ФОРМУВАННЯ МОТИВАЦІЇ У СЛУХАЧІВ ПРИ ВИВЧЕННІ МАТЕМАТИКИ АНГЛІЙСЬКОЮ МОВОЮ

Автор(и)

  • G. TIMCHENKO
  • G. NEUSTROIEVA
  • N. PONOMARENKO

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2023.32.292684

Ключові слова:

рівень математичної підготовки, педагогічна модель, діагностика, мотивація, контроль

Анотація

Мотивація це спонукання до дії, бо усі вчинки людини мотивовані. Мотивація розглядається як один з вирішальних факторів, який вливає на залученість студентів, результати їх навчання та загальну академічну успішність. Стаття присвячена питанню формування мотивації слухачів при вивченні математики. Це багатогранна концепція, на яку можуть впливати різноманітні зовнішні та внутрішні фактори. У роботі наведено опис та аналіз проведених наукових досліджень, які стосуються мотивації.

Мотивація розглядається як найважливіший компонент навчальної діяльності, через реалізацію і за допомогою якого здійснюється активізація навчальної діяльності та розвиток творчого потенціалу майбутніх спеціалістів. Тому важливий елемент навчання – виховання мотивації до здобуття знань. Мотивація це спонукання до дії необхідної для вирішення низки професійних завдань. Обґрунтовано важливі умови формування навчальної мотивації студентів вузів у процесі вивчення дисциплін математичного циклу: визначення цілей навчальної діяльності, відбір та конструювання засобів формування навчальної мотивації, які сприяють активізації навчальної діяльності студента, й аналіз процесу та результатів.

На підставі низки методик виявлено рівень сформованості мотивації студентів у процесі вивчення математики. Вихованню позитивної мотивації вчення сприяють загальна атмосфера у вузі, відносини співпраці викладача та студента. Очевидна необхідність допомоги викладача не у вигляді прямого втручання у виконання завдання, а у вигляді порад, які наштовхують самого студента на правильне рішення; залучення студента до оціночної діяльності та формування у нього адекватної самої оцінки. Подібна діяльність потребує розробки програм, курсів лекцій, семінарів, методичних посібників, дидактичних матеріалів, задачників тощо.

Посилання

Agustyaningrum, N., Sari, R. N., Abadi, A. M., & Mahmudi, A. (2021). Dominant Factorsthat Cause Students’ Difficulties in Learning Abstract Algebra: A Case Studyat a University in Indonesia. International Journal of Instruction, 14 (1).

Balt, M., Börnert-Ringleb, M., Orbach, L. (2022). Reducing Math Anxiety in School Children: A Systematic Review of Intervention Research. Sec. Educational Psychology, 7. Retrieved from https://doi.org/10.3389/feduc.2022.798516.

Beres, P. J. (2011). Project – Based Learning and its Effect on Motivation In the Adolescent Mathematics Classroom.

Chao, T., Chen, J., Star, J. R., & Dede, C., (2016). Using Digital Resources for Motivation and Engagement in Learning Mathematics. Reflections from Teachers and Students, Digital Experiences in Mathematics Education, 2, 253-277.

Danner, F. (2012). Parental Support for Learning and High School Students Academic Motivation and Persistence in Mathematics. Journal of Educational and Developmental Psychology, 5 (1). DOI:10.5539/jedp.v5n1p44

Deci, E. L., & Ryan, R. M. (1985). Intrinsic motivation and self-determination in human behavior. New York: Plenum.

Ha, Y., & Im, H. (2020). The Role of an Interactive Visual Learning Tool and Its Personalizability in Online Learning. Flow Experience, Online Learning, 24 (1). DOI: 10.24059/olj.v24i1.1620.

Hendel, D. D., & Davis, S. O. (1978). Effectiveness of an intervention strategy for reducing mathematics anxiety. Journal of Counseling Psychology, 25(5), 429-434. Retrieved from https://doi.org/10.1037/0022-0167.25.5.429

Hernández-Padilla, E., Bazán-Ramírez, A., Bazán-Ramírez, W., & Solano-Gutierrez, J. (2023). Parental participation and parents’ support: effects on mathematics achievement , 2018 national assessment of learning. Mexico. Front Psychol, 14. doi: 10.3389/fpsyg.2023.1154470

Hill, N. E., & Tyson, D. F. (2009). Parental involvement in middle school: A meta-analytic assessment of the strategies that promote achievement. Developmental Psychology, 45, 740-763. Retrieved from http://dx.doi.org/10.1037/ a0015362

Hossein-Mohand, H., & Hossein-Mohand, H. (2022). Influence of motivation on the perception of mathematics by secondary school students, Sec. Educational Psychology, 13. Retrieved from https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.1111600.

Hulleman, C. S., Godes, O., Hendricks, B. L., & Harackiewicz, J. M. (2010). Enhancing interest and performance with a utility value intervention. Journal of Educational Psychology, 102(4), 880-895. Retrieved from https://doi.org/10.1037/a0019506

Kaplar, M., Radović, S., Veljković, K., Simić-Muller, K., & Marić, M. (2022). The Influence of Interactive Learning Materials on Solving Tasks That Require Different Types of Mathematical Reasoning. International Journal of Science and Mathematics Education volume, 20, 411-433.

Klanderman, D., Klanderman, S., Gliesmann, B., Wilkerson, J., & Eggleton, P. (2019). Factors that Motivate Students to Learn Mathematics. ACMS 22nd Biennial Conference Proceedings. Indiana Wesleyan University, 76-89.

Lee, J., Ji Lee, H., Song, J., & Bong, M., (2021). Enhancing children's math motivation with a joint intervention on mindset and gender stereotypes. Learning and Instruction, 73, 101416. DOI:10.1016/j.learninstruc.2020.101416

Patac, L., Patac, A., Aguilo, Gales S., (2022). The Influence of Teacher-Student Relationships on Mathematics Problem-solving. International Journal on Emerging Mathematics Education, 5 (2). DOI: 10.12928/ijeme.v5i2.19856.

Rodríguez, S., Regueiro, B., Piñeiro, I., Estévez, I., & Valle, A. (2019). Gender Differences in Mathematics Motivation: Differential Effects on Performance in Primary Education, Sec. Educational Psychology, 10. Retrieved from https://doi.org/10.3389/fpsyg.2019.03050.

Schukajlow, S., Rakoczy, K., & Pekrun, R. (2023). Emotions and motivation in mathematics education: Where we are today and where we need to go. ZDM – Mathematics Education, 55, 249-267.

Sparks, S. D. (2011). Researchers Probe Causes of Math Anxiety. Education Week, 30 (31). Retrieved from http://www.edweek.org.

Subheesh, N. P., Sundar Sethy, S. (2020). Learning through Assessment and Feedback Practices: A Critical Review of Engineering Education Settings. EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 16 (3). Retrieved from https://doi.org/10.29333/ejmste/114157.

Tabler, T. I. (2022). Motyvatsiia do vyvchennia matematyky i matematychna tryvozhnist uchniv [Motivation to study mathematics and students' mathematical anxiety]. Visnyk nauky ta osvity [Herald of science and education], 2 (2). Retrieved from https://doi.org/10.52058/2786-6165-2022-2(2)-247-257 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-08

Як цитувати

TIMCHENKO, G., NEUSTROIEVA, G., & PONOMARENKO, N. (2023). ФОРМУВАННЯ МОТИВАЦІЇ У СЛУХАЧІВ ПРИ ВИВЧЕННІ МАТЕМАТИКИ АНГЛІЙСЬКОЮ МОВОЮ. Витоки педагогічної майстерності, (32), 220–227. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2023.32.292684

Номер

Розділ

Статті