ФОРМУВАННЯ КОМПЕТЕНТНОСТІ З БІОЛОГІЇ МАЙБУТНІХ БАКАЛАВРІВ ПРИРОДНИЧИХ НАУК: СИСТЕМА КОНСТРУКТИВНИХ МЕТОДОЛОГІЧНИХ ПІДХОДІВ

Автор(и)

  • N. GRAMATYK

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2023.32.292626

Ключові слова:

Нова українська школа, майбутні бакалаври природничих наук, компетентність з біології, методологічні підходи професійної підготовки

Анотація

Концепція Нової української школи висуває нові вимоги до професійної підготовки сучасного вчителя, зокрема щодо якості та спектру його компетентностей. У цьому контексті стає очевидною необхідність підвищення рівня предметної компетентності з біології майбутніх бакалаврів природничих наук, адже вони мають бути готовими до роботи в умовах Нової української школи – сучасної платформи освіти.

Відтак, стрижнем професійної підготовки майбутніх бакалаврів природничих наук постають якісно нові методологічні підходи формування предметно-фахових компетентностей, зокрема з біології. Зміщення акцентів вищої професійної освіти на становлення компетентнісного і конкурентоздатного фахівця виступає важливим критерієм якісної підготовки майбутнього вчителя природничих наук.

Посилання

Derzhavnyi standart bazovoi serednoi osvity [State standard of basic secondary education]. (2020). Retrieved from https://mon.gov.ua/ [in Ukrainian].

Dysa, O. V. (2019). Pedahohichna systema yak osnova rozvytku osobystisnoi zrilosti studentiv [The pedagogical system as a basis for the development of personal maturity of students]. Visnyk Universytetu imeni Alfreda Nobelia [Bulletin of Alfred Nobel University], 1 (17), 13-19 [in Ukrainian].

Dubaseniuk, O. A. (2015). Rozvytok systemnykh doslidzhen u naukovomu znanni: istoriia, dosvid, perspektyvy [Development of systematic research in scientific knowledge: history, experience, perspectives]. In O. A. Dubaseniuk (Ed.), Profesiina pedahohichna osvita: systemni doslidzhennia [Professional pedagogical education: systematic studies]: monohrafiia (pp. 12-28). Zhytomyr: Vyd-vo ZhDU im. I. Franka [in Ukrainian].

Dubchynskyi, V. V. (Ed.). (2008). Suchasnyi tlumachnyi slovnyk ukrainskoi movy [Modern explanatory dictionary of the Ukrainian language]: 100 000 sliv. Kharkiv: ShKOLA [in Ukrainian].

Filonenko, M. (2010). Kompleksni kontseptsii osobystisnoho stanovlennia fakhivtsia u vitchyznianii ta zarubizhnii psykholohii [Complex concepts of personal development of a specialist in domestic and foreign psychology]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu [Scientific Bulletin of the Uzhhorod National University], 18-19, 113-116 [in Ukrainian].

Hramatyk, N. V. (2020). Problema formuvannia predmetnoi kompetentnosti z biolohii maibutnikh bakalavriv pryrodnychykh nauk: do pytannia pro teoretychnyi kontsept doslidzhennia [The problem of forming the subject competence in biology of future bachelors of natural sciences: to the question of the theoretical research concept]. Naukovyi visnyk Izmailskoho derzhavnoho humanitarnoho universytetu [Scientific Bulletin of the Izmail State Humanitarian University], 48, 71-81 [in Ukrainian].

Hrynova, M. V. (Red.). (2021). Modeli pidhotovky maibutnoho vchytelia dlia Novoi ukrainskoi shkoly [Models of future teacher training for the New Ukrainian School]. Poltava: Astraia [in Ukrainian].

Kapinus, O. S. (2020). Metodolohiia, teoriia i metodyka formuvannia profesiinoi subiektnosti maibutnikh ofitseriv Zbroinykh syl Ukrainy [Methodology, theory and methods of formation of professional subjectivity of future officers of the Armed Forces of Ukraine]. Zhytomyr: Vyd. O.O. Yevenok [in Ukrainian].

Kovalchuk, V. Yu. (2006). Modernizatsiia profesiinoi ta svitohliadno-metodolohichnoi pidhotovky suchasnoho vchytelia [Modernization of professional and philosophical and methodological training of the modern teacher]. Kyiv [in Ukrainian].

Petryshyn, L. Y. (2013). Systemnyi pidkhid yak osnova orhanizatsii protsesu formuvannia kreatyvnosti maibutnikh sotsialnykh pedahohiv u VNZ [A systematic approach as a basis for organizing the process of forming the creativity of future social pedagogues in higher education institutions]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho universytetu. Pedahohika. Sotsialna robota [Scientific Bulletin of Uzhhorod University. Pedagogy. Social work], 26, 147-150 [in Ukrainian].

Shekhavtsova, S. O. (2016). Subiektnist u pedahohichnomu aspekti: teoriia i praktyka [Subjectivity in the pedagogical aspect: theory and practice]. Poltava: VNZ Ukoopspilky «Poltavskyi universytet ekonomiky i torhivli» (PUET) [in Ukrainian].

Shynkaruk V. I. (Ed.). (2002). Filosofskyi entsyklopedychnyi slovnyk [Philosophical encyclopedic dictionary]. Kyiv: Abrys [in Ukrainian].

Torchevskyi, R. V. (2013). Subiektno-diialnisnyi pidkhid yak suchasna metodolohichna osnova profesiinoi pidhotovky ofitseriv operatyvno-taktychnoi lanky upravlinnia [The subject-activity approach as a modern methodological basis for the professional training of officers of the operational-tactical link of management]. Visnyk Natsionalnoho universytetu oborony Ukrainy [Bulletin of the National Defense University of Ukraine], 4 (35), 158-161 [in Ukrainian].

Trakaliuk, O. L. (2017). Subiektno-diialnisnyi pidkhid do rozvytku fakhovoi kompetentnosti posadovykh osib kadrovykh orhaniv u systemi pisliadyplomnoi osvity [Subject-activity approach to the development of professional competence of officials of personnel bodies in the postgraduate education system]. Visnyk Zhytomyrskoho derzhavnoho universytetu imeni Ivana Franka [Bulletin of Zhytomyr Ivan Franko State University], 2 (88), 271-275 [in Ukrainian].

Varenko, T. K. (2010). Aksiolohichnyi pidkhid ta dotsilnist yoho realizatsii v suchasnii systemi vyshchoi pedahohichnoi osvity [Academic Integrity: Global Context and National Need]. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh [Pedagogy of creative personality formation in higher and secondary schools], 11 (64), 161-164 [in Ukrainian].

Yahupov, V. V. (2015). Subiektnist uchniv yak osnovna determinanta dystantsiinoho navchannia v systemi profesiino-tekhnichnoi osvity [Student subjectivity as the main determinant of distance learning in the vocational education system]. Naukovyi visnyk Instytutu profesiino-tekhnichnoi osvity NAPN Ukrainy [Scientific Bulletin of the Institute of Vocational and Technical Education of the National Academy of Sciences of Ukraine], 11, 29-36 [in Ukrainian].

Ziaziun, I. A. (2000). Intelektualno-tvorchyi rozvytok osobystosti v umovakh neperervnoi osvity [Intellectual and creative development of personality in the conditions of continuous education]. In I. A. Ziaziun (Ed.), Neperervna profesiina osvita: problemy, poshuky, perspektyvy [Continuous professional education: problems, searches, prospects]: monohrafiia (pp. 11-57). Kyiv: Vipol [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-08

Як цитувати

GRAMATYK, N. (2023). ФОРМУВАННЯ КОМПЕТЕНТНОСТІ З БІОЛОГІЇ МАЙБУТНІХ БАКАЛАВРІВ ПРИРОДНИЧИХ НАУК: СИСТЕМА КОНСТРУКТИВНИХ МЕТОДОЛОГІЧНИХ ПІДХОДІВ. Витоки педагогічної майстерності, (32), 52–60. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2023.32.292626

Номер

Розділ

Статті