійснення системного впливу на особистість студентів з метою формування усіх компонентів цієї компетентності. Її ключова ідея: формування ЦК майбутніх фахівців з інформаційної діяльності підприємства через вивчення основ програмування є комплексним процесом, націленим на розвиток у студентів системи знань, вмінь і навичок використання цифрових технологій, спеціального програмного забезпечення, мов програмування, здатність застосовувати ці знання для організації і функціонування підприємницьких, торговельних структур. Виокремлено й схарактеризовано 5 взаємопов’язаних блоків моделі (цільовий, змістовий, організаційний, функціональний , результативний).

Посилання

Baliuk, V. O. (2020). Tekhnolohiia resursno-oriientovanoho navchannia u protsesi formuvannia tsyfrovoi kompetentnosti studentiv ekonomichnykh spetsialnostei [Technology of resource-oriented learning in the process of forming digital competence of students of economic specialties]. In Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh [Pedagogy of creative personality formation in higher and secondary schools]: zb. nauk. prats (Is. 69, pp. 19-23). Zaporizhzhia: KPU [in Ukrainian].

Hrynova, M. V., Kononets, N. V., Diachenko-Bohun, M. M., & Rybalko, L. M. (2019). Resursno-oriientovane navchannia studentiv v umovakh zdoroviazberezhuvalnoho osvitnoho seredovyshcha [Resource-oriented education of students in the conditions of a health-preserving educational environment]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia [Information technologies and teaching aids], 72, 4, 182-193 [in Ukrainian].

Kovalyuk, T. V. (2005). Osnovy prohramuvannia [Basics of programming]. Kyiv: BHV Publishing Group [in Ukrainian].

Kononets, N. V. (2012). Pedahohichni innovatsii vyshchoi shkoly: resursno-oriientovane navchannia [Pedagogical innovations of higher education: resource-oriented learning]. Pedahohichni nauky [Pedagogical sciences], 54, 76-80 [in Ukrainian].

Kononets, N. V., Baliuk, V. O., & Khudolii, I. I. (2022). Creating a virtual learning environment for the formation of digital competence of future professionals in the information activities of the enterprise. In Scientific Collection «InterConf»: with the Proceedingsof the 13st International Scientific and Practical Conference «Scientific Research in XXI Century» (Is. 135, pp. 98-105). By the SPC «InterConf»: Methuen Publishing House.

Kononets, N., Ilchenko, O., & Mokliak, V. (2020). Future teachers resource-based learning system: experience of higher education institutions in Poltava city, Ukraine. Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE, 21, 3, 14, 199-220.

Kononets, N., Grynova, M., Zhamardiy, V., Mamon, O., & Liulka, H. (2020). Problems of Implementation of The System of Resource-Based Learning of Future Teachers of Physical Culture. International Journal of Applied Exercise Physiology (IJAEP), 9 (12), 50-60.

Krumsvik, R. J. (2014). Teacher educators' digital competence. Scandinavian Journal of Educational Research, 58 (3), 269-280.

Ovcharuk, O. V. (2018). Ramka tsyfrovoi kompetentnosti dlia hromadian: yevropeiska stratehiia vyznachennia rivnia kompetentnosti v haluzi tsyfrovykh tekhnolohii [The Digital Competence Framework for Citizens: A European Strategy for Determining the Level of Digital Competence]. Pedahohika i psykholohiia. Visnyk Natsionalnoi akademii pedahohichnykh nauk Ukrainy [Pedagogy and psychology. Bulletin of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine], 1 (98), 31-38 [in Ukrainian].

Petrova, O. O., & Solodovnyk, H. V. (2021). Alhorytmichni zadachi ta yikh vyrishennia [Algorithmic problems and their solution]: navch. posibnyk. Kharkiv: KhNUMH im. O. M. Beketova [in Ukrainian].

Pettersson, F. (2018). Digitally Competent School Organizations-Developing Supportive Organizational Infrastructures. Seminar.Net, 14, 132-143. Retrieved from https://doi.org/10.7577/seminar.2976

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-07

Номер

Розділ

Статті