ПРОЄКТУВАННЯ ТЕХНОЛОГІЙ І ФОРМ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ЗАКЛАДІВ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ У КОНТЕКСТІ ПЕДАГОГІЧНОЇ СПАДЩИНИ А. МАКАРЕНКА

Автор(и)

  • Л. ЛЕБЕДИК

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2024.33.310063

Ключові слова:

педагогічна спадщина, Антон Макаренко, майбутній педагог закладу позашкільної освіти, технології і форми організації навчання, лекція, практичні заняття, самостійна робота, ділова гра, конференція

Анотація

Проблематика проєктування технологій і форм організації навчання майбутніх педагогів закладів позашкільної освіти аналізується через призму педагогічної спадщини А. Макаренка. Розглядаються умови проєктування інтерактивних лекцій (лекція із запланованими помилками, лекція-диспут, проблемна лекція), самостійної роботи, конференцій, ділових ігор.

Зроблено висновок, що пошук ефективних технологій і форм підготовки майбутніх педагогів закладів позашкільної освіти в умовах магістратури неможливий без звернення до педагогічної спадщини А. Макаренка та сучасних вимог Нової української школи. Серед перспектив подальших досліджень вказана необхідність уточнення сутності проєктування технологій, форм, змісту, методів підготовки майбутніх педагогів закладів позашкільної освіти, вирішення яких дасть змогу розглянути у контексті педагогічної спадщини А. Макаренка компоненти підготовки педагогів закладів позашкільної освіти в умовах магістратури, виявити закономірності і механізми цього процесу.

Посилання

Karpenchuk, S. H. (2003). Pedahohichna tekhnolohiya A. S. Makarenka v konteksti suchasnoyi pedahohiky [Pedagogical technology of A. S. Makarenko in the context of modern pedagogy]. (Extended abstract of D diss.). Kyiv [in Ukrainian].

Lebedyk, L. V. (2022). Vtilennya idey Antona Makarenka u pidhotovku mahistriv sotsialnoyi roboty [Implementation of the ideas of Anton Makarenko in the training of masters of social work]. Scientific Journal of Khortytsia National Academy. Pedahohika, 1 (6), 35-45 [in Ukrainian].

Lebedyk, L. V. (2023). Mistse pedahohichnoyi spadshchyny Antona Makarenka u zmistovi pidhotovky maybutnikh pedahohiv zakladiv pozashkilnoyi osvity [The place of the pedagogical heritage of Anton Makarenko in the content of training of future teachers of out-of-school education institutions]. Vytoky pedahohichnoyi maysternosti [Origins of pedagogical mastery: journal], 31, 124-131 [in Ukrainian].

Lebedyk, L. V. (2015). Perspektyvy udoskonalennya form pidhotovky vykladachiv vyshchoyi shkoly v umovakh mahistratury [Prospects for improvement of the forms of training of teachers of the higher school in the conditions of the master's degree]. In M. P. Vasylyeva (Ed.), Pidhotovka sotsialnoho pedahoha na zasadakh partnerstva [Training of a social pedagogue on the basis of partnership]: materialy nauk.-prakt. konf. (pp. 74-75). Kharkiv: KHNPU imeni H. S. Skovorody [in Ukrainian].

Lebedyk, L. V. (2017). Proektuvannya form pedahohichnoyi pidhotovky maybutnikh vykladachiv vyshchoyi shkoly v umovakh mahistratury [Designing forms of pedagogical training of future teachers of a higher school in the conditions of a master's degree]. Imidzh suchasnoho pedahoha [The image of a modern teacher], 8 (177), 25-28 [in Ukrainian].

Lebedyk, L. V. (2023). Proyektuvannya form orhanizatsiyi navchannya maybutnikh pedahohiv zakladiv pozashkilnoyi osvity v umovakh viyny [Projecting forms of organization of training of future teachers of out-of-school education institutions in the conditions of war]. In Nauka i osvita v hlobalnomu ta natsionalnomu vymirakh: vyklyky, zahrozy, perspektyvy rozvytku [Science and education in global and national dimensions: challenges, threats, prospects for development]: tezy dopovidey II Mizhnar. nauk.-prakt. konf. (pp. 46-50). Poltava; Lubny; Myrhorod [in Ukrainian].

Lebedyk, L. V., Strelnikov, V. Yu., & Strelnikov, M. V. (2020). Suchasni tekhnolohiyi navchannya i metodyky vykladannya dystsyplin [Modern technologies of teaching and methods of teaching disciplines]: navchalno-metodychnyy posibnyk dlya slukhachiv kursiv pidvyshchennya kvalifikatsiyi pedahohichnykh pratsivnykiv zakladiv serednoyi, profesiynoyi (profesiyno-tekhnichnoyi), fakhovoyi peredvyshchoyi ta vyshchoyi osvity. Poltava: ASMI [in Ukrainian].

Lebedyk, L. V. (2016). Udoskonalennya form pidhotovky vykladachiv vyshchoyi shkoly v umovakh mahistratury [Improvement of the forms of training of teachers of the higher school in the conditions of the master's degree]. Visnyk Cherkaskoho universytetu. Pedahohichni nauky [Herald of Cherkasy University. Pedagogical Sciences], 5, 73-79 [in Ukrainian].

Makarenko, A. (1950). Vybrani tvory [Selected works]: u 2 t. (Vol. 1). Kyiv: Derzh. vyd-vo khudozhnoyi literatury [in Ukrainian].

Makarenko, A. S. (1980). Knyha dlya batkiv [Book for parents]. Kyiv: Rad. shkola [in Ukrainian].

Makarenko, A. S. (1972). Marsh 30 roku. FD-1 [March of the 30th year. FD-1]: povisti. Kyiv: Rad. shkola [in Ukrainian].

Makarenko, A. S. (1990). Metodyka vykhovnoyi roboty [Methodology of educational work]. Kyiv: Rad. shkola [in Ukrainian].

Makarenko, A. S. (1954). Tvory [Works]: v 7 t. (Vol. 5: Metodyka orhanizatsiyi vykhovnoho protsesu). Kyiv: Rad. shkola [in Ukrainian].

Makarenko, A. S. (1973). Pedahohichna poema [Pedagogical poem]. Kyiv: Rad. shkola [in Ukrainian].

Makarenko Anton Semenovych (1888-1939) [Anton Semenovych Makarenko (1888-1939)]. (2003). In L. D. Berezivska (Comp.), Malovidomi pershodzherela ukrayinskoyi pedahohiky (druha polovyna XIX-XX st.) [Little-known primary sources of Ukrainian pedagogy (second half of the 19th-20th centuries)]: khrestomatiya (pp. 364-375). Kyiv: Naukovyi svit [in Ukrainian].

Strelnikov, V. Yu. (2006). Proektuvannya profesiyno-oriyentovanoyi dydaktychnoyi systemy pidhotovky bakalavriv ekonomiky [Designing a professionally-oriented didactic system for training bachelors of economics]: monohrafiya. Poltava: RVTS PUSKU [in Ukrainian].

Strelnikov, V. Yu. (2013). Rozvytok zapochatkovanoyi A. S. Makarenkom teoriyi proektuvannya dydaktychnykh system [Development of the theory of design of didactic systems initiated by A. S. Makarenko]. Vytoky pedahohichnoyi maysternosti [Origins of pedagogical skills], 12, 300-305 [in Ukrainian].

Strelnikov, V. Yu. (2004). Sotsialno-psykholohichnyy treninh u formi dilovoyi hry – efektyvna tekhnolohiya navchannya u vyshchiy shkoli [Social-psychological training in the form of a business game – an effective learning technology in higher education]. In Novi tekhnolohiyi navchannya [New learning technologies]: nauk.-metod. zb. (Is. 38, pp. 168-176). Kyiv: Nauk.-metod. tsentr vyshchoyi osvity [in Ukrainian].

Strelnikov, V. Yu. (2023). Filosofski zasady zastosuvannya teoriyi i praktyky pedahohichnoho proyektuvannya Antona Makarenka u neperervniy osviti [Philosophical principles of application of Anton Makarenko's theory and practice of pedagogical design in continuing education]. Vytoky pedahohichnoyi maysternosti [Origins of pedagogical mastery], 31, 213-218 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-08-20

Як цитувати

ЛЕБЕДИК, Л. (2024). ПРОЄКТУВАННЯ ТЕХНОЛОГІЙ І ФОРМ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ЗАКЛАДІВ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ У КОНТЕКСТІ ПЕДАГОГІЧНОЇ СПАДЩИНИ А. МАКАРЕНКА. Витоки педагогічної майстерності, (33), 160–167. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2024.33.310063

Номер

Розділ

Статті