ДЕЯКІ АСПЕКТИ САМОРЕГУЛЯЦІЇ У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ ДОСЛІДНИЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ЛІКАРІВ

Автор(и)

  • O. MAKARENKO
  • V. MAKARENKO
  • O. SILKOVA
  • M. GRYNOVA
  • K. MAKARENKO

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2023.31.283366

Ключові слова:

саморегуляція, дослідницька компетентність, майбутні лікар, інтроверсія, екстраверсія

Анотація

Формування саморегуляції організовує навчальну роботу студента, озброює вміннями самостійного виконання завдань, закладає основи вміння вчитися, що є головним завданням ЗВО. Тому питання формування саморегуляції і пошуки оптимальних шляхів його здійснення є актуальним і відповідає потребам сьогодення, що є основою дослідницької компетентності.

Дослідження показало, що контингент медичних ЗВО є переважно екстравертним, тоді як природничі дисципліни по своїй суті більше сприяють розвитку здібностей, притаманних інтровертам. Це вимагає перегляду процесу підготовки майбутніх лікарів засобами природничих дисциплін. Виявлено зв’язок окремих аспектів саморегуляції у процесі діяльності з інтро- і екстраверсією, що теж варто враховувати при організації роботи на заняттях з природничих дисциплін.

Посилання

Berlo, David. (1960). The process of communication; an introduction to theory and practice. New York: Holt, Rinehart and Winston.

Drummond, R., & Stoddard, A. (1992). Learning Style and Personality Type. Perceptual and Motor Skills, 75, 1, 99-104.

Furnham, A., Bradley, R. (1997). Music While You Work: The Differential Distraction of Background Music on the Cognitive Test Performance of Introverts and Extraverts. Applied cognitive psychology, 11, 445-455.

Gerbner, G., Haigh, R. W., & Byrne R. B. etc. (1981). Communications in the 21 st Century. N. Y.: Wiley & Sons.

Honcharenko, S. U. (2000). Zmist zahalnoi osvity i yii humanitaryzatsiia [The content of general education and its humanitarianization]. In I. A. Ziaziun (Ed.), Neperevna profesiina osvita: problemy, poshuky, perspektyvy [Continuous professional education: problems, searches, prospects]: monohrafiia (pp. 81-108). Kyiv: Vipol [in Ukrainian].

Howarth, E., Eysenck, H. J. (1968). Extraversion, arousal, and paired-associate recall. Journal of Experimental Research in Personality, 3 (2), 114-116.

Hrynova, M. V. (2010). Teoretychni osnovy doslidzhennia zmistu samorehuliatsii diialnosti liudyny [Theoretical foundations of the study of the content of self-regulation of human activity]. Vytoky pedahohichnoi maisternosti. Pedahohichni nauky [Origins of pedagogical skills. Pedagogical sciences], 7, 73-77 [in Ukrainian].

Dudikova, L. V. (2011). Formuvannia hotovnosti do profesiinoho samovdoskonalennia u maibutnikh likariv [Formation of readiness for professional self-improvement in future doctors]. (Extended abstract of PhD diss.). Vinnytsia [in Ukrainian].

Lozova, V. I., Trotsko, A. V., Ionova, O. M., & Zolotukhina, S. T. (2011). Khrestomatiia z pedahohiky vyshchoi shkoly [Textbook of higher school pedagogy]: navch. posib. Kharkiv: Apostrof [in Ukrainian].

Makarenko, V. I., Makarenko, O. V., & Makarenko, K. S. (2014). Upravlinnia navchalnym protsesom studentiv vyshchykh medychnykh navchalnykh zakladiv shliakhom rozv’iazuvannia yakisnykh zadach pry vyvchenni biofizyky [Management of the educational process of students of higher medical educational institutions by solving qualitative problems in the study of biophysics]. In Suchasni tekhnolohii upravlinnia navchalnym protsesom u vyshchykh medychnykh navchalnykh zakladakh [Modern technologies of educational process management in higher medical educational institutions]: materialy navch.-nauk. konf. z mizhnarodnoiu uchastiu (pp. 138-140). Poltava: RVV VDNZU «UMSA» [in Ukrainian].

Makhnach, A. V., & Bushov, Yu. V. (1988). Zavysymost dynamyky эmotsyonalnoi napruzhennosty ot yndyvydualnykh svoistv lychnosty [Dependence of the dynamics of emotional tension on individual personality traits]. Voprosy psikholohii [Questions of psychology], 6, 130-133 [in Russian].

Morgenstern, F. S., Hodgson, R. J., & Law, L. (1974). Work efficiency and personality. Ergonomics, 17, 211-220.

Morokhovets, H. Y., & Lysanets, Y. V. (2017). Developing the professional competence of future doctors in the instructional setting of higher medical educational institutions. Wiad Lek, 70 (1), 101-104.

Morosanova, V. Y. (2004). Oprosnyk «Styl samorehuliatsyy povedenyia» [Questionnaire "Style of self-regulation of behavior"]. Zhurnal praktycheskoi psykholohyy y psykhoanalyza [Journal of Practical Psychology and Psychoanalysis], 2, 34-41 [in Russian].

Morosanova, V. Y., & Sahyev, P. P. (1994). Dyahnostyka yndyvydualno-stylevykh osobennostei samorehuliatsyy v uchebnoi deiatelnosty studentov [Diagnostics of individual-style features of self-regulation in the educational activities of students]. Voprosy psikholohii [Questions of psychology], 5, 134-140 [in Russian].

Nelovkina-Bernal, O. A. (2010). Formuvannia profesiinoi spriamovanosti studentiv medychnykh spetsialnostei na pochatkovomu etapi navchannia [Formation of professional orientation of students of medical specialties at the initial stage of education]. (Extended abstract of PhD diss.). Luhansk [in Ukrainian].

Petrovskyi, V. A., & Cherepanova, E. M. (1987). Yndyvydualnye osobennosty samokontrolia pry orhanyzatsyy vnymanyia [Individual features of self-control in the organization of attention]. Voprosy psikholohii [Questions of psychology], 5, 48-56 [in Russian].

Tykholaz, S. I. (2011). Pedahohichni umovy rozvytku profesiinoi spriamovanosti studentiv vyshchykh medychnykh navchalnykh zakladiv [Pedagogical conditions for the development of professional orientation of students of higher medical educational institutions]. (Extended abstract of PhD diss.). Vinnytsia [in Ukrainian].

Tsymbaliuk, O. M. (2011). Profesiina komunikatyvna diialnist uchytelia zahalnoosvitnoi shkoly u vitchyznianii pedahohitsi (druha polovyna XX stolittia) [Professional communicative activity of a secondary school teacher in domestic pedagogy (second half of the 20th century)]. (Extended abstract of PhD diss.). Rivne [in Ukrainian].

Zubariev, O. (2007). Teoretychni zasady vytlumachennia yavyshcha bilinhvizmu [Theoretical principles of interpreting the phenomenon of bilingualism]. In Movni i kontseptualni kartyny svitu [Linguistic and conceptual pictures of the world]: zbirnyk nauk. pr. (Is. 21, p. 308). Kyiv [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-07

Номер

Розділ

Статті