ІСТОРИЧНИЙ НАРИС РОЗВИТКУ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «УНІВЕРСИТЕТСЬКА ОСВІТА ТА АКАДЕМІЧНЕ ПИСЬМО»

Автор(и)

  • М. ДЯЧЕНКО-БОГУН
  • А. МЕЛЬНИК

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2024.33.309990

Ключові слова:

університет, освіта, академічне письмо, становлення навчальної дисципліни, дослідження

Анотація

У статті наведено розвиток історії вивчення навчальної дисципліни «Університетська освіта та академічне письмо». Умовно виділено три періоди, які демонструють поступовий прогрес становлення даного вчення.

Перший етап (до ХVIII ст.): у середньовіччі університети розвивалися як центри збереження та передачі знань у сферах теології, медицини та права. У цей період університетська освіта стає більш секулярною, а держави починають відігравати важливу роль у фінансуванні та управлінні університетами. Основний акцент робився на формуванні мовленнєвих навичок, критичного мислення та загальної освіти, без чітко визначених стандартів академічного письма.

Другий етап (ХVIII-ХХ ст.): у цей період відбувається розширення курсів, які викладаються в університетах, з'являються нові спеціальності, університети стають доступнішими для широкої маси людей, а не тільки для еліти. Також у цей період відбувається розвиток масової вищої освіти, з'являються нові методи навчання та досліджень, з'являються нові технології та засоби комунікації. У цей період зростає важливість науково-дослідницької діяльності в університетському середовищі. Вивчення академічного письма стає більш систематичним, з'являються перші курси та підручники з цього предмету.

Третій етап (з ХХІ ст.): проводяться широкомасштабні реформи університетської освіти з метою підвищення її якості та ефективності. Зокрема, здійснюється реформування навчальних програм, впроваджується новітні технології навчання та оцінювання знань, змінюється структура університетських закладів і управління ними. Окрему увагу приділяють розвитку науково-дослідної діяльності, зокрема, впровадженню інноваційних технологій, створенню науково-дослідних центрів та лабораторій. Зростає значення розвитку комп'ютерних технологій та цифрових медіа, що впливає на способи навчання та практику академічного письма. Особлива увага приділяється розвитку навичок критичного мислення, комунікації та аналізу даних в контексті сучасних викликів у науці та освіті.

Посилання

Bekh, V. P., & Malinovskyi, Yu. L. (2011). Bolonskyi protses: tendentsii, problemy, perspektyvy [The Bologna process: trends, problems, prospects]. Kyiv [in Ukrainian].

Kremen, V. H., & Nikolaienko, S. M. (Eds.). (2005). Vyshcha osvita v Ukraini [Higher education in Ukraine]: navch. posib. Kyiv: Znannia [in Ukrainian].

Vavreniuk, S. A. (2019). Orhanizatsiino-pravovyi mekhanizm derzhavnoho upravlinnia vyshchoiu osvitoiu Ukrainy [Organizational and legal mechanism of state management of higher education of Ukraine]. Investytsii: praktyka ta dosvid [Investments: practice and experience], 17, 54-58 [in Ukrainian].

Zatserkovnyi, V. I., Tishaiev, I. V., & Demydov, V. K. (2017). Metodolohiia naukovykh doslidzhen [Methodology of scientific research]: navch. posib. Nizhyn: NDU im. M. Hoholia [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-08-20

Як цитувати

ДЯЧЕНКО-БОГУН, М., & МЕЛЬНИК, А. (2024). ІСТОРИЧНИЙ НАРИС РОЗВИТКУ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «УНІВЕРСИТЕТСЬКА ОСВІТА ТА АКАДЕМІЧНЕ ПИСЬМО». Витоки педагогічної майстерності, (33), 84–89. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2024.33.309990

Номер

Розділ

Статті