ЦІЛЕПОКЛАДАННЯ ТА СТРАТЕГІЧНЕ ПЛАНУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ВЧИТЕЛЯ В РЕЖИМІ ТАЙМ-МЕНЕДЖМЕНТУ

Автор(и)

  • H. SAVONOVA

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2023.31.283418

Ключові слова:

професійна компетентність, тайм-менеджмент, цілепокладання, дедлайн, колесо життєвого балансу, піраміда Франкліна

Анотація

Аналізується суперечність між потребою у систематичному й планомірному професійному розвитку сучасного вчителя та нестачею часу для цього процесу. Доводиться, що процес планування професійного розвитку вчителем залежить від усвідомленого та конкретного цілепокладання та стратегічного планування. Зазначається, що цілепокладання є базою самоменедженту та тайм-менеджменту. Обґрунтовується важливість цілепокладання в професійному розвитку вчителя, пояснюються методи й прийоми цілепокладання в режимі тайм-менеджменту. Звертається увага на формулювання питань цілепокладання. Зазначаються головні причини втрати часу вчителями, що змушує їх витрачати особистий час на робочі справи. Відповідно до визначених причин даються рекомендації щодо планування часу. Вказується, що цілепокладанню передує аналіз накопичених справ і визначення ступеня їхньої важливості самим вчителем, само ж цілепокладання розпочинається з відкритих питань та проводиться за технологією SMART.

Посилання

Hrynova, V. M. (2014). Pro spivvidnoshennia poniat «profesionalizm», «profesiina kultura», «profesiina kompetentnist», «profesiina pidhotovka» [About the relationship between the concepts of «professionalism», «professional culture», «professional competence», «professional training»]. Pedahohika ta psykholohiia [Pedagogy and psychology], 45, 74-84 [in Ukrainian].

Ishchenko, V. (2017). Rozvytok profesiinoho imidzhu molodoho pedahoha na osnovi samomenedzhmentu [Development of the professional image of a young teacher based on self-management]. Vytoky pedahohichnoi maisternosti [Origins of pedagogical skills], 20, 120-124 [in Ukrainian].

Lysenko, V. I., & Lysenko S. V. (2013). Ispolzovanie tekhnologii taim-menedzhmenta v rabote i zhizni vracha i pedagoga [The use of time management technology in the work and life of a doctor and teacher]. Problemy bezperervnoi medychnoi osvity ta nauky [Problems of continuous medical education and science], 3, 24-27 [in Russian].

Savonova, H. I. (2021). Taim-menedzhment uspishnoho vchytelia: pershi kroky [Time management of a successful teacher: first steps]. Osvita na Luhanshchyni [Education in Luhansk region], 3 (64), 68-74 [in Ukrainian].

Treisi, B. (2007) Rezultativnii taim-menedzhment: effektivnaya metodika upravleniya sobstvennim vremenem [Effective time management: an effective technique for managing your own time]. Moskva: Smart Buk [in Russian].

Vyhovska, O. (2014). Uchytelske tsilepokladannia yak platforma stanovlennia kompetentnoho profesionala [Teacher goal setting a platform for becoming a competent professional]. Dyrektor shkoly, litseiu, himnazii [Director of a school, lyceum, gymnasium], 5/6, 74-93 [in Ukrainian].

Yevtushevska, O. V. (2017). Taim-menedzhment yak vyiav svitohliadu suchasnoi liudyny [Time management as a manifestation of the worldview of a modern person]. Visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu imeni Tarasa Shevchenka. Ekonomika [Bulletin of Taras Shevchenko Kyiv National University. Economy], 3, 15-18 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-07

Номер

Розділ

Статті