ОСОБЛИВОСТІ НАВЧАННЯ ЛАТИНСЬКОЇ МОВИ СТУДЕНТІВ ФІЛОЛОГІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ: ДОСВІД ПОЛТАВСЬКОГО УНІВЕРСИТЕТУ ЕКОНОМІКИ І ТОРГІВЛІ

Автор(и)

  • В. ІЩЕНКО
  • С. ГОРБУНЬОВА
  • О. КОНОНЕНКО

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2024.33.310007

Ключові слова:

інтерактивні методи навчання, «мозковий штурм», робота в малих групах, навчальна гра, метод проектів, інформаційні технології

Анотація

У статті розглядаються підходи до викладання латинської мови для студентів філологічних спеціальностей університетського рівня, а також практичний досвід використання інтерактивних методів навчання під час викладання дисципліни “Латинська мова ” в Полтавському університеті економіки та торгівлі.

Традиційна методика викладання латинської мови керується принципом – «читати і розуміти». Проте, зараз розвивається підхід до вивчення класичної мови за методиками сучасних мов, що мають на меті розвиток навичок не лише читання і перекладу, а й і говоріння та письма. Серед методів, які використовуються на заняттях розглядаються такі, як «мозковий штурм», робота в малих групах, навчальна гра, метод проектів. Автори статті зазначають, що надзвичайно важливим є використання інформаційних технологій. При вивченні курсу з латинської мови використовується дистанційний курс, розроблений для студентів-філологів, а також студенти готують презентації про цікаві факти та особливості латинської мов, які представляються на практичних заняттях.

Результати дослідження та загальний досвід використання інтерактивних методів навчання показують, що застосування такої стратегії має позитивний вплив на рівень філологічної підготовки студентів, поглиблює знання основних правил граматики латинської мови у порівнянні з граматиками сучасних мов, а саме англійської та німецької, допомагає оволодіти лексикою германських мов, яка має латинське походження, а також підвищує мотивацію до вивчення латинської мови в цілому.

Посилання

Barron, B., & Darling-Hammond, L. (2008). Teaching for Meaningful Learning: A Review of Research on Inquiry-Based and Cooperative Learning. Book Excerpt. Retrieved from https://eric.ed.gov/?id=ED539399

Bohush, N. M. (2013). Uprovadzhennia innovatsiinykh metodiv i tekhnolohii na urokakh nimetskoi movy yak zasib rozvytku tvorchoho potentsialu uchniv [Implementation of innovative methods and technologies in German language classes as a means of developing the creative potential of students]. Tavriiskyi visnyk osvity [The Tavriysky Bulletin of Education], 4 (44), 109-117 [in Ukrainian].

Bulat, L. M., Lysunets, O. V., & Didyk, N. V. (2015). Suchasni interaktyvni tekhnolohii vykladannia klinichnykh dystsyplin u studentiv stomatolohichnoho fakultetu medychnoho vyshu [Modern interactive technologies for teaching clinical disciplines to students of the dental faculty of the medical university]. Aktualni problemy suchasnoi medytsyny. Visnyk UMSA [Current problems in modern medicine. Bulletin of the UMSA], 15/1 (49), 202-206 [in Ukrainian].

Hrytsenko, C. (2011). Latynska terminolohiia yak nevidiemnyi komponent fakhovoi pidhotovky suchasnykh pravoznavtsiv [Latin terminology as an integral component of the professional training of modern legal scholars]. Filosofski ta metodolohichni problemy prava [Philosophical and methodological problems of law], 1, 145-152 [in Ukrainian].

Koval, T. I., & Kochubei, N. P. (2011). Interaktyvni tekhnolohii navchannia inozemnykh mov [Interactive technologies of foreign language learning]. Naukovi zapysky NDU im. M. Hoholia. Psykholoho-pedahohichni nauky [Scientific notes of NSU named after M. Hohol. Psychological and pedagogical sciences], 7, 25-37 [in Ukrainian].

Kochubei, A. V. (2013). Innovatsiini metody vykladannia humanitarnykh dystsyplin u vyshchykh tekhnichnykh navchalnykh zakladakh [Innovative methods of teaching humanitarian disciplines in higher technical educational institutions]. Onovlennia zmistu, form ta metodiv navchannia i vykhovannia v zakladakh osvity [Updating the content, forms and methods of teaching and upbringing in educational institutions], 7 (50), 80-84 [in Ukrainian].

Kozakevych, O. O. (2009). Vykorystannia interaktyvnykh metodiv navchannia dlia formuvannia ta rozvytku hramatychnoi kompetentsii v pershokursnykiv [The use of interactive teaching methods for the formation and development of grammatical competence in first-year students]. Naukovi pratsi [Scientific papers], 95(108). Retrieved from http://lib.chdu.edu.ua/pdf/naukpraci/pedagogika/2009/108-95-23.pdf [in Ukrainian].

Mahdiuk, O. V. (2020). Latynska mova u systemi suchasnoi vyshchoi osvity Ukrainy [Latin language in the modern higher education system of Ukraine]. Ukrainskyi psykholoho-pedahohichnyi naukovyi zbirnyk [Ukrainian psychological and pedagogical scientific anthology], 20, 42-46 [in Ukrainian].

Mylenkova, R. V. (2012). Dydaktyko-metodolohichnyi analiz problem vykladannia kursu latynskoi movy na yurydychnykh fakultetakh VNZ [Didactic and methodological analysis of the problems of teaching the Latin language course at the law faculties of the university]. Pravovyi visnyk Ukrainskoi akademii bankivskoi spravy [Legal Bulletin of the Ukrainian Academy of Banking], 1 (6), 16-20 [in Ukrainian].

Nicoulin, Morgan A. (2019). Methods of Teaching Latin: Theory, Practice, Application. Arts & Sciences Electronic Theses and Dissertations. Retrieved from https://openscholarship.wustl.edu/art_sci_etds/1748

Pekhota, O. M. (2004). Osvitni tekhnolohii [Educational technologies]: navchalno-metodychnyi posibnyk. Kyiv: A.S.K. [in Ukrainian].

Pometun, O. I. (2007). Entsyklopediia interaktyvnoho navchannia [Encyclopedia of interactive learning]. Kyiv: SPD Kulinichev B.M. [in Ukrainian].

Pometun, O. I., & Pyrozhenko, L. V. (2004). Suchasnyi urok. Interaktyvni tekhnolohii navchannia [A modern lesson. Interactive technologies of learning]: naukovo-metodychnyi posibnyk. Kyiv: A. S. K. Publishing House [in Ukrainian].

Strelnikova, O. V. (2009). Interaktyvni metody vykladannia anhliiskoi movy na nespetsialnykh fakultetakh VNZ [Interactive methods of teaching English at non-specialized faculties of universities]. Naukovi zapysky. Filolohichna [Scientific notes. Philological], 11, 568-576 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-08-20

Як цитувати

ІЩЕНКО, В., ГОРБУНЬОВА , С., & КОНОНЕНКО , О. (2024). ОСОБЛИВОСТІ НАВЧАННЯ ЛАТИНСЬКОЇ МОВИ СТУДЕНТІВ ФІЛОЛОГІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ: ДОСВІД ПОЛТАВСЬКОГО УНІВЕРСИТЕТУ ЕКОНОМІКИ І ТОРГІВЛІ. Витоки педагогічної майстерності, (33), 112–116. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2024.33.310007

Номер

Розділ

Статті