РЕСУРСНО-ОРІЄНТОВАНА МЕТОДИКА ВИВЧЕННЯ ГЛОБАЛЬНИХ ЕКОНОМІЧНИХ РЕЙТИНГІВ У СИСТЕМІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З БІЗНЕС-ЕКОНОМІКИ

Автор(и)

  • N. KONONETS
  • Zh. KONONENKO

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2023.32.292658

Ключові слова:

ресурсно-орієнтоване навчання, методика, бізнес-економіка, майбутні фахівці з бізнес-економіки, глобальні економічні рейтинги, бізнес-середовище

Анотація

У статті автори презентують ресурсно-орієнтовану методику вивчення глобальних економічних рейтингів у системі підготовки майбутніх фахівців з бізнес-економіки, яка складається з 5 етапів: теоретичного, пошукового, аналітичного, узагальнюючого та прогнозного. Схарактеризовано кожен з етапів авторської методики: теоретичний етап (виклад студентам теоретичного матеріалу: понятійно-категоріальний апарат дисципліни «Глобальне бізнес-середовище», її мета, предмет та завдання, методики розрахунку глобальних індексів); пошуковий етап (використання інтернет-ресурсів для пошуку інформації відповідно поставлених завдань); аналітичний етап (виконання орієнтовних завдань, спрямованих на вибір необхідної інформації, виконання послідовних узагальнень знайденої інформації та аналітичних розрахунків); узагальнюючий етап (виконання завдань на узагальнення знайденої інформації та застосування студентами розрахунково-аналітичних методів для визначення місця окремих складових в загальній сукупності); прогнозний етап (виконання завдань у табличному процесорі Microsoft Excel із застосуванням інструментів аналізу, пошуку рішень та прогнозу). Визначено методи навчання до кожного з етапів та ресурси для їх реалізації.

Посилання

Hrynova, M. V., Kononets, N. V., Diachenko-Bohun, M. M., & Rybalko, L. M. (2019). Resursno-oriientovane navchannia studentiv v umovakh zdoroviazberezhuvalnoho osvitnoho seredovyshcha [Resource-oriented education of students in the conditions of a health-preserving educational environment]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia [Information technologies and teaching aids], 72, 4, 182-193 [in Ukrainian].

Economic freedom. Country Rankings. Retrieved from http://www.heritage.org/index/ranking

Koval, T. I. (2008). Teoretychni ta metodychni osnovy profesiinoi pidhotovky z informatsiinykh tekhnolohii maibutnikh menedzheriv-ekonomistiv [Theoretical and methodical foundations of professional training in information technologies of future managers-economists]. (Extended abstract of D diss.). Kyiv [in Ukrainian].

Kovalchuk, H. O. (2003). Aktyvizatsiia navchannia v ekonomichnii osviti [Activation of training in economic education]: navch. posibnyk. Kyiv: KNEU [in Ukrainian].

Kononets, N. V. (2012). Pedahohichni innovatsii vyshchoi shkoly: resursno-oriientovane navchannia [Pedagogical innovations of higher education: resource-oriented learning]. Pedahohichni nauky [Pedagogical sciences], 54, 76-80 [in Ukrainian].

Kononets, N. V., & Novopysmenyi, S. A. (2020). Resursno-oriientovane navchannia dystsypliny «Pedahohika vyshchoi shkoly» v umovakh dystantsiinoi osvity [Resource-oriented teaching of the discipline "Pedagogy of the higher school" in the conditions of distance education]. Vytoky pedahohichnoi maisternosti [Origins of pedagogical skills], 26, 106-113 [in Ukrainian].

Kononets, N., Ilchenko, O., & Mokliak, V. (2020). Future teachers resource-based learning system: experience of higher education institutions in Poltava city, Ukraine. Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE, 21, 3, 14, 199-220.

Kononets, N., Grynova, M., Zhamardiy, V., Mamon, O., & Liulka, H. (2020). Problems of Implementation of The System of Resource-Based Learning of Future Teachers of Physical Culture. International Journal of Applied Exercise Physiology (IJAEP), 9 (12), 50-60.

Opatska, S. V. (2002). Rozvytok biznes-osvity v Ukraini v umovakh transofrmatsii ekonomiky [Development of business education in Ukraine in conditions of economic transformation]. (Extended abstract of PhD diss.) Lviv [in Ukrainian].

The Global Competitiveness Report. 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020. Retrieved from https://gtmarket.ru/ratings/global-competitiveness-index

The WorldBank. Databank. Retrieved from https://databank.worldbank.org/metadataglossary/africa-development-indicators/series/GCI.INDEX.XQ

Vahonova, O. H., Horpynych, O. V., & Shapoval, V. A. (2017). Biznes-osvita yak chynnyk implementatsii ekonomiky znan [Business education as a factor in the implementation of the knowledge economy]. Ekonomichnyi visnyk Natsionalnoho hirnychoho universytetu [Economic Bulletin of the National Mining University], 3, 142-154 [in Ukrainian].

Zahorodnia, A. A. (2018). Profesiina pidhotovka fakhivtsiv ekonomichnoi haluzi u zakladakh vyshchoi osvity Respubliky Polshchi ta Ukrainy [Professional training of specialists in the economic field in institutions of higher education of the Republic of Poland and Ukraine]: monohrafiia. Kyiv: VP «Edelveis» [in Ukrainian].

Zhamardiy, V., Shkola, O., Denysovets, I., Broslavska, H., & Kononets, N. (2021). Translation Analysis of Ways of Financial and Economic Discourse English Terms Reproduction in Ukrainian. ALRJournal, 5 (8), 80-86.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-08

Як цитувати

KONONETS, N., & KONONENKO, Z. (2023). РЕСУРСНО-ОРІЄНТОВАНА МЕТОДИКА ВИВЧЕННЯ ГЛОБАЛЬНИХ ЕКОНОМІЧНИХ РЕЙТИНГІВ У СИСТЕМІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З БІЗНЕС-ЕКОНОМІКИ. Витоки педагогічної майстерності, (32), 138–146. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2023.32.292658

Номер

Розділ

Статті