МЕТОДИ НАВЧАННЯ ФАРМАЦЕВТИЧНОЇ ХІМІЇ МАЙБУТНІХ МАГІСТРІВ ФАРМАЦІЇ В УМОВАХ АУДИТОРНО-ДИСТАНЦІЙНОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • I. BUT

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2023.32.292615

Ключові слова:

аудиторно-дистанційна форма навчання, заклади вищої медичної (фармацевтичної) освіти, майбутні магістри фармації, методи навчання фармацевтичної хімії

Анотація

Обґрунтовано, що методи навчання є важливим елементом системи вивчення фармацевтичної хімії у закладах вищої медичної (фармацевтичної) освіти, оскільки вони уможливлюють ефективну організацію освітньо-пізнавальної діяльності студентів, мотивацію їх до поглибленого опанування змістом дисципліни, оперативне здійснення функції оцінювання й самооцінювання навчальних досягнень майбутніх фахівців у галузі фармації. Визначено критерії й показники добору методів навчання фармацевтичної хімії, які застосовуються на фармацевтичному факультеті Національного медичного університету імені О. О. Богомольця, а саме: нормативно-правовий, організаційно-методичний, функціонально-цільовий. З'ясовано, що найбільшу відповідність визначеним критеріям й показникам відбору методів навчання фармацевтичної хімії майбутніх магістрів в умовах аудиторно-дистанційної форми організації освітнього процесу мають такі як: проблемно-пошукові методи; метод модульного навчання; метод навчання у співпраці; метод навчання за допомогою ситуацій (вебкейсів); метод «перевернутий клас» (англ.: «flipped classroom»), а також надано їм характеристику.

Посилання

But, I. O. (2022a). Navchannia farmatsevtychnoi khimii maibutnikh mahistriv farmatsii u naukovo-pedahohichnomu dyskursi [Teaching pharmaceutical chemistry of future masters of pharmacy in a scientific and pedagogical discourse]. Ukrainian professional education = Ukrainska profesiina osvita, 11, 169-176. Retrieved from http://upepnpu.pnpu.edu.ua/article/view/275581 [in Ukrainian].

But, I. O. (2022b). Osoblyvosti pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv u zakladakh vyshchoi farmatsevtychnoi osvity Ukrainy v konteksti zapytiv derzhavy, suspilstva y rynkovoho seredovyshcha [Peculiarities of the training of future specialists in the institutions of higher pharmaceutical education of Ukraine in the context of the demands of the state, society and the market environment]. In Osvitnii dyskurs [Educational discourse]: zbirnyk naukovykh prats (No. 42 (10-12), pp. 88-97). Kyiv: NPU imeni M.P. Drahomanova [in Ukrainian].

Hrozav, A. M. (2016). Farmatsevtychna khimiia [Pharmaceutical chemistry]: navch.-metod. posib. dlia stud. spets. «Farmatsiia» zaoch. formy navchannia. Chernivtsi: Meduniversytet [in Ukrainian].

Kaidalova, L. H., Alokhina, N. V., & Mosentseva, S. M. (2016). Innovatsiini tekhnolohii u farmatsevtychnii osviti [Innovative technologies in pharmaceutical education]. In Farmatsiia XXI stolittia: tendentsii ta perspektyvy [Pharmacy of the 21st century: trends and perspectives]: materialy VIII Natsionalnoho zizdu farmatsevtiv Ukrainy (Vol. 2, p. 350). Kharkiv [in Ukrainian].

Khranivska, V. O., Nizhnyk, H. P., Mulenko, S. M., & Prystupko, O. M. (2017). Farmatsevtychna khimiia [Pharmaceutical chemistry]: navch.-metod. posib. dlia med. ZVO. Kyiv: VSV Medytsyna [in Ukrainian].

Maksymov, O. S. (2014). Metodyka vykladannia khimii u vyshchykh navchalnykh zakladakh [Methods of teaching chemistry in higher educational institutions]: pidruchnyk dlia studentiv khim. spetsialnostei ZVO. Melitopol [in Ukrainian].

Nizhenkovska, I. V., Afanasenko, O. V., Hlushachenko, O. O., & But, I. O. (2023a). Farmatsevtychna khimiia [Pharmaceutical chemistry]: [prohrama navch. dysts. dlia stud. 3-4 kursiv farm. f-tiv med. ZVO spets. 226 «Farmatsiia, promyslova farmatsiia»]. Kyiv: NMU imeni O. O. Bohomoltsia [in Ukrainian].

Nizhenkovska, I. V., Afanasenko, O. V., Hlushachenko, O. O., & But, I. O. (2023b). Farmatsevtychna khimiia [Pharmaceutical chemistry]: [sylabus navch. dysts. z pidhotovky fakhivtsiv druhoho (mahisterskoho) rivnia vyshchoi osvity osvitnoi kvalifikatsii «Mahistr farmatsii» spets. 226 «Farmatsiia, promyslova farmatsiia»]. Kyiv: NMU imeni O. O. Bohomoltsia [in Ukrainian].

Osvitno-profesiina prohrama «Farmatsiia» druhoho (mahisterskoho) rivnia VO za spetsialnist 226 «Farmatsiia, promyslova farmatsiia» Haluz znan 22 Okhorona zdorovia [Educational and professional program "Pharmacy" of the second (master's) level of higher education institution, specialty 226 "Pharmacy, industrial pharmacy" Field of knowledge 22 Health care]. (2023). NMU imeni O.O. Bohomoltsia. Retrieved from https://drive.google.com/file/d/1lNSRD0gIma7uBVPbA08BW3-J18v3-chn/view [in Ukrainian].

Polozhennia pro orhanizatsiiu osvitnoho protsesu u Natsionalnomu medychnomu universyteti imeni O.O. Bohomoltsia [Regulations on the organization of the educational process at the National Medical University named after O.O. Bogomolets]. (2021). Retrieved from https://drive.google.com/file/d/11jqoQ06B_9FnjC5pe-JBD1jsV0GOf7QG/view [in Ukrainian].

Reva, T. D. (2017). Kompetentnisnyi pidkhid u navchanni khimii maibutnikh provizoriv: teoretychni i metodychni zasady [Competency approach in teaching chemistry of future pharmacists: theoretical and methodical principles]: monohrafiia. Kyiv: Vydavnyche pidpryiemstvo «Edelveis» [in Ukrainian].

Riznyk, O. I., & Doroshenko, E. Yu. (2019). Keis-metod – odyn z innovatsiinykh metodiv vykladannia u vyshchykh medychnykh zakladakh osvity [The case method is one of the innovative methods of teaching in higher medical institutions of education]. In Innovatsii u vyshchii medychnii ta farmatsevtychnii osviti Ukrainy [Innovations in higher medical and pharmaceutical education of Ukraine]: (z dystantsiinym I-66 pidiednanniam VM(F)NZ Ukrainy za dopomohoiu videokonferents-zviazku): materialy XVI Vseukr. nauk.-prakt. konf. z mizhnar. uchastiu (p. 220). Ternopil: TNMU [in Ukrainian].

Samoilenko, P. V. (Comp.). (2020). Metodyka navchannia khimii [Methods of teaching chemistry]: navchalno-metodychnyi komplekt. Chernihiv: Desna Polihraf [in Ukrainian].

Standart vyshchoi osvity Ukrainy [Standard of higher education of Ukraine]. (2022). Haluz znan 22 Okhorona zdorovia spetsialnosti 226 Farmatsiia, promyslova farmatsiia spetsializatsii 226.01 Farmatsiia; 226.02 Promyslova farmatsiia. Retrieved from https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha_osvita/zatverdzeni%20standarty/2022/11/11/226-Farmatsiya.promyslova.farmatsiya.mahistr-981-04.11.2022.pdf [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-08

Як цитувати

BUT, I. (2023). МЕТОДИ НАВЧАННЯ ФАРМАЦЕВТИЧНОЇ ХІМІЇ МАЙБУТНІХ МАГІСТРІВ ФАРМАЦІЇ В УМОВАХ АУДИТОРНО-ДИСТАНЦІЙНОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ. Витоки педагогічної майстерності, (32), 25–31. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2023.32.292615

Номер

Розділ

Статті