СОЦІАЛЬНИЙ ДОКУМЕНТАЛЬНИЙ ФІЛЬМ ПРО ВІЙНУ ЯК ІНСТРУМЕНТ ГЛОБАЛЬНИХ ЗМІН

Автор(и)

  • O. RUDYCH
  • M. CANALS-BOTINES
  • I. KOHUT

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2023.32.292689

Ключові слова:

соціальна документалістика, графічна маніпуляція, проблематика війни, глобальні зміни, фотожурналізм

Анотація

У статті розглядається використання соціальних документальних фільмів, присвячених війні, водночас закликаючи до глобальних змін. Він розглядає форму документальної фотографії в рамках ідеї привернення  увагу широкої громадськості до життєво важливих суспільних проблем і проблем, які виникли під час війни.

Ми також характеризуємо соціальну документалістику, як критичний жанр фотографії, присвячений відображенню життя різних людей, знедолених чи знедолених внаслідок війни. Конкретизовано терміни «війна», «загарбницька війна». Також зазначено, що під час розмов, політичних промов, звітів у пресі чи публікацій слово «війна» може використовуватися для вираження будь-якої серйозної боротьби, розбрату чи кампанії. Таким чином, часто згадуються «війна з корупцією», «війна з наркоторговцями», «війна світів» або «війна гендерів»: метафора війни зазвичай служить для передачі напруженості ситуації, і таку метафора не слід розуміти буквально.

Крім того, охарактеризовано різницю між соціальною документацією та фотожурналістикою: фотографії зазвичай робляться для використання в майбутньому, тоді як фотожурналістичні зображення переважно призначені для короткострокового залучення громадськості. Соціально-документальні зображення, безперечно, можна зберігати для довготривалого вивчення, дозволяючи краще зрозуміти сучасний світ, у якому ми живемо, осмислити наше життя, дізнатися, як живуть інші люди.

У статті охарактеризовано основні тематичні мотиви соціальної документації, такі як: дитяча праця, дитяча бездоглядність, безпритульність, злидні та люди похилого віку, шкідливі умови праці та окреслено особливості їх інтерпретації в контексті війни.

Соціальна документалістика полягає в тому, щоб зберегти найважливіші події чи фрагменти історії – деякі деталі чи архівні кадри, які краще прибрати. Це дає не тільки краще розуміння поточних подій, але й перспективу того, з чим ми можемо зіткнутися в майбутньому.

Соціальний документальний фільм може бути ефективним інструментом впливу на наші упередження та розвитку емпатії до людей чи будь-яких істот, які страждають. Висвітлюючи особисті історії, документальні фільми можуть привернути увагу широкої аудиторії до соціальних проблем, спричинених війною, і сприяти пошуку рішень.

У статті також розглядається різниця між соціальною документацією та графічною маніпуляцією, які часто використовуються для формування громадської думки в глобальному цифровому інформаційному просторі.

Посилання

Vydannja, shho publikujut’ nepravdyvu informaciju [Editings, that print disinformation]. Wikipedia. Retrieved from http://uk.wikipedia.org/wiki/ [Вікіпедія: Видання, що публікують_неправдиву /інформацію].

Informacijna vijna: propaganda rosijs’kyh ZMI pro podii’ na Shodi Ukrai’ny [Information warfare against Ukraine: agenda of Russian mass media about the East of Ukraine]. Retrieved from http://www.korupciya.com/?p=18255.

Pravda, chujka y fejk. [The truth, the think and the fake]. Retrieved from https://medium.com/@SoF_/-68f7b0a8c25.

Psevdo-aktyvist “Pravogo sektora” v Slov’jans’ku vyjavyvsja fitnes-trenerom iz Kyjeva – ZMI [Pseudo-activist of the Right Sector in Sloviansk is on real a fitness-trainer from Kyiv]. Unian (2014). Retrieved from http://www.unian.ua/politics/ 910251-psevdo-aktivist-pravogo-sektora-v-slovyansku-viyavivsya-fitnes-trenerom-iz-kieva-zmi.html

www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=social+documentary

https://en.wikipedia.org/wiki/Social_documentary_photograph

https://en.wikipedia.org/wiki/War_of_aggression

http://nkkep.com/wp-content/uploads/2020/04/13.04-OOPTBD11-GO.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-08

Номер

Розділ

Статті