ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ПІДХІД ДО ФОРМУВАННЯ ПРОЄКТУВАЛЬНИХ УМІНЬ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ПРОФЕСІЙНО-ПРАКТИЧНОГО НАВЧАННЯ ЗАКЛАДІВ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Л. ГРИЦЕНКО
  • П. КУЗЬМЕНКО
  • Л. ЧИСТЯКОВА

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2024.33.309951

Ключові слова:

технологічний підхід, проєктувальні уміння, педагоги професійно-практичного навчання, професійно-технічна освіта

Анотація

У статті розглянуто технологічний підхід до формування проєктувальних умінь майбутніх педагогів професійно-практичного навчання в закладах професійно-технічної освіти. Охарактеризовано поняття «проєктувальні уміння» та їх значення у сучасному освітньому контексті. Детально розглянуто компоненти формування проєктувальних умінь для педагогів професійно-практичного навчання. Проаналізовано сучасні підходи до формування проєктувальних умінь, зокрема методики та програми, спрямовані на їх розвиток у майбутніх педагогів. Особлива увага приділена технологічному підходу до формування проєктувальних умінь, який включає в себе використання сучасних технологій у навчальному процесі. Досліджено роль технологічного підходу у забезпеченні ефективного формування проєктувальних умінь педагогів професійно-практичного навчання. Результати аналізу показують, що впровадження технологічного підходу сприяє покращенню якості навчання та підготовки майбутніх педагогів.

Посилання

Aktualni problemy tekhnolohichnoi i profesiinoi osvity [Actual problems of technological and professional education]. (2018). materialy Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii. Hlukhiv: RVV Hlukhivskoho NPU im. O. Dovzhenka [in Ukrainian].

Dychkivska, I. M. (2004). Innovatsiini pedahohichni tekhnolohii [Innovative pedagogical technologies]: navch. posib. Kyiv: Akademvydav [in Ukrainian].

Dubaseniuk, O. A. (2011). Uprovadzhennia osvitnikh innovatsii u vyshchii osviti [Implementation of educational innovations in higher education]. In P. Yu. Saukh (Ed.), Innovatsii u vyshchii osviti: problemy, dosvid, perspektyvy [Innovations in higher education: problems, experience, prospects]: monohrafia (pp. 62-92). Zhytomyr: Vyd-vo ZhDU im. Ivana Franka [in Ukrainian].

Honcharenko, S. U. (2008). Pedahohichni doslidzhennia : metod. porady molodym naukovtsiam [Pedagogical research: method. advice to young scientists]. Kyiv; Vinnytsia: DOV «Vinnytsia» [in Ukrainian].

Horbatiuk, R. M., & Kabak, V. V. (2015). Pidhotovka maibutnikh inzheneriv-pedahohiv do profesiinoi diialnosti zasobamy kompiuternykh tekhnolohii [Preparation of future engineers-pedagogues for professional activities by means of computer technologies]: monohrafiia. Lutsk: VMA «TEREN» [in Ukrainian].

Hurevych, R. S. (2014). Vykorystannia suchasnykh tekhnolohii navchannia u VNZ [Use of modern learning technologies in universities]. Teoriia i praktyka upravlinnia sotsialnymy systemamy: filosofiia, psykholohiia, pedahohika, sotsiolohiia [Theory and practice of managing social systems: philosophy, psychology, pedagogy, sociology], 2, 3-10 [in Ukrainian].

Kalashnikova, L. M., & Zhernovnykova, O. A. (2016). Pedahohika vyshchoi shkoly u skhemakh i tablytsiakh [Higher school pedagogy in diagrams and tables]: navchalnyi posibnyk. Kharkiv [in Ukrainian].

Mykhailichenko, M. V., & Rudyk, Ya. M. (2016). Osvitni tekhnolohii [Educational technologie]: navchalnyi posibnyk. Kyiv: TsP «KOMPRYNT» [in Ukrainian].

Romanov, L. A. (Ed.). (2018). Proektni tekhnolohii navchannia uchniv profesiino-tekhnichnykh navchalnykh zakladiv (dlia pedahohichnykh pratsivnykiv profesiino-tekhnichnykh navchalnykh zakladiv) [Proektni tekhnolohii navchannia uchniv profesiino-tekhnichnykh navchalnykh zakladiv (dlia pedahohichnykh pratsivnykiv profesiino-tekhnichnykh navchalnykh zakladiv)]: dovidnyk. Kyiv: IPTO NAPN Ukrainy [in Ukrainian].

Ziaziun, I. A. (2004). Pedahohichna maisternist [Pedagogical skill]: pidruchnyk. 2-he vyd. dopov. i pererobl. Kyiv: Vyshcha shk. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-08-20

Як цитувати

ГРИЦЕНКО, Л., КУЗЬМЕНКО, П., & ЧИСТЯКОВА, Л. (2024). ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ПІДХІД ДО ФОРМУВАННЯ ПРОЄКТУВАЛЬНИХ УМІНЬ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ПРОФЕСІЙНО-ПРАКТИЧНОГО НАВЧАННЯ ЗАКЛАДІВ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ. Витоки педагогічної майстерності, (33), 72–77. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2024.33.309951

Номер

Розділ

Статті