РЕАЛІЗАЦІЯ ІДЕЙ А.С. МАКАРЕНКА У РОЗРОБЦІ СТРАТЕГІЇ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

Автор(и)

  • D. POLOVYNKA
  • M. DIACHENKO-BOHUN

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2023.32.292678

Ключові слова:

інноваційність, інноваційна стратегія, цілісна педагогічна система, демократичні принципи, трудове виховання

Анотація

Стаття несе в собі інформацію про реалізацію ідей А.С.Макаренка стосовно реалізації стратегії інноваційного розвитку загальноосвітнього навчального закладу. Інноваційні навчальні заклади виступають авангардом освітніх реформ й експериментальними центрами реалізації нових педагогічних ідей, теорій, концепцій, технологій. Все більше педагогічних колективів визнають інноваційність як єдино можливий шлях свого розвитку й умову конкурентноздатності на ринку освітніх послуг. Інноваційний навчальний заклад характеризується як відкрита соціально-педагогічна система, яка постійно оновлюється структурно й функціонально, реагуючи не тільки на наявні зміни в суспільстві, а прогнозуючи їх, стратегічно плануючи розвиток своїх можливостей для випереджувального вирішення завдань, які будуть виникати перед освітою в процесі соціальних перетворень.

Посилання

Budaievskyi, O. K. (2008). A. S. Makarenko – postat profesionala [A. S. Makarenko – the figure of a professional]. In M. V. Hrynova (Ed.), Spadshchyna A. S. Makarenka i pedahohichni priorytety suchasnosti [Heritage of A. S. Makarenko and Pedagogical Priorities of Modernity]: materialy mizhnar. nauk.-prakt. konf. (pp. 82-84). Poltava: Astraia [in Ukrainian].

Galuziak, V. M., & Smetanskii, N. I. (2002). Two personalities – two paradigms of education: [A. S. Makarenko and V. A. Sukhomlynsky]. [Dve lichnosti – dve paradigmy vospitaniia: [A. S. Makarenko i V. A. Sukhomlinskii]. Pedagogika [Pedagogy], 3, 83-87 [in Russian].

Honchar, O. (2009). Hordist vitchyznianoi pedahohiky. Anton Makarenko (1(13).03.1888–1.04.1939) [The pride of national pedagogy. Anton Makarenko (1(13).03.1888–1.04.1939)]. Istoriia Ukrainy [History of Ukraine], 11, 5-8 [in Ukrainian].

Dichek, N. P. (2008). Spadshchyna A.S. Makarenka – fenomen svitovoho osvitno-vykhovnoho protsesu [The legacy of A.S. Makarenko is a phenomenon of the world educational process]. Pedahohika i psykholohiia [Pedagogy and psychology], 3/4, 5-14 [in Ukrainian].

Makarenko, A. S. (1983). Problemy shkolnogo sovetskogo vospitaniia [Problems of school Soviet education]. In Pedagogicheskie sochineniia [Pedagogical essays] (Vol. 4). Moskva [in Russian].

Makarenko, A. S. (1954). Tvory [Works] (Vol. 4). Kyiv: Rad. Shkola [in Ukrainian].

Pistriuha, S. (2006). A. S. Makarenko – novator pedahohiky [A. S. Makarenko – an innovator of pedagogy]. Pozaklasnyi chas [Zazaklasnyi chas], 5/6, 11-12 [in Ukrainian].

Sbruieva, A. A. (Ed.). (2008). Zbirnyk naukovykh prats Sumskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu im. A. S. Makarenka [Collection of science practices of the Sumy State Pedagogical University named after. A. S. Makarenka] (P. 2). Sumy [in Ukrainian].

Tkachenko, A. V. (2022). Istoryko-pedahohichni aspekty proiektnoi formy orhanizatsii osvitnoho seredovyshcha (analiz makarenkivskoho dosvidu) [Historical and pedagogical aspects of the project form of the organization of the educational environment (analysis of the Makarenko experience)]. Vytoky pedahohichnoi maisternosti [Origins of pedagogical skill], 30, 174-183 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-08

Номер

Розділ

Статті