РОЗШИРЕННЯ НАУКОВОГО СВІТОГЛЯДУ У СТУДЕНТІВ НАПРЯМУ ПІДГОТОВКИ 101 ЕКОЛОГІЯ

Автор(и)

  • V. ROKOTIANSKA
  • M. DIACHENKO-BOHUN
  • L. HOMLIA
  • T. SHKURA
  • O. ORLOVSKYI

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2023.31.283412

Ключові слова:

екологія, науковий світогляд, природа, освітній процес, мислення, інноваційні технології, дисципліни

Анотація

У статті автори розкривають методи розширення формування наукового світогляду студентської молоді напряму підготовки 101 Екологія. Сучасний освітній процес вимагає не тільки засвоєння наукових знань, а й виховання моральної, етичної, відповідальної особистості по відношенню до природи, до біосфери, будь-якої форми життя, як найважливішої загальнолюдської цінності.

Зберегти життя у будь-яких формах та проявах на сьогоднішній день являється основною метою сучасного еколога. Створюючи, штучне середовище свого проживання, людина в гонитві за економічним прибутком почала споживчо ставитися до біосфери, руйнуючи, знищуючи, приводячи її до напруженого стану. Таке ставлення до природи призводить не тільки до руйнування екосистем та біосфери, але і до збіднення духовно-моральних основ особистості людини. В умовах наростаючої екологічної кризи необхідно змінювати ставлення до природи, розуміти цінність будь-якої форми життя. Тільки на основі нового типу взаємовідносин людини і природи можливий вихід із даної кризи.

У зв'язку з новими вимогами до сучасного еколога на сьогоднішній день існує потреба до розширення освітнього процесу та інноваційних педагогічних підходів, для розширення наукового світогляду здобувачів вищої освіти.

Посилання

Bekh, I. D. (2003). Vykhovannia osobystosti [Personality education]: Kn. 1: Osobystisno-oriientovanyi pidkhid: teoretyko-tekhnolohichni zasady. Kyiv: VD «Lybid» [in Ukrainian].

Bohoboiashchyi, V. V. (2004). Pryntsypy modeliuvannia ta prohnozuvannia v ekolohii [Principles of modeling and forecasting in ecology]: pidruchnyk. Kyiv: Tsentr navchalnoi literatury [in Ukrainian].

Boichuk, Yu. D. (2004). Osnovy ekolohii ta ekolohichnoho prava [Basics of ecology and environmental law]. Sumy: Universytetska knyha [in Ukrainian].

Boryshevskyi, M. (1997). Dukhovni tsinnosti yak determinanta hromadianskoho vykhovannia osobystosti [Spiritual values as a determinant of civic education of the individual]. In O. V. Sukhomlynska (Ed.), Tsinnosti osvity i vykhovannia [Values of education and upbringing]: nauk.-metod. zb. (pp. 21-25). Kyiv: APN Ukrainy [in Ukrainian].

Demeshkant, N. A. (2006). Ekolohichnyi svitohliad yak nevid’iemna skladova zahalnoho svitohliadu osobystosti [Ecological worldview as an integral component of the general worldview of the individual]. Novi tekhnolohii navchannia [New Learning Technologies], 45, 147-150 [in Ukrainian].

Dushechkina, N. (2014). Maturity of the axiological component inside the individual environmental outlook. The advanced science journal, 5, 21-24.

Fitsula, M. M. (2006). Pedahohika vyshchoi shkoly [Pedagogy of the higher school]: navch. posib. Kyiv: Akademvydav [in Ukrainian].

Kliuchka, S. I. (2011). Pedahohichni umovy formuvannia ekolohichnoi kompetentnosti studentiv zasobamy pryrodookhoronnoi diialnosti [Pedagogical conditions for the formation of environmental competence of students by means of environmental protection activities]. Visnyk Cherkaskoho universytetu [Cherkasy University Bulletin], 209, 2, 91-95 [in Ukrainian].

Vorontsova, I. A. (2010). Formuvannia pryrodookhoronnoho svitohliadu u shkilnoi ta studentskoi molodi [Formation of environmental outlook among school and student youth]. Ekolohichnyi visnyk [Ecological Herald], 2, 19-20 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-07

Номер

Розділ

Статті