НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРИРОДНИЧО-НАУКОВОЇ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦЯ ФІЗИЧНОЇ ТЕРАПІЇ ТА ЕРГОТЕРАПІЇ НА ПРОФЕСІЙНО-АДАПТАТИВНОМУ ЕТАПІ

Автор(и)

  • P. KHOMENKO
  • A. FASTIVETS

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2023.32.292687

Ключові слова:

майбутні фахівці фізичної терапії та ерготерапії, професійна підготовка, природничо-наукова підготовка, природничо-наукова компетентність, етапи підготовки, професійно-адаптативний етап підготовки, нормативно-правове забезпечення

Анотація

Стаття присвячена вивченню нормативно-правового забезпечення процесу формування природничо-наукової компетентності майбутніх фахівців фізичної терапії та ерготерапії на професійно-адаптативному етапі підготовки другого (магістерського) рівня вищої освіти.   Процес природничо-наукової підготовки фахівця з фізичної терапії та ерготерапії має враховувати причинно-наслідкові зв’язки й залежності, що виявляються в формі провідних тенденцій і визначають стратегію цього процесу. До них належать: гуманізація, фундаменталізація, гуманітаризація, міждисциплінарний та інтернауковий характер знань, інтелектуалізація. Сучасна природничо-наукова підготовка майбутнього фахівця з фізичної терапії й ерготерапії вивчається нами через комплекс наукових ідей, до яких відносимо ідеї: оптимізації природничо-наукової підготовки, формування функціональності природничо-наукових знань, інтеграції навчальних дисциплін та здоров’язбереження.

Структурний аналіз комплексу програм дисциплін нормативної та вибіркової частин природничо-наукової підготовки майбутніх фахівців із фізичної терапії й ерготерапії нами здійснено на основі алгоритму, який дозволив уніфікувати вимоги до програм природничо-наукових дисциплін і розробити поліпредметну матрицю змісту цієї підготовки.

Проаналізовано зміст та професійну спрямованість природничо-наукових дисциплін: «Сучасні медико-біологічні методи відновлення функціонального стану в фізичній культурі, спорті та реабілітації», «Інформаційно-комунікаційні технології в природничо-науковій підготовці», та «Природничо-наукові основи здоров’язбереження», визначено їхнє місце в системі підготовки фахівця фізичної терапії та ерготерапії.

Посилання

Biletska, H. (2014). Pryrodnycho-naukova pidhotovka maibutnikh ekolohiv : sutnist ta stan problemy u pedahohichnykh doslidzhenniakh [Natural and scientific training of future ecologists: the essence and state of the problem in pedagogical research]. Vyshcha osvita Ukrainy [Higher education of Ukraine], 1, 60-65 [in Ukrainian].

Bilyk, V. H. (2017). Poniatiino-terminolohichnyi aspekt pryrodnycho-naukovoi pidhotovky maibutnikh psykholohiv u vyshchykh navchalnykh zakladakh [Conceptual and terminological aspect of natural and scientific training of future psychologists in higher educational institutions]. In Naukovi zapysky [Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M. P. Drahomanova]. Pedahohichni nauky [Scientific notes [National Pedagogical University named after M. P. Drahomanov]. Pedagogical sciences]: zb. nauk. statei (Is. SXXXV (135), pp. 13-21). Kyiv: Vyd-vo NPU imeni M. P. Drahomanova [in Ukrainian].

Drobin, A. A. (2020). Tekhnolohiia vidboru strukturnykh elementiv znan kohnityvnoho komponenta pryrodnycho-naukovoi kompetentnosti [Technology of selection of structural elements of knowledge of the cognitive component of natural and scientific competence]. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh [Pedagogy of creative personality formation in higher and secondary schools], 72, 1, 116-119 [in Ukrainian].

Fastivets, A. V., & Khomenko, P. V. (2016). Pryrodnycha pidhotovka maibutnoho fakhivtsia fizychnoi reabilitatsii yak pedahohichna problema [Natural training of the future specialist in physical rehabilitation as a pedagogical problem]. Vytoky pedahohichnoi maisternosti [Origins of pedagogical skills], 18, 362-366 [in Ukrainian].

Fastivets, A. V. (2020). Robocha prohrama «Pryrodnycho-naukovi aspekty zdoroviazberezhennia u fizychnii terapii y erhoterapii» [Work program "Natural and scientific aspects of health care in physical therapy and occupational therapy"]. Poltava: PIB ZVO «MNTU imeni akademika Yuriia Buhaia» [in Ukrainian].

Fastivets, A. V. (2020). Robocha prohrama «Suchasni medyko-biolohichni metody vidnovlennia funktsionalnoho stanu orhanizmu» [Working program "Modern medical and biological methods of restoring the functional state of the body"]. Poltava: PIB ZVO «MNTU imeni akademika Yuriia Buhaia» [in Ukrainian].

Makarenko, V. I. (2017). Formuvannia fakhovykh kompetentnostei maibutnikh likariv u protsesi pryrodnycho-naukovoi pidhotovky [Formation of professional competences of future doctors in the process of natural and scientific training]. (Extended abstract of PhD diss.). Kropyvnytskyi [in Ukrainian].

Ponochovnyi, Yu. L., & Fastivets, A. V. (2019). Informatsiino-komunikatsiini tekhnolohii v pryrodnycho-naukovii pidhotovtsi [Information and communication technologies in natural science training]: robocha prohrama dlia studentiv osvitnoho stupenia «bakalavr» za haluzziu znan 22 «Okhorona zdorovia», spetsialnosti 227 «Fizychna terapiia, erhoterapiia». Poltava: PIB ZVO «MNTU imeni akademika Yuriia Buhaia» [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-08

Номер

Розділ

Статті