ПРОБЛЕМА УПРАВЛІННЯ КАДРАМИ У ПЕДАГОГІЧНІЙ ТЕОРІЇ

Автор(и)

  • S. BABENKO

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2023.32.292612

Ключові слова:

менеджмент, адаптивне управління, управління кадрами, кадровий менеджмент

Анотація

У статті розглядається проблема управління кадрами у педагогічній теорії. Визначено три групи науково-педагогічних досліджень: наукові роботи відомих економістів та управлінців; роботи освітян, що базуються на розробках кадрового менеджменту економістів та управлінців, спроби перенесення на місцевий ґрунт західних підходів; роботи освітян, що базуються безпосередньо на вивченні проблем шкільного менеджменту. Розкрито, що перша група розглядають проблеми управління протягом розвитку людської історії, пояснюють походження управлінських термінів, розглядають та порівнюють моделі менеджменту, що існують нині. Підкреслено, що адаптивне управління шкільним колективом, психологія мотивації і потреби людей в організації, формування позитивної групової мотивації, сценарії тренінгових занять із педагогами – основні питання, що розглядають автори другої групи. Зазначено, що управління освітою в умовах ринку, підготовка та перепідготовка кадрів, створення можливостей для оволодіння новими освітніми технологіями, мотивація педагогічної діяльності, інноваційний клімат в закладі освіти є змістом робіт авторів третьої групи.

Посилання

Kalinina, L., & Ostapenko, A. (2004). Stratehichne upravlinnia [Strategic management]. Dyrektor shkoly [School Director], 29/30, 11-26 [in Ukrainian].

Karamushka, L. M. (2000). Psykholohiia upravlinnia zakladamy serednoi osvity [Psychology of management of secondary education institutions]. Kyiv: Nika-Tsentr [in Ukrainian].

Karamushka, L., & Fil, O. (2004). Formuvannia konkurentozdatnoi upravlinskoi komandy yak innovatsiinyi napriam upravlinnia osvitnimy orhanizatsiiamy [Formation of a competitive management team as an innovative direction of management of educational organizations]. Osvita i upravlinnia [Education and management], 7, 1, 82-89 [in Ukrainian].

Loznytsia, V. S. (2000). Psykholohiia menedzhmentu. Teoriia i praktyka [Psychology of management. Theory and practice]: navch. posib. Kyiv: EksOb [in Ukrainian].

Marmaza, O. I. (2003). Proektnyi pidkhid do upravlinnia navchalnym zakladom [Project approach to educational institution management]. Kharkiv: Osnova [in Ukrainian].

Maslov, V. I., Drahun, V. P., & Sharkunova, V. V. (1996). Teoretychni osnovy pedahohichnoho menedzhmentu [Theoretical foundations of pedagogical management]: navch. posib. dlia pratsivnykiv osvity. Kyiv [in Ukrainian].

Moskvychov, S. H. (1990). Vykorystannia chynnyka motyvatsii pid upravlinniam [Using the motivation factor under management]: navch. posib. Kyiv [in Ukrainian].

Pavliutenkov, Ye., & Kryzhko, V. (2006). Osnovy upravlinnia shkoloiu [Basics of school management]. Kharkiv: Osnova [in Ukrainian].

Rabcheniuk, T. S. (2000). Vnutrishkilne upravlinnia [Internal school management]: prakt. posib. Kyiv: Ruta [in Ukrainian].

Rishennia kolehii «Pro vykonannia Prohramy diialnosti Kabinetu Ministriv Ukrainy «Nazustrich liudiam» [Decision of the collegium "On implementation of the Program of Activities of the Cabinet of Ministers of Ukraine "Towards the People"]. Retrieved from https://ips.ligazakon.net/document/MUS3573 [in Ukrainian].

Shakurov, R. Kh. (1975). Dyrektor shkoly ta pedahohichnyi kolektyv. (Sotsialno-psykholohichnyi aspekt) [School director and teaching staff. (Social and psychological aspect)]. Kyiv [in Ukrainian].

Shchokin, H. V. (1990). Yak efektyvno upravliaty liudmy: psykholohiia kadrovoho menedzhmentu [How to effectively manage people: the psychology of personnel management]: nauk.-prakt. posib. Kyiv: MAUP [in Ukrainian].

Yurchuk, L. (2002). Upravlinnia kolektyvom pedahohiv: shliakhy formuvannia efektyvnoi komandy [Management of a team of teachers: ways of forming an effective team]. Osvita i upravlinnia [Education and management], 5, 3, 88-98 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-08

Як цитувати

BABENKO, S. (2023). ПРОБЛЕМА УПРАВЛІННЯ КАДРАМИ У ПЕДАГОГІЧНІЙ ТЕОРІЇ. Витоки педагогічної майстерності, (32), 14–19. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2023.32.292612

Номер

Розділ

Статті