ТЕОРЕТИЧНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ТЕХНОЛОГІЙ ДО НАУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ

Автор(и)

  • O. TYTARENKO

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2023.31.283434

Ключові слова:

професійна підготовка, майбутні вчителі, технології, науково-дослідницька діяльність, заклади вищої освіти України

Анотація

Проаналізовано сучасні методи та підходи до підготовки майбутніх учителів технологій до науково-дослідницької роботи, оцінено наявний рівень підготовки випускників, виявлені основні проблеми, що перешкоджають їхньому успішному старту у науковій діяльності, та запропоновані шляхи їх вирішення. Проаналізовано освітні програми та навчальні плани вищих навчальних закладів, що займаються підготовкою майбутніх вчителів технологій, і виявлено недостатню увагу до формування навичок науково-дослідницької діяльності. Для вирішення цієї проблеми, запропоновано впровадження відповідного дослідницького середовища у вищих навчальних закладах та системи формування готовності фахівців до здійснення науково-дослідницької роботи в процесі професійної діяльності.

Посилання

Bachiieva, L. O. (2010). Motyvatsiia doslidnytskoi diialnosti maisteriv inzhenerno-pedahohichnykh spetsialnostei [Motivation of research activity of masters in engineering and pedagogical specialties]. Problemy suchasnoi pedahohichnoi osvity: pedahohika i psykholohiia [Problems of modern pedagogical education: pedagogy and psychology], 25, 1-9. Retrieved from http://www.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/pspo/2010_25_1/bahieva.pdf [in Ukrainian].

Holovan, M. S., & Yatsenko, V. V. (2012). Sutnist ta zmist ponattya "doslidnytska kompetentnist" [The essence and content of the concept of "research competence"]. In Teoriia ta metodyka navchannia fundamentalnykh dystsyplin u vyshchii shkoli [Theory and teaching methods of fundamental disciplines in higher education]: zbirnyk naukovykh prats (Is. 7, pp. 55-62). Kryvyi Rih: Vydavnychyi viddil NMetAU [in Ukrainian].

Hrubinko, V., & Stepniuk, A. (2016). Systema formuvannia doslidnytskykh umin maibutnikh uchyteliv pryrodnykh dyscyplin [System for developing research skills of future teachers of natural sciences]. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii [Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies], 2 (56), 227-235 [in Ukrainian].

Myronchuk, N. M. (2013). Zmist ta formy doslidnytskoi diialnosti studentiv u protsesi pedahohichnoi pidhotovky u VNZ [Content and forms of research activity of students in the process of pedagogical training in higher education institutions]. In Doslidnytskyi komponent u diialnosti zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv ta pozashkilnykh zakladiv osvity: retrospektyva i perspektyva [The research component in the activities of general educational institutions and extracurricular educational institutions: retrospect and perspective]: materialy Vseukr. nauk.-prakt. konf. (pp. 170-176). Kyiv: Instytut obdarovanoi dytyny [in Ukrainian].

Omelyanenko, H. A. (2012). Formuvannia naukovo-doslidnytskykh umin studentiv zasobamy informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii: teoretychnyi aspekt [Formation of research skills of students by means of information and communication technologies: theoretical aspect]. Neperevna profesiina osvita: teoriia i praktyka [Continuous professional education: theory and practice], 3/4, 76-78 [in Ukrainian].

Rudakova, O. V. (2012). Formuvannia hotovnosti studentiv do naukovo- doslidnoi diialnosti zasobamy problemynoho navchannia [Formation of readiness of students for scientific research activities using problem-based learning]. Visnyk Luhanskoho Natsionalnoho Universytetu im. T. Shevchenka. Sotsiolohichni Nauky [Bulletin of the Luhansk National University named after T. Shevchenko. Sociological sciences], 2, 193-200 [in Ukrainian].

Sadovyi, M. I. (2015). Metodyka formuvannia eksperymentatorskoi kompetentnosti u maibutnikh uchyteliv tekhnolohii [Methodology of forming experimental competence in future technology teachers]. Naukovi zapysky. Problemy metodyky fizyko-matematychnoi i tekhnolohichnoi osvity [Proceedings. Problems of the methodology of physical, mathematical and technological education], 8 (4), 3-10 [in Ukrainian].

Vernydub, R. (2012). Formuvannia doslidnytskoi kompetentnosti studentiv-bakalavriv pedahohichnykh universytetiv [Formation of research competence of bachelor students in pedagogical universities]. Ridna Shkola [Native school], 6, 58-62 [in Ukrainian].

Zakharchenko, V. M., Miyusov, M. V., & Parmenova, D. G. (Comps.). (2017). Ramky kvalifikatsiy u Yevropeyskomu osvitnomu prostori [Qualification frameworks in the European educational space]. navchalno-metodychnyy posibnyk. Odesa: NU "OMA" [in Ukrainian].

Zemka, O. (2014). Pedagogichni umovy formuvannia doslidnytskykh umin u studentivfilolohiv [Pedagogical conditions for developing research skills in philology students]. Problemy pidhotovky suchasnoho vchytelia [Problems of modern teacher training], 10 (2), 146-155 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-07

Номер

Розділ

Статті