ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ЗБЕРЕЖЕННЯ ПСИХОЛОГІЧНОГО ЗДОРОВ’Я ДОШКІЛЬНИКА

Автор(и)

  • A. PASICHNICHENKO
  • N. KOVALEVSKA

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2023.31.283400

Ключові слова:

психологічне здоров’я, психічне здоров’я, дитина дошкільного віку, психолого-педагогічні умови

Анотація

Стаття містить обґрунтування актуальності проблеми збереження психологічного здоров’я. Проаналізовано підходи до визначення дефініцій «психічне здоров’я» та «психологічне здоров’я», зазначено відмінності у їх трактуваннях. Визначено, що вагомими чинниками, які впливають на психологічне здоров’я дитини є психологічні (індивідуально-психологічні особливості дитини) та соціальні (сім'я, ровесники, педагоги, ЗМІ). У статті визначено основні психолого-педагогічні умови збереження психологічного здоров’я дитини. Наголошено на важливості врахування індивідуальних, вікових особливостей дітей, створення сприятливого психологічного клімату у сім’ї, підвищення рівня психологічної просвіти дорослих. Вказано на необхідність використання різноманітних технологій з метою формування у дітей необхідних умінь та навичок підтримки і збереження психологічного здоров’я.

Посилання

Atamanchuk, N. M. (2020). Pidvyshchennia stresostiikosti molodi: psykholohichnyi resurs art-tekhnik [Increasing the stress resistance of young people: a psychological resource of art techniques]. In Humanitarnyi prostir nauky: dosvid ta perspektyvy [Humanitarian space of science: experience and prospects]: materialy mizhnar. nauk.-prakt. konf. (Is. 27, pp. 159-160). Pereiaslav [in Ukrainian].

Haletska, I. I. (2012). Psykholohichne zdorov’ia yak problema natsionalnoi bezpeky [Mental health as a national security issue]. Naukovyi visnyk Lvivskoho derzhavnoho universytetu vnutrishnikh sprav [Scientific Bulletin of the Lviv State University of Internal Affairs], 2 (1), 49-58 [in Ukrainian].

Fomych, M. V. (2018). Teoretychni kontseptsii psykhichnoho zdorov’ia osobystosti v psykholohichnii nautsi [Theoretical concepts of mental health of the individual in psychological science]. Visnyk Natsionalnoho universytetu oborony Ukrainy [Bulletin of the National Defense University of Ukraine], 1 (49), 103-109 [in Ukrainian].

Lefterov, V. O. (2013). Problemy psykholohichnoho zdorov’ia ta nadannia psykholohichnykh posluh naselenniu [Problems of psychological health and provision of psychological services to the population]. Intehratyvna Antropolohiia [Integrative Anthropology], 2 (22), 45-50 [in Ukrainian].

Pasichnichenko, A. V. (2022). Art-tekhniky yak resurs psykhichnoho zdorov’ia dytyny [Art techniques as a resource for a child's mental health]. In R. Basenko (Ed.), Innovatsiinyi potentsial ta pravove zabezpechennia sotsialno-ekonomichnoho rozvytku Ukrainy: vyklyk hlobalnoho svitu [Innovative potential and legal provision of socio-economic development of Ukraine: challenge of the global world]: materialy VI mizhnar. nauk.-prakt. konf. (pp. 420-422). Poltava: PIEP [in Ukrainian].

Vasylevska, O. I. (2016). Psykhichne zdorovia osobystosti yak sotsialno-psykholohichne yavyshche [Mental health of the individual as a socio-psychological phenomenon]. Naukovyi visnyk Khersonskoho derzhavnoho universytetu [Scientific Bulletin of Kherson State University], 3 (2), 7-11 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-07

Як цитувати

PASICHNICHENKO, A., & KOVALEVSKA, N. (2023). ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ЗБЕРЕЖЕННЯ ПСИХОЛОГІЧНОГО ЗДОРОВ’Я ДОШКІЛЬНИКА. Витоки педагогічної майстерності, (31), 182–186. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2023.31.283400

Номер

Розділ

Статті