ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ДО ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНОГО РОЗВИТКУ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

Автор(и)

  • I. LARINA
  • Y. DOLIA

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2023.31.283336

Ключові слова:

художньо-естетичний розвиток, мистецько-творча компетентність дошкільників, інноваційні технології, педагогічний супровід, мистецька освіта, особистість дитини, розвивально-естетичне середовище

Анотація

Авторами здійснено теоретичне узагальнення закономірностей художньо-естетичного розвитку дітей дошкільного віку у відповідності до змісту Базового компоненту дошкільної освіти. Досліджено дидактичний потенціал мистецтва як могутнього засобу формування мистецько-творчої компетентності дитини. Вивчено особливості цього процесу в умовах реалізації емоційно орієнтованої моделі мистецької освіти, розкрито її діалогічну сутність, яка серед інших чинників передбачає спільну діяльність дорослого і дитини в мистецькому середовищі. Доведено, що ефективність процесу формування мистецько-творчої компетентності у дошкільників залежить від наявності у сучасного педагогічного працівника ЗДО певного рівня сформованості професійної готовності до його здійснення. Розглянуто шляхи формування такої готовності. Висвітлено роль і способи використання з даною метою інноваційних технологій.

Посилання

Bazovyi komponent doshkilnoi osvity [Basic component of preschool education]. Retrieved from http://surl.li/kckw [in Ukrainian].

Krasovska, O. O. (2015). Tekhnolohii kulturolohichnoho pidkhodu profesiinoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly v haluzi mystetskoi osvity [Technologies of the cultural approach to the professional training of future primary school teachers in the field of art education]. Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology, III (21), 43 [in Ukrainian].

Larina, I. O., & Dolia, Yu. V. (2019). Pidhotovka maibutnikh pratsivnykiv doshkilnykh navchalnykh zakladiv do pedahohichnoho spilkuvannia v protsesi muzychno-estetychnoi roboty z ditmy [Preparation of future employees of preschool educational institutions for pedagogical communication in the process of musical and aesthetic work with children]. In Pedahohichna osvita: teoriia i praktyka [Pedagogical education: theory and practice]: zb. naukovykh prats. (Is. 26, p. 2, pp. 271-275). Kam’ianets-Podilskyi: Kam’ianets-Podilskyi nats. un-t imeni Ivana Ohiienka [in Ukrainian].

Larina, I. O., & Dolia, Yu. V. (2019). Formuvannia muzychno-estetychnoho smaku u ditei doshkilnoho viku zasobom vzaiemodii muzyky i zhyvopysu [The formation of musical and aesthetic taste in preschool children through the interaction of music and painting]. In Pedahohichna osvita: teoriia i praktyka [Pedagogical education: theory and practice]: zb. naukovykh prats. (Is. 27, p. 2, pp. 318-323). Kam’ianets-Podilskyi: Kam’ianets-Podilskyi nats. un-t imeni Ivana Ohiienka [in Ukrainian].

Polovina, O. (2021). Dytyna u sviti mystetstva [A child in the world of art]. Doshkilne vykhovannia [Preschool education], 2, 3-8 [in Ukrainian].

Shevchenko, O. (2019). Metody formuvannia vokalno-vykonavskoho dosvidu maibutnikh uchyteliv muzyky [Methods of formation of vocal performance experience of future music teachers]. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii [Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies], 5 (89), 206-216 [in Ukrainian].

Shevchuk, A. (2021). Mystetska osvita ditei [Art education of children]. Doshkilne vykhovannia [Preschool education], 4, 20-23 [in Ukrainian].

Smoliuk, S. V. (2022). Vykorystannia innovatsiinykh tekhnolohii navchannia v protsesi fakhovoi pidhotovky maibutnoho vykhovatelia zakladu doshkilnoi osvity [The use of innovative learning technologies in the process of professional training of a future teacher of a preschool education institution]. Innovatsiina pedahohika [Innovative pedagogy], 48, 2, 223-226 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-07

Номер

Розділ

Статті