МІЖДИСЦИПЛІНАРНІСТЬ ЯК ІННОВАЦІЙНИЙ ПІДХІД ПРИ ВИКЛАДАННІ ПРИРОДНИЧИХ НАУК

Автор(и)

  • M. DIACHENKO-BOHUN
  • L. HOMLIA
  • T. SHKURA
  • V. ROKOTIANSKA
  • O. ORLOVSKYI

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2023.32.292646

Ключові слова:

міждисциплінарність, природничі науки, викладання, інноваційність, критичне мислення, інтерактивні матеріали

Анотація

У статті розкривається значення міждисциплінарного підходу у навчанні природничих наук. Автори стверджують, що міждисциплінарний підхід дозволяє забезпечити більш глибоке розуміння предметів і залучення учнів до активної роботи з більшою кількістю джерел інформації. Стаття зосереджується на тому, як міждисциплінарність може бути застосована у викладанні природничих наук, таких як фізика, хімія та біологія. Автори надають конкретні приклади того, як можна інтегрувати ці різні науки, щоб створити цілісний підхід до навчання. Наприклад, можна вивчати фізичні закони, застосовуючи їх у хімічних експериментах або вивчати біологічні процеси, використовуючи фізичні принципи.

Автори досліджують виклики, які виникають при застосуванні міждисциплінарного підходу у викладанні природничих наук, зокрема необхідність забезпечити достатню кількість часу для глибокого вивчення кожної з дисциплін. Однак, за допомогою інноваційних методів навчання, таких як використання інтерактивних матеріалів та комп'ютерних програм, можна зменшити цей виклик і забезпечити ефективне навчання.

Посилання

Bardadym, O. V. (2022). Formuvannia informatsiino-tsyfrovoi kompetentnosti vykladachiv pryrodnychykh nauk: intehrovanyi pidkhid [Formation of information and digital competence of teachers of natural sciences: an integrated approach]. Molod i rynok [Youth and the market], 7 (205), 138-144. Retrieved from https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.264031 [in Ukrainian].

Hulai, O. I., & Shemet, V. Ya. (2016). Innovatsiini pedahohichni tekhnolohii u stupenevomu navchanni pryrodnycho-naukovykh dystsyplin [Innovative pedagogical technologies in graduate education of natural and scientific disciplines]. Naukovi zapysky. Problemy metodyky fizyko-matematychnoi i tekhnolohichnoi osvity [Proceedings. Problems of the methodology of physical, mathematical and technological education], 1, 10, 3-8 [in Ukrainian].

Kozolup, M. S. (2014). Mizhdystsyplinarnyi pidkhid do formuvannia akademichnoi komunikatyvnoi kompetentsii u studentiv pryrodnychykh spetsialnostei v universytetakh SShA [An interdisciplinary approach to the formation of academic communicative competence in students of natural sciences at US universities]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu. Pedahohika sotsialna robota [Scientific Bulletin of the Uzhhorod National University. Pedagogy and social work], 30, 60-63 [in Ukrainian].

Kramarenko, N. M., & Riabets, S. I. (2021). Pro odyn z pidkhodiv vyznachennia mizhpredmetnykh zviazkiv yak zasobu formuvannia u studentiv kompetentnosti v haluzi pryrodnychykh nauk, tekhnitsi i tekhnolohiiakh [About one of the approaches to defining interdisciplinary connections as a means of forming students' competence in the field of natural sciences, engineering and technologies]. Pedahohichna osvita: teoriia i praktyka [Pedagogical education: theory and practice], 30, 251-261 [in Ukrainian].

Shukatka, O. V. (2019). Teoriia i praktyka formuvannia indyvidualnykh stratehii zdoroviazberezhennia maibutnikh bakalavriv pryrodnychykh spetsialnostei na zasadakh mizhdystsyplinarnoi intehratsii [Theory and practice of formation of individual health care strategies of future bachelors of natural sciences on the basis of interdisciplinary integration]. (Extended avstract of D diss.). Khmelnytskyi [in Ukrainian].

Synekop, O. S. (2018). Mizhdystsyplinarnyi pidkhid do dyferentsiiovanoho navchannia maibutnikh IT-fakhivtsiv profesiino oriientovanoho anhlomovnoho spilkuvannia [An interdisciplinary approach to differentiated training of future IT specialists in professionally oriented English communication]. Pedahohichni nauky [Pedagogical Sciences], 1 (85), 155-161 [in Ukrainian].

Terentieva, N. (2017). Doslidzhennia universytetskoi osvity yak fenomenu: mizhdystsyplinarnyi pidkhid [Researching university education as a phenomenon: an interdisciplinary approach]. Visnyk Lvivskoho universytetu. Seriia pedahohichna [Bulletin of Lviv University. Pedagogical series], 32. Retrieved from http://publications.lnu.edu.ua/bulletins/index.php/pedagogics/article/view/8118 [in Ukrainian].

Ustinova, V. O. (2016). Mizhdystsyplinarnyi pidkhid pry strukturuvanni zmistu humanitarnykh dystsyplin [An interdisciplinary approach in structuring the content of humanitarian disciplines]. Educational Dimension, 48, 89-92 [in Ukrainian].

Zharkykh, Yu. S., Lysochenko, S. V., Sus, B. B., & Tretiak, O. V. (2013). Mizhdystsyplinarnyi pidkhid do stvorennia virtualnykh laboratornykh praktykumiv [An interdisciplinary approach to creating virtual laboratory workshops]. Visnyk Natsionalnoho universytetu «Lvivska politekhnika». Informatyzatsiia vyshchoho navchalnoho zakladu [Bulletin of the Lviv Polytechnic National University. Informatization of a higher educational institution], 775, 29-35 [in Ukrainian].

Zhukova, V. M. (2018). Vprovadzhennia steam-tekhnolohii v osvitnii protses [Implementation of steam technology in the educational process]. Retrieved from https://fitu.kubg.edu.ua/images/stories/Departments/kitmd/Internet_conf_17.05.18/s1/1_Zhukova.pdf [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-08

Як цитувати

DIACHENKO-BOHUN, M., HOMLIA, L., SHKURA, T., ROKOTIANSKA, V., & ORLOVSKYI, O. (2023). МІЖДИСЦИПЛІНАРНІСТЬ ЯК ІННОВАЦІЙНИЙ ПІДХІД ПРИ ВИКЛАДАННІ ПРИРОДНИЧИХ НАУК. Витоки педагогічної майстерності, (32), 100–106. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2023.32.292646

Номер

Розділ

Статті