ОСОБЛИВОСТІ ПРОФЕСІЙНОГО ЗМІСТУ СОЦІАЛІЗАЦІЇ ОСОБИСТОСТІ

Автор(и)

  • A. STRYZHAKOV

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2023.31.283428

Ключові слова:

суб’єкт, досвід, самопізнання, самість, саморозуміння, самовизначення, ідентифікація, організація, життя

Анотація

Цілі формування особистості як різнобічно інтегрованої в культуру і вільної, у діалозі різних підходів, що визначають себе в ній, часто суперечать навчальним планам і програмам закладів вищої освіти. Насиченість програм науковою інформацією приводить до перевантаження студентів, не дає можливості їх особистісного осмислення. А вимоги гуманітарної освіти, що вважаються надактуальними, вступають у суперечність із вимогами стандартів, що обмежують виховний та освітній потенціал і смисл навчального матеріалу. Проте суб’єктний досвід стає можливим лише у разі ставлення до себе як об’єкта, і коли зовнішні предмети починають бути для суб’єкта світом об’єктів, лише тоді з’являється перший, елементарний акт самопізнання.

Автор відзначає значущу особливість соціалізації людини, що відбувається, в тому числі, завдяки специфічним суперечностям – між індивідуальним характером здійснення діяльності, передусім із виробництва, праці, та об’єктивною необхідністю зв’язків з іншими індивідами, та простежує її основи в освітньому процесі.

Посилання

Alieksieienko, T. F. (2007). Sotsializatsiia osobystosti: mozhlyvosti y ryzyky [Socialization of personality: opportunities and risks]: naukovo-metodychnyi posibnyk. Kyiv: Pedahohichna dumka [in Ukrainian].

Batenin, S. S. (1976). Chelovek v yego istorii [Man in his story]. Leningrad: Izd-vo LGU [in Russian].

Bibler, V. S. (1991). Ot naukoucheniya – k logike kulturi [From science to thelogic of culture]. Moskva: Izd-vo politicheskoi literaturi [in Russian].

Derkach, A. A., & Zazikin, V. G. (2003). Akmeologiya [Acmeology]: ucheb. posobie. Sankt Peterburg: Piter [in Russian].

Frankl, V. (1990). Chelovek v poiskakh smisla [Man in search of meaning]. Moskva: Progress [in Russian].

Filatova, M. N. (2008). Konstruirovanie sotsiokulturnoi sredi vuza v kontekste realizatsii kompetentnostnogo pokhoda v obrazovanii [Construction of the socio-cultural environment of the university in the context of the implementation of the competence-based approach in education]. Moskva: MAKS Press [in Russian].

Lisovskii, V. T. (2001). Akmeologicheskaya teoriya povisheniya kachestva podgotovki spetsialistov obrazovaniya [Acmeological theory of improving the qualityof education specialists training]. Moskva: Issled. tsentr problem kachestva podgot. Spetsialistov [in Russian].

Lomov, B. F. (1984). Metodologicheskie i teoreticheskie problemi psikhologii [Methodological and theoretical problems of psychology]. Moskva: Nauka [in Russian].

Mamardashvili, M. (1993). Kartezianskie razmishleniya [Cartesian reflections]. Moskva: Progress: Kultura [in Russian].

Moskalenko, V. V. (2013). Sotsializatsiia osobystosti: monohrafiia [Socialization of personality: monograph]. Kyiv: Feniks [in Ukrainian].

Parigin, B. D. (1971). Osnovi sotsialno-psikhologicheskoi teorii [Fundamentals of socio-psychological theory]. Moskva: Misl [in Russian].

Pryazhnikov, N. S. (1996). Professionalnoe i lichnostnoe samoopredelenie [Professional and personal self-determination]. Moskva: Voronezh: NPO «MODEK» [in Russian].

Sokolova, Ye. Ye. (1999). Idei A. N. Leonteva i yego shkoli o postupke kak yedinitse analiza lichnosti v ikh znachenii dlya istoricheskoi psikhologii [The ideas of A. N. Leontiev and his school on the act as a unit of personality analysis in their meaning for historical psychology]. In A. Ye. Voiskunskii, A. N. Zhdan, O. K. Tikhomirov (Eds.), Traditsii i perspektivi deyatelnostnogo podkhoda v psikhologii [Traditions and perspectives of the activity approach in psychology] (pp. 80-117). Moskva: Smisl [in Russian].

Shavir, P. A. (1980). Psikhologiya professionalnogo samoopredeleniya v rannei yunosti [Psychology of professional self-determination in early youth]: ucheb. posobie dlya spetskursa. Tyumen: Izd-vo TGU [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-07

Як цитувати

STRYZHAKOV, A. (2023). ОСОБЛИВОСТІ ПРОФЕСІЙНОГО ЗМІСТУ СОЦІАЛІЗАЦІЇ ОСОБИСТОСТІ. Витоки педагогічної майстерності, (31), 218–224. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2023.31.283428

Номер

Розділ

Статті