КОМАНДА ЯК ПРЕДМЕТ ДОСЛІДЖЕННЯ

Автор(и)

  • Г. БАБАК

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2024.33.309933

Ключові слова:

професійна підготовка, командотворення, ціннісно-рольовий підхід, особистісна успішність, командна діяльність, командна інтеракція

Анотація

Автор презентує результати вивчення ролі особистісних чинників у досягненні успіху в командних взаємодіях, класифікує різноманітні підходи до розуміння особистісної успішності, що впливають на зміст професійної підготовки майбутнього фахівця. Обгрунтовано ціннісно-рольовий підхід до проблеми командотворення з основним акцентом на ціннісно-рольовій регуляції взаємодії між особами в командах. Детально розглядається система цінностей кожного учасника команди та її вплив на формування світогляду, процеси прийняття рішень і взаємодії з оточенням. Підкреслюється, що досягнення успіху в командній діяльності вимагає урахування низки умов (реалізація власних цінностей, ціннісна прийнятність рольових очікувань інших та готовність до рольового перевтілення й прийняття ролей інших учасників), пошуку та систематизації ціннісно-рольових закономірностей досягнення успіху особистістю в командній діяльності.

Зроблено висновок, що подальші дослідження у цьому напрямку, спрямовані на глибше розуміння взаємодії ціннісно-рольових факторів у командному середовищі, важливі для розвитку суспільства в цілому та для підвищення якості професійної освіти.

Посилання

Cohn, R. (1991). Von der Psychoanalyse zur themenzentrierten Interaktion: Von der Behandlung einzelner zu einer Pdagogik fr alle. Ruth Cohn. Stuttgart: Klett-Cotta.

Horbunova, V. V. (2013). Tsinnisno-rolovi zasady osobystisnoho uspikhu u komandnii diialnosti [Value-role principles of personal success in team activities]. Praktychna psykholohiia ta sotsialna robota [Practical Psychology and Social Work], 3, 19-24 [in Ukrainian].

Karamushka, L. M. (2000). Psykholohiia upravlinnia zakladamy serednoi osvity [Psychology of management of secondary education institutions]: monohrafiia. Kyiv: Nika-tsentr [in Ukrainian].

Karpenko, Z. S. (2009). Aksiolohichna psykholohiia osobystosti [Axiological personality psychology]. Ivano-Frankivsk: Lileia-NV [in Ukrainian].

Moliako, V. O., Kulchytska, O. I., & Muzyka, O. L. (Ed.). (2006). Zdibnosti, tvorchist, obdarovanist: teoriia, metodyka, rezultaty doslidzhen [Abilities, creativity, giftedness: theory, methodology, research results]. Zhytomyr: Ruta [in Ukrainian].

Naidonov, M. I. (2008). Formuvannia systemy refleksyvnoho upravlinnia v orhanizatsiiakh [Formation of a reflexive management system in organizations]: monohrafiia. Kyiv: Milenium [in Ukrainian].

Tretiachenko, V. V. (1989). Kolektyvni sub’iekty upravlinnia [Collective subjects of management]: monohrafiia. Kyiv: Abrys [in Ukrainian].

Tuckman, B. W., & Jensen, M. A. (1977). Stages of small group development revisited. Group and Organizational Studies, 4, 419-427.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-08-20

Як цитувати

БАБАК , Г. (2024). КОМАНДА ЯК ПРЕДМЕТ ДОСЛІДЖЕННЯ. Витоки педагогічної майстерності, (33), 5–8. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2024.33.309933

Номер

Розділ

Статті