ВПЛИВ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ НА ПРАКТИКУ НАУКОВОЇ, ОСВІТНЬОЇ ТА ТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ ДОШКІЛЬНА ОСВІТА

Автор(и)

  • V. HRYHORENKO
  • M. DAVYDOVA
  • N. SHEVCHENKO

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2023.32.292627

Ключові слова:

академічна доброчесність, академічний плагіат, наукова, освітня, творча діяльність, здобувачі вищої освіти, дошкільна освіта

Анотація

У статті репрезентовано системний розгляд академічної  доброчесності як основи науково-дослідної, освітньої, творчої діяльності майбутніх вихователів ЗДО у контексті досвіду підготовки бакалаврів за спеціальністю 012 Дошкільна освіта. На основі аналізу результатів опитування серед здобувачів освіти за розробленим опитувальником «Академічна доброчесність» висвітлено погляд здобувачів і здобувачок освіти на проблеми академічної доброчесності; оприлюднено досвід навчання майбутніх вихователів ЗДО у межах освітніх компонентів, що забезпечують набуття дослідницьких та творчих компетентностей здобувацтва, висвітлено засоби формування в них навичок дотримання доброчесних підходів, зокрема під час огляду й опрацювання наукових джерел, їх вірного цитування, написання наукових текстів з опорою на джерела та створення творчих продуктів тощо.

Посилання

Bielienka, H. (2021). Pidhotovka vykhovateliv ditei doshkilnoho viku: vektor yevrointehratsii [Training of educators of preschool children: a vector of European integration]. Pedahohichna osvita: Teoriia i praktyka. Psykholohiia. Pedahohika [Pedagogical education: Theory and practice. Psychology. Pedagogy], 35 (1), 30-35. Retrieved from https://doi.org/10.28925/2311-2409.2021.354 [in Ukrainian].

Dzhedzhera, K. (2019). Akademichna dobrochesnist yak moralnyi oriientyr profesiinoi pidhotovky maibutnikh vykhovateliv [Academic integrity as a moral guideline for the professional training of future educators]. Innovatyka u vykhovanni [Innovation in education], 10, 157-164. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/inuv_2019_10_21 [in Ukrainian].

Finikov, T. V., & Artiukhov, A. Ye. (Eds.). (2016). Akademichna chesnist yak osnova staloho rozvytku universytetu [Academic honesty as the basis of sustainable development of the university]. Kyiv: Takson [in Ukrainian].

Finikov, T. (2016). Akademichna dobrochesnist: hlobalnyi kontekst ta natsionalna potreba [Academic Integrity: Global Context and National Need]. In T. V. Finikov, & A. Ye. Artiukhov (Eds.), Akademichna chesnist yak osnova staloho rozvytku universytetu [Academic honesty as the basis of sustainable development of the university] (pp. 9-37). Kyiv: Takson [in Ukrainian].

Hryhorenko, V., & Shut, T. (2022). Orhanizatsiia tvorchoi diialnosti zdobuvachiv vyshchoi osvity v umovakh khorovoho klasu na zasadakh akademichnoi dobrochesnosti [Organization of creative activity of students of higher education in the conditions of the choir class on the basis of academic integrity]. Pedahohichni nauky [Pedagogical sciences], 98, 34-41 [in Ukrainian].

Hryhorenko, V. L., & Dolia, Yu. V. (2022). Akademichna dobrochesnist – oriientyr pidhotovky maibutnikh vykhovateliv ZDO v umovakh vprovadzhennia kompetentnisnoho pidkhodu v osviti [Academic integrity is a guideline for the training of future teachers of special education in the context of the implementation of the competence approach in education]. In Akademichna dobrochesnist: vyklyky suchasnosti [Academic integrity: contemporary challenges]: zbirnyk naukovykh ese uchasnykiv dystantsiinoho etapu naukovoho stazhuvannia dlia osvitian (pp. 48-51). Varshava [in Ukrainian].

Hryhorenko, V. L., & Dolia, Yu. V. (2022). Pidhotovka maibutnikh vykhovateliv do orhanizatsii polifunktsionalnoi muzychno-pedahohichnoi vzaiemodii u ZDO na zasadakh osvitnoi innovatyky [Preparation of future educators for the organization of multifunctional musical-pedagogical interaction in primary education on the basis of educational innovation]. Perspektyvy ta innovatsii nauky [Perspectives and innovations of science], 2 (7). Retrieved from https://doi.org/10.52058/2786-4952-2022-2(7)-264-277 [in Ukrainian].

Josephson, M. (2009). Ethics Releases Study On High School Character And Adult Conduct. Retrieved from https://josephsoninstitute.org/surveys/

Kodeks akademichnoi dobrochesnosti KhNPU imeni H. S. Skovorody (nova redaktsiia) [Code of Academic Integrity of H.S. Skovoroda KhnPU (new edition)]. (2022). Retrieved from http://surl.li/cocbn [in Ukrainian].

Kudinov, I. Osnovy naukovoho tsytuvannia [Basics of scientific citation]. Retrieved from https://www.donnu.edu.ua/wp-content/uploads/sites/8/2019/08/Kudinov-I.O.-Osnovi-naukovogo-czituvannya.pdf [in Ukrainian].

Poniattia akademichnoi dobrochesnosti [The concept of academic integrity]. Retrieved from https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/2018/10/25/glyusariy.pdf [in Ukrainian].

Pro Osvitu [About Education]: Zakon Ukrainy № 2145-VIII vid .02.07.2023. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text [in Ukrainian].

Pro avtorske pravo ta sumizhni prava [About copyright and related rights]: Zakon Ukrainy. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3792-12#Text [in Ukrainian].

Reddy, M., & Jones, V. Towards a Social Model of Plagiarism. Retrieved from https://marketing-porg-statamic-assets-us-west-2.s3-us-west-2.amazonaws.com/main/Reddy_paper.pdf

Rekomendatsii shchodo zapobihannia akademichnomu plahiatu ta yoho vyiavlennia v naukovykh robotakh (avtoreferatakh, dysertatsiiakh, monohrafiiakh, naukovykh dopovidiakh, stattiakh toshcho) [Recommendations on preventing academic plagiarism and its detection in scientific works (abstracts, dissertations, monographs, scientific reports, articles, etc.)]: rekomendatsii MON Ukrainy. Retrieved from http://surl.li/dawol [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-08

Як цитувати

HRYHORENKO, V., DAVYDOVA, M., & SHEVCHENKO, N. (2023). ВПЛИВ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ НА ПРАКТИКУ НАУКОВОЇ, ОСВІТНЬОЇ ТА ТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ ДОШКІЛЬНА ОСВІТА. Витоки педагогічної майстерності, (32), 61*67. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2023.32.292627

Номер

Розділ

Статті