КЛЮЧОВІ ПРИНЦИПИ ФУНДАМЕНТАЛІЗАЦІЇ ОЦІНЮВАННЯ ЯКОСТІ ЗНАНЬ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИКИ

Автор(и)

  • Р. ГРИНЬОВ

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2024.33.309942

Ключові слова:

фундаменталізація, освіта, оцінювання, якість знань, учитель фізики, принцип, моніторинг, діагностичний інструментарій, контроль знань

Анотація

У статті визначено та схарактеризовано низку ключових принципів фундаменталізації оцінювання якості знань майбутніх учителів фізики: ефективного моніторингу, генералізації знань, комплексності, етапності, технологічних інновацій, стратегічного планування, активного використання науково-педагогічних знань. З’ясовано, що процес оцінювання якості знань майбутніх учителів фізики планується таким чином: проведення аналізу курсу (кожного освітнього компонента) для розробки оцінки, що буде відповідати цілям та методам курсу; складання календарного плану для контролю, який охоплює різні етапи навчання: перед початком, під час навчання та в кінці курсу; вибір методів контролю, які відповідають цілям та фазам контролю; вибір інструментів оцінювання, таких як тестування, опитування, розв’язування задач, зокрема, інструментів на основі використання цифрових технологій; визначення ваги поточного контролю у кінцевому результаті.

Посилання

Honcharenko, S. U. (2008). Fundamentalizatsiia profesiinoi osvity yak dydaktychnyi pryntsyp [Fundamentalization of professional education as a didactic principle]. Teoriia i praktyka upravlinnia sotsialnymy systemamy: filosofiia, psykholohiia, pedahohika, sotsiolohiia [Theory and practice of managing social systems: philosophy, psychology, pedagogy, sociology], 2, 87-91 [in Ukrainian].

Hrynova, M. V., Kononets, N. V., Diachenko-Bohun, M. M., & Rybalko, L. M. (2019). Resursno-oriientovane navchannia studentiv v umovakh zdoroviazberezhuvalnoho osvitnoho seredovyshcha [Resource-oriented education of students in the conditions of a health-preserving educational environment]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia [Information technologies and teaching aids], 72, 4, 182-193 [in Ukrainian].

Huba, A. V. (2008). Funktsii osvitnoho menedzhmentu: klasyfikatsiia ta zmist [Functions of educational management: classification and content]. Pedahohika, psykholohiia ta medyko-biolohichni problemy fizychnoho vykhovannia i sportu [Pedagogy, psychology and medical and biological problems of physical education and sports], 2, 39-44 [in Ukrainian].

Fruktova, Ya. S. (2014). Fundamentalizatsiia zmistu profesiinoi osvity yak suchasna pedahohichna problema [Fundamentalization of the content of professional education as a modern pedagogical problem]. In 1025-richchia istorii osvity v Ukraini: tradytsii, suchasnist ta perspektyvy [1025th anniversary of the history of education in Ukraine: traditions, modernity and prospects]: zb. mater. Mizhnar. nauk. konf. (pp. 310-316). Kyiv [in Ukrainian].

Kononets, N., Ilchenko, O., & Mokliak, V. (2020). Future teachers resource-based learning system: experience of higher education institutions in Poltava city, Ukraine. Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE, 21, 3, 14, 199-220.

Moroz, I. O. (2012). Fundamentalizatsiia navchalnykh kursiv u pedahohichnykh universytetakh [Fundamentalization of educational courses in pedagogical universities]. Naukovyi chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M. P. Drahomanova. Seriia 3: Fizyka i matematyka u vyshchii i serednii shkoli [Scientific journal of the National Pedagogical University named after M. P. Drahomanov. Series 3: Physics and mathematics in higher and secondary school], 10, 78-85 [in Ukrainian].

Semerikov, S. O. (2009). S-30 Fundamentalizatsiia navchannia informatychnykh dystsyplin u vyshchii shkoli [P-30 Fundamentalization of the teaching of informatics disciplines in higher education]: monohrafiia. Kryvyi Rih; Kyiv: Mineral: NPU im. M.P. Drahomanova [in Ukrainian].

Voitkiv, H. (2020). Formuvalne otsiniuvannia maibutnikh uchyteliv fizyky [Formative assessment of future physics teachers]. In Pidhotovka maibutnikh uchyteliv fizyky, khimii, biolohii ta pryrodnychykh nauk u konteksti vymoh Novoi ukrainskoi shkoly [Training of future teachers of physics, chemistry, biology and natural sciences in the context of the requirements of the New Ukrainian School]: materialy Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii (pp. 44-48). Ternopil [in Ukrainian].

Zavrazhna, O. M., & Saltykova, A. I. (2015). Analiz rezultativ monitorynhu profesiinoi diialnosti vypusknykiv spetsialnosti fizyka [Analysis of the results of monitoring the professional activity of physics graduates]. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii [Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies], 1 (45), 251-259 [in Ukrainian].

Zavrazhna, O. M., & Saltykova, A. I. (2020). Fundamentalni znannia yak osnova profesiinoi pidhotovky maibutnoho vchytelia fizyky [Fundamental knowledge as a basis for professional training of a future physics teacher]. Innovatsiina pedahohika [Innovative pedagogy], 22, 1, 121-126 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-08-20

Як цитувати

ГРИНЬОВ, Р. (2024). КЛЮЧОВІ ПРИНЦИПИ ФУНДАМЕНТАЛІЗАЦІЇ ОЦІНЮВАННЯ ЯКОСТІ ЗНАНЬ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИКИ. Витоки педагогічної майстерності, (33), 41–50. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2024.33.309942

Номер

Розділ

Статті