ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНІ ЗАСОБИ МИСТЕЦТВА ТАНЦЮ Й МИСТЕЦТВА СЛОВА ЯК РЕСУРС ЕСТЕТИЧНОГО ВИХОВАННЯ ШКОЛЯРІВ У ПРОЦЕСІ НАУКОВОЇ ПРАКТИКИ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2075-146x.2023.32.292688Ключові слова:
естетичне виховання, мистецький проєкт, наукова практика, рефлексія, художньо-естетичні засоби, критичне та аналітичне мисленняАнотація
Авторами статті запропоновано інноваційний шлях естетичного виховання школярів, що полягає в проведенні наукової практики, яка поєднує літературу й хореографію. Виокремлено переваги використання діяльнісного підходу у формуванні ключових компетентностей і наскрізних умінь дитини, застосування теоретичних знань із літератури та хореографії на практиці, формування навичок самоосвіти, командної роботи, успішної інтеграції в соціум і самореалізації. Автори підкреслюють, що для формування ефективної системи естетичного виховання варто послуговуватися не лише традиційними підходами, а й шукати нові способи взаємодії педагога й учня.
Посилання
Friz, P. (2006). Teoriia i metodyka khoreohrafichnoi roboty z ditmy [Theory and technique of choreographic work with children]: navchalno-metodychnyi posibnyk dlia studentiv spetsialnosti «Khoreohrafiia». Drohobych: DDPU [in Ukrainain].
Kolnohuzenko, B. M. (2008). Khoreohrafichne mystetstvo [Choreographic art]. Kharkiv: KhDAK [in Ukrainain].
Kotov, V. H., & Pliukhina, N. P. (2022). Estetychne vykhovannia molodshykh shkoliariv zasobamy khoreohrafii [Aesthetic education of younger schoolchildren by means of choreography]. Visnyk Luhanskoho natsionalnoho universytetu imeni Tarasa Shevchenka. Pedahohichni nauky [Bulletin of Taras Shevchenko Luhansk National University. Pedagogical sciences], 1 (349), 1, 175-184. Retrieved from https://doi.org/10.12958/2227-2844-2022-1(349)-1-175-184 [in Ukrainain].
Kucheruk, O., & Vyhivska, H. Elementy intehratsii mystetstv u protsesi vyvchennia literatury [Elements of arts integration in the process of studying literature]. Retrieved from https://studentam.net.ua/content/view/8620/97/ [in Ukrainain].
Kukhar-Onyshko, O. S., & Sytchenko, A. L. (Comps.). (1991). Vyvchennia khudozhnoho obrazu v shkoli [Studying the artistic image at school]: metod. rekom. Mykolaiv: K: ROVO «Ukrvuzpolihraf» [in Ukrainain].
Metodychni rekomendatsii shchodo orhanizatsii navchalno-vykhovnoho protsesu pid chas provedennia navchalnykh ekskursii ta navchalnoi praktyky uchniv zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv [Methodological recommendations on the organization of the educational process during educational excursions and educational practice of students of general educational institutions]: lyst MON № 1/9-61 vid 06.02.08 roku. Retrieved from https://osvita.ua/legislation/Ser_osv/2617/ [in Ukrainain].
Poriadok provedennia navchalnoi ta naukovoi praktyky v Naukovomu litsei №3 Poltavskoi miskoi rady [The procedure for educational and scientific practice in Scientific Lyceum No. 3 of the Poltava City Council]. Retrieved from https://scientific-lyceum3.com.ua/Home/Info_Page/54 [in Ukrainain].