ВОКАЛЬНА ТА ДИРИГЕНТСЬКО-ХОРОВА ПІДГОТОВКА ВЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА НА ДРУГОМУ (МАГІСТЕРСЬКОМУ) РІВНІ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Н. ДЕМ’ЯНКО
  • Н. РЕМЕЗОВА

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2024.33.309989

Ключові слова:

вокальна та диригентсько-хорова підготовка, магістрант, навчальний репертуар, компетентності, програмні результати навчання

Анотація

У статті розкрито особливості вокальної та диригентсько-хорової підготовки здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти зі спеціальності 014.13 Середня освіта (Мистецтво. Музичне мистецтво), обґрунтовано необхідність підвищення її якості. Розглянуто мету, структуру, змістовий складник, передумови вивчення курсу «Сольний спів і диригування», які становить опанування навчального контенту освітньо-професійної програми підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти (постановки голосу, хорового диригування, основного музичного інструменту з практикумом шкільного репертуару, теорія музики і сольфеджіо тощо). Визначено базові уміння і навички: вокальні (вироблення правильної співацької постави, володіння навичками співацького дихання, звукоутворення, вокалізація, округлення, прикриття голосних звуків, володіння різними видами атаки звука, чистота інтонування, досягнення високої вокальної позиції, кантиленного звучання, правильна артикуляція тощо) і диригентсько-хорові (правильна диригентська постава (положення ніг, корпусу, рук, голови); природне функціонування диригентського апарату, м'язова свобода всіх його органів, виконання «диригентської точки» в жесті, прийомів вступу і закінчення, володіння основними метричними схемами тактування, засобами художньої виразності тощо). Розкрито основні підходи до вибору навчального репертуару, який формується суто індивідуально з урахуванням попередньої підготовки, творчих здібностей, конкретних педагогічних завдань. Схарактеризовано основні види аудиторної та самостійної роботи, засоби діагностики результатів навчання в процесі поточного, модульного та підсумкового контролю. Визначено загальні та фахові компетентності та програмні результати навчання магістрантів з курсу «Сольний спів і диригування».

Посилання

Antoniuk, V. (2000). Postanovka holosu [Setting the voice]: navch. posib. Kyiv: Ukrainska ideia [in Ukrainian].

Demianko, N. Yu. (2023). Dyryhentsko-khorova pidhotovka mahistrantiv spetsialnosti 014.13 Serednia osvita (Muzychne mystetstvo) [Conducting and choral training of master's students in specialty 014.13 Secondary education (Musical arts)]. In Estetyka i etyka pedahohichnoi dii [Aesthetics and ethics of pedagogical action]: zb. nauk. pr. (Is. 27, pp. 159-169). Kyiv: Poltava [in Ukrainian].

Demianko, N. Yu. (2023). Formuvannia profesiinykh kompetentnostei mahistrantiv pry vyvchenni kursu «Solnyi spiv i dyryhuvannia» [Formation of professional competencies of master's students while studying the course "Solo singing and conducting"]. In Eurasian scientific discussions: the 13th International scientific and practical conference (pp. 259-264). Barca Academy Publishing, Barcelona, Spain [in Ukrainian].

Irkliienko, V., & Demianko, N. (2019). Pidhotovka maibutnikh uchyteliv muzychnoho mystetstva na indyvidualnykh zaniattiakh z osnovnoho muzychnoho instrument [Training of future music teachers in individual lessons on the main musical instrument]. In Estetyka i etyka pedahohichnoi dii [Aesthetics and ethics of pedagogical action]: zb. nauk. pr. (Is. 20, pp. 120-129). Kyiv: Poltava [in Ukrainian].

Lobach, O. O. (2014). Kulminatsiinyi period rozvytku profesiinoi osvity vchyteliv muzychnoho mystetstva v Poltavskomu natsionalnomu pedahohichnomu universyteti imeni V. H. Korolenka (1981-2014) [The culminating period of the development of the professional education of music teachers at the Poltava National Pedagogical University named after V. G. Korolenko (1981-2014)]. In Kafedra muzyky Poltavskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni V. H. Korolenka: retrospektyvnyi analiz [Department of Music of Poltava National Pedagogical University named after V. G. Korolenko: retrospective analysis]: monohrafiia (pp. 65-90). Poltava: TOV ASMI [in Ukrainian].

Rudnytska, O. P. (2005). Pedahohika: zahalna ta mystetska [Pedagogy: general and artistic]. Ternopil [in Ukrainian].

Smyrnova, T. A. (2003). Dyryhent khoru: indyvidualnist, pedahoh, kerivnyk [Choir conductor: personality, teacher, leader]. Kharkiv: Nove slovo [in Ukrainian].

Stakhevych, O. (2002). Osnovy vokalnoi pedahohiky [Basics of vocal pedagogy]. Sumy: SumDPU imeni A. S. Makarenka [in Ukrainian].

Sulaieva, N. V. (2013). Pidhotovka vchytelia v pedahohichnomu prostori neformalnoi mystetskoi osvity [Teacher training in the pedagogical space of informal art education]. Poltava: PNPU imeni V. H. Korolenka [in Ukrainian].

Tanko, T. P. (1998). Muzychno-pedahohichna osvita v Ukraini [Music and pedagogical education in Ukraine]. Kharkiv: Osnova [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-08-20

Як цитувати

ДЕМ’ЯНКО, Н., & РЕМЕЗОВА, Н. (2024). ВОКАЛЬНА ТА ДИРИГЕНТСЬКО-ХОРОВА ПІДГОТОВКА ВЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА НА ДРУГОМУ (МАГІСТЕРСЬКОМУ) РІВНІ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Витоки педагогічної майстерності, (33), 78–83. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2024.33.309989

Номер

Розділ

Статті