ДИДАКТИЧНИЙ ПРАКТИКУМ ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДІВ ПРОГНОЗУВАННЯ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ ДИСЦИПЛІНИ «ПРОГНОЗУВАННЯ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИХ ПРОЦЕСІВ» ЯК ФОРМА РЕСУРСНО-ОРІЄНТОВАНОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • Н. КОНОНЕЦ
  • Ж. КОНОНЕНКО
  • Т. ЯКОВЕНКО

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2024.33.310058

Ключові слова:

ресурсно-орієнтоване навчання, вища школа, майбутні фахівці-економісти, дидактичний практикум, методи прогнозування, прогнозування соціально-економічних процесів

Анотація

У статті автори презентують розроблену дидактичну модель практикуму використання методів прогнозування під час вивчення дисципліни «Прогнозування соціально-економічних процесів», яка складається з трьох блоків: теоретико-аналітичного, діяльнісно-практичного, узагальнююче-результативного. Теоретико-аналітичний блок уміщує теоретичний матеріал дисципліни «Прогнозування соціально-економічних процесів», який подано у зручному цифровізованому форматі у середовищі дистанційного курсу. До змісту цього блоку включено програму, загальні методичні рекомендації та маршрутну карту проходження практикуму в комп'ютерних кабінетах. Діяльнісно-практичний блок передбачає логічне поєднання різних методів прогнозування, що полягає в їхньому комбінуванні та використанні відповідно до конкретної задачі прогнозування та характеристик даних. Акцентуємо увагу на основних шляхах, які можна використовувати для поєднання методів. При вивченні дисципліни «Прогнозування соціально-економічних процесів» основний акцент здійснюється на практичні заняття: підбір завдань, у межах яких студенти здійснюють: аналіз даних, побудову моделей, вибір оптимальних методів, обґрунтування. Узагальнююче-результативний блок передбачає написання звіту з кожної практичної роботи та захист результатів. Студенти мають дійти висновку, що поєднання різних методів прогнозування дозволяє отримати більш точні та надійні прогнози, оскільки вони враховують різні аспекти даних та системи, що допомагає уникнути однобокості та забезпечити комплексний аналіз ситуації.

Посилання

Bereziuk, O. S., & Vlasenko, O. M. (2017). Dydaktyka: teoriia i praktyka [Didactics: theory and practice]: navchalno-metodychnyi posibnyk dlia studentiv humanitarnykh fakultetiv. Zhytomy: Vyd-vo ZhDU im. I. Franka [in Ukrainian].

Halushchak, M. P., Halushchak, O. Ya., & Kuzhda, T. I. (2021). Prohnozuvannia sotsialno-ekonomichnykh protsesiv [Forecasting of socio-economic processes]: navchalnyi posibnyk dlia ekonomichnykh spetsialnostei. Ternopil: FOP Palianytsia [in Ukrainian].

Hrynova, M. V., Kononets, N. V., Diachenko-Bohun, M. M., & Rybalko, L. M. (2019). Resursno-oriientovane navchannia studentiv v umovakh zdoroviazberezhuvalnoho osvitnoho seredovyshcha [Resource-oriented education of students in the conditions of a health-preserving educational environment]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia [Information technologies and teaching aids], 72, 4, 182-193 [in Ukrainian].

Klebanova, T. S., Kurzenev, V. A., & Naumov, V. M. et al. (2015). Prohnozuvannia sotsialno-ekonomichnykh protsesiv [Forecasting of socio-economic processes]: navchalnyi posibnyk dlia studentiv napriamu pidhotovky 6.030502 "Ekonomichna kibernetyka" dennoi formy navchannia. Kharkiv: KhNEU im. S. Kuznetsia [in Ukrainian].

Kononenko, Zh. A., Pestsova-Svitalka, O. S., & Petrenko, V. O. Prohnozuvannia finansovykh rezultativ yak element planuvannia rozvytku diialnosti pidpryiemstva [Forecasting financial results as an element of enterprise development planning]. Infrastruktura rynku [Market infrastructure], 36. Retrieved from www.market-infr.od.ua [in Ukrainian].

Kononets, N. V., & Kononenko, Zh. A. (2023). Resursno-oriientovana metodyka vyvchennia hlobalnykh ekonomichnykh reitynhiv u systemi pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv z biznes-ekonomiky [A resource-oriented method of studying global economic ratings in the system of training future specialists in business economics]. Vytoky pedahohichnoi maisternosti [Origins of pedagogical skills], 32, 138-146 [in Ukrainian].

Kononets, N. V. (2013). Metod proektiv pry resursno-oriientovanomu navchanni dystsyplin kompiuternoho tsyklu studentiv ekonomichnykh spetsialnostei ahrarnoho koledzhu [The method of projects in resource-oriented teaching of computer cycle disciplines for students of economic specialties of an agrarian college]. Naukovi pratsi DonNTU. Pedahohika, psykholohiia i sotsiolohiia [Scientific works of DonNTU. Pedagogy, psychology and sociology], 1 (13), 113-117 [in Ukrainian].

Kononets, N. V., & Baliuk, V. O. (2019). Metody proektuvannia imitatsiinykh modelei u protsesi profesiinoi pidhotovky fakhivtsiv z ekonomichnoi kibernetyky [Methods of designing simulation models in the process of professional training of specialists in economic cybernetics]. In Suchasnyi rukh nauky [Modern movement of science]: tezy dop. IX mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi internet-konf. (Vol. 2, pp. 87-91). Dnipro [in Ukrainian].

Kononets, N., Ilchenko, O., & Mokliak, V. (2020). Future teachers resource-based learning system: experience of higher education institutions in Poltava city, Ukraine. Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE, 21, 3, 14, 199-220.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-08-20

Номер

Розділ

Статті