МІСЦЕ ПЕДАГОГІЧНОЇ СПАДЩИНИ АНТОНА МАКАРЕНКА У ЗМІСТІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ЗАКЛАДІВ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • L. LEBEDYK

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2023.31.283338

Ключові слова:

Антон Макаренко, педагогічна спадщина, заклад позашкільної освіти, магістратура, професійна підготовка, педагог, зміст освіти

Анотація

У статті розкриваються важливі професійні аспекти використання педагогічної спадщини Антона Макаренка у проєктуванні змісту підготовки педагогів закладів позашкільної освіти до професійної діяльності. Автором виокремлені вимоги до проєктування змісту підготовки магістрів спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки» за освітньо-професійною програмою «Позашкільна освіта». Зміст магістерської підготовки запропоновано будувати за модульною системою навчання, вказані переваги модульної системи, ефективної для підготовки педагогів закладів позашкільної освіти у магістратурі.

Виділені базові вимоги до структурування змісту підготовки педагогів закладів позашкільної освіти в умовах магістратури: системність, безперервність, взаємна підпорядкованість, цілісне уявлення і сприйняття всього обсягу інформації з модулю навчальної дисципліни, можливість вибору індивідуальної освітньої траєкторії і засвоєння змісту професійної освіти, актуалізація цього змісту, технологічність освітнього процесу, забезпечення продуктивного і креативного мислення, розвиток у магістрантів навичок рефлексивної культури, діяльнісний підхід.

Посилання

Dubasenyuk, O. A. (Ed.). (2013). Innovatsiynist idey A. S. Makarenka v pedahohitsi XXI stolittya [Innovativeness of A. S. Makarenko's ideas in the pedagogy of the 21st century]: monohrafiya. Zhytomyr: Vyd-vo ZHDU im. I. Franka [in Ukrainian].

Lebedyk, L. V. (2008). A. S. Makarenko pro vykhovannya liderstva v kolektyvi [A.S. Makarenko on the education of leadership in the team]. In M. V. Hrynova (Ed.), Spadshchyna A.S. Makarenka i pedahohichni priorytety suchasnosti [The legacy of A.S. Makarenko and pedagogical priorities of the present]: materialy mizhnar. nauk.-prakt. konf. (pp. 198-199). Poltava: Astraya [in Ukrainian].

Lebedyk, L. V. (2013а). Vykorystannya pedahohichnoyi spadshchyny A. S. Makarenka u proektuvanni zmistu pidhotovky mahistriv pedahohiky vyshchoyi shkoly [The use of pedagogical heritage of AS Makarenko in designing the content of training masters of pedagogy in higher education]. Vytoky pedahohichnoyi maysternosti [Origins of pedagogical skills], 12, 184-189 [in Ukrainian].

Lebedyk, L. V. (2013b). Vykorystannya pedahohichnoyi spadshchyny A. S. Makarenka u pidhotovtsi mahistriv pedahohiky vyshchoyi shkoly [The use of pedagogical heritage of AS Makarenko in the preparation of masters of higher school pedagogy]. In M. V. Hrynova (Ed.), Pedahohika A. C. Makarenka v polikulturnomu osvitnomu prostori [Pedagogy of A. C. Makarenko in a multicultural educational space], materialy mizhnar. nauk.-prakt. konf. prysvyachenoyi 125-y richnytsi z dnya narodzhennya A. C. Makarenka (pp. 95-97). Poltava [in Ukrainian].

Lebedyk, L. V. (2022). Dosvid formuvannia ta rozvytku profesiinoi kompetentnosti pedahohiv zakladiv pozashkilnoi osvity u providnykh krainakh Zakhidnoi Yevropy [Experience of formation and development of professional competence of teachers of extracurricular education institutions in the leading countries of Western Europe]. In H. L. Yefremova (Ed.), Innovatsiini tekhnolohii rozvytku osobystisno-profesiinoi kompetentnosti pedahohiv v umovakh pisliadyplomnoi osvity [Innovative technologies for the development of personal and professional competence of teachers in the conditions of postgraduate education]: zbirnyk naukovykh statei (pp. 53-58). Sumy. Retrieved from http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/18872 [in Ukrainian].

Lebedyk, L. V. (2021). Rozvytok liderstva v kolektyvi za systemoyu Antona Makarenka [Development of leadership in the team according to the system of Anton Makarenko]. In Publichne upravlinnya ta administratyvnyy menedzhment: suchasni trendy ta perspektyvy [Public administration and administrative management: current trends and prospects]: materialy mizhnarodnoyi naukovo-praktychnoyi internet-konferentsiyi (pp. 112-113). Kharkiv: Vydavnychyy tsentr “Global Scientific Trends” [in Ukrainian].

Lebedyk, L. V., Strelnikov, V. Yu., & Strelnikov, M. V. (2020). Suchasni tekhnolohiyi navchannya i metodyky vykladannya dystsyplin [Modern technologies of teaching and methods of teaching disciplines]: navchalno-metodychnyy posibnyk dlya slukhachiv kursiv pidvyshchennya kvalifikatsiyi pedahohichnykh pratsivnykiv zakladiv serednoyi, profesiynoyi (profesiyno-tekhnichnoyi), fakhovoyi peredvyshchoyi ta vyshchoyi osvity. Poltava: ASMI [in Ukrainian].

Makarenko, A. S. (1984). Pedagogicheskie sochineniia [Pedagogical essays] (Vol. 4). Moskva: Pedahohyka [in Russian].

Strelnikov, V. Yu. (2013а). A. S. Makarenko – osnovopolozhnyk teoriyi proektuvannya dydaktychnykh system [A. S. Makarenko – the founder of the theory of design of didactic systems]. In M. V. Hrynova (Ed.), Pedahohika A. C. Makarenka v polikulturnomu osvitnomu prostori [Pedagogy of A. C. Makarenko in a multicultural educational space]: materialy Mizhnar. nauk.-prakt. konf., prysvyachenoyi 125-y richnytsi z dnya narodzhennya A. C. Makarenka (pp. 163-165). Poltava [in Ukrainian].

Strelnikov, V. Yu. (2018). Vnesok vydatnykh poltavskykh pedahohiv Antona Makarenka i Hryhoriya Vashchenka v teoriyu pedahohichnoho proektuvannya [The contribution of prominent Poltava teachers Anton Makarenko and Grigory Vashchenko in the theory of pedagogical design]. In Chetverti Cherevanivski naukovi chytannya [Fourth Cherevanov Scientific Readings]: zb. nauk. st. za materialamy Vseukr. nauk. konf. (z mizhnar. uchastyu) (do 100-richchya z chasu stvorennya istoryko-filolohichnoho fakultetu v Poltavi) (pp. 128-136). Poltava: PNPU imeni V.H. Korolenka [in Ukrainian].

Strelnikov, V. Yu. (2013b). Rozvytok zapochatkovanoyi A. S. Makarenkom teoriyi proektuvannya dydaktychnykh system [Development of the theory of design of didactic systems initiated by A. S. Makarenko]. Vytoky pedahohichnoyi maysternosti [Origins of pedagogical skills], 12, 300-305 [in Ukrainian].

Yarmachenko, N. D. (1989). Pedahohycheskaya deyatelnost y tvorcheskoe nasledye A. S. Makarenko [Pedagogical activity and creative heritage of AS Makarenko]: kn. dlya uchytelya. Kyiv: Rad. shk [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-07

Як цитувати

LEBEDYK, L. (2023). МІСЦЕ ПЕДАГОГІЧНОЇ СПАДЩИНИ АНТОНА МАКАРЕНКА У ЗМІСТІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ЗАКЛАДІВ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ. Витоки педагогічної майстерності, (31), 124–131. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2023.31.283338

Номер

Розділ

Статті