ФІЛОСОФСЬКІ ЗАСАДИ ЗАСТОСУВАННЯ ТЕОРІЇ І ПРАКТИКИ ПЕДАГОГІЧНОГО ПРОЄКТУВАННЯ АНТОНА МАКАРЕНКА У НЕПЕРЕРВНІЙ ОСВІТІ

Автор(и)

  • V. STRELNIKOV

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2023.31.283423

Ключові слова:

Антон Макаренко, неперервна освіта, проєкт, проєктування, курси підвищення кваліфікації учителів

Анотація

У статті наведено аналіз розвитку теорії і практики проєктування дидактичних систем, які започатковані Антоном Макаренком. Проєктування курсів підвищення кваліфікації у неперервній освіті розглядається автором як цілеспрямована освітня діяльність педагога у закладі неперервної освіти щодо створення проєкту курсів підвищення кваліфікації як інноваційної моделі системи неперервної освіти, орієнтованої на масове використання. Намічене вирішення низки проблем андрагогіки для вироблення концепції проєктування курсів підвищення кваліфікації. Зроблений висновок про актуальність для системи неперервної освіти запропонованої автором концепції проєктування курсів підвищення кваліфікації, яка ґрунтується на ідеях Антона Макаренка, Григорія Ващенка, Василя Сухомлинського, Григорія Костюка та інших вітчизняних дослідників.

Посилання

Dubaseniuk,O. A. (Ed.). (2013). Innovatsiinist idei A. S. Makarenka v pedahohitsi XXI stolittia [Innovativeness of A. S. Makarenko's ideas in the pedagogy of the 21st century]: monohrafiia. Zhytomyr: Vyd-vo ZhDU im. I. Franka [in Ukrainian].

Iarmachenko, N. D. (1989). Pedagogicheskaia deiatelnost i tvorcheskoe nasledie A. S. Makarenko [Pedagogical activity and creative heritage of AS Makarenko: Book. for the teacher]: kn. dlia uchitelia. Kiev: Rad. shk. [in Russian].

Lebedyk, L. V. (2008). A. S. Makarenko pro vykhovannia liderstva v kolektyvi [A.S. Makarenko on the education of leadership in the team]. In M. V. Hrynova (Ed.), Spadshchyna A.S. Makarenka i pedahohichni priorytety suchasnosti [The legacy of A.S. Makarenko and pedagogical priorities of the present]: materialy Mizhnar. nauk.-prakt. konf. (pp. 198-199). Poltava: Astraia [in Ukrainian].

Lebedyk, L. V. (2013a). Vykorystannia pedahohichnoi spadshchyny A. S. Makarenka u proektuvanni zmistu pidhotovky mahistriv pedahohiky vyshchoi shkoly [The use of pedagogical heritage of AS Makarenko in designing the content of training masters of pedagogy in higher education]. Vytoky pedahohichnoi maisternosti [Origins of pedagogical skills], 12, 184-189 [in Ukrainian].

Lebedyk, L. V. (2013b). Vykorystannia pedahohichnoi spadshchyny A. S. Makarenka u pidhotovtsi mahistriv pedahohiky vyshchoi shkoly [The use of pedagogical heritage of AS Makarenko in the preparation of masters of higher school pedagogy]. In M. V. Hrynova (Ed.), Pedahohika A. C. Makarenka v polikulturnomu osvitnomu prostori [Pedagogy of A. C. Makarenko in a multicultural educational space], prysviachenoi 125-i richnytsi z dnia narodzhennia A. C. Makarenka: materialy Mizhnar. nauk.-prakt. konf. (pp. 95-97). Poltava [in Ukrainian].

Lebedyk, L. V. (2021). Rozvytok liderstva v kolektyvi za systemoiu Antona Makarenka [Development of leadership in the team according to the system of Anton Makarenko]. In Publichne upravlinnia ta administratyvnyi menedzhment: suchasni trendy ta perspektyvy [Public administration and administrative management: current trends and prospects]: materialy mizhnar. nauk.-prakt. internet-konf. (pp. 112-113). Kharkiv: Vydavnychyi tsentr “Global Scientific Trends” [in Ukrainian].

Lebedyk, L. V., Strelnikov, V. Yu., Strelnikov, M. V. (2020). Suchasni tekhnolohii navchannia i metodyky vykladannia dystsyplin [Modern technologies of teaching and methods of teaching disciplines]: navchalno-metodychnyi posibnyk dlia slukhachiv kursiv pidvyshchennia kvalifikatsii pedahohichnykh pratsivnykiv zakladiv serednoi, profesiinoi (profesiino-tekhnichnoi), fakhovoi peredvyshchoi ta vyshchoi osvity. Poltava: ASMI [in Ukrainian].

Makarenko, A. S. (1984). Pedagogicheskie sochineniia [Pedagogical essays] (Vol. 4). Moskva: Pedagogika [in Russian].

Strelnikov, V. Yu. (2013a). A. S. Makarenko – osnovopolozhnyk teorii proektuvannia dydaktychnykh system [A. S. Makarenko – the founder of the theory of design of didactic systems]. In M. V. Hrynova (Ed.), Pedahohika A. C. Makarenka v polikulturnomu osvitnomu prostori [Pedagogy of A. C. Makarenko in a multicultural educational space]: materialy Mizhnar. nauk.-prakt. konf., prysviachenoi 125-i richnytsi z dnia narodzhennia A. C. Makarenka (pp. 163-165). Poltava [in Ukrainian].

Strelnikov, V. Yu. (2018). Vnesok vydatnykh poltavskykh pedahohiv Antona Makarenka i Hryhoriia Vashchenka v teoriiu pedahohichnoho proektuvannia [The contribution of prominent Poltava teachers Anton Makarenko and Grigory Vashchenko in the theory of pedagogical design]. In Chetverti Cherevanivski naukovi chytannia [Fourth Cherevanov Scientific Readings]: zb. nauk. st. za materialamy Vseukr. nauk. konf. (z mizhnar. uchastiu) (do 100-richchia z chasu stvorennia istoryko-filolohichnoho fakultetu v Poltavi) (pp. 128-136). Poltava: PNPU imeni V.H. Korolenka [in Ukrainian].

Strelnikov, V. Yu. (2013b). Rozvytok zapochatkovanoi A. S. Makarenkom teorii proektuvannia dydaktychnykh system [Development of the theory of design of didactic systems initiated by A. S. Makarenko]. Vytoky pedahohichnoi maisternosti [Origins of pedagogical skills], 12, 300-305 [in Ukrainian].

Strelnikov, V. Yu. (2022). Filosofski zasady proiektuvannia dydaktychnoi systemy u neperervnii osviti [Philosophical principles of designing a didactic system in continuing education]. Suchasna osvita: metodolohiia, teoriia, praktyka [Modern education: methodology, theory, practice]: V Vseukr. nauk.-prakt. konf. (z mizhnar. uchastiu) (pp. 98-107). Dnipro: Aktsent PP. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-07

Номер

Розділ

Статті