РОЛЬ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ У ФОРМУВАННІ ЗВИЧОК ЗДОБУВАЧІВ ТА СТІЙКОГО ІНТЕРЕСУ ДО СИСТЕМАТИЧНИХ ЗАНЯТЬ ФІЗИЧНИМИ ВПРАВАМИ

Автор(и)

  • Ф. МОРОЗ
  • С. ГАВРИШКО

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2024.33.310068

Ключові слова:

фізичне виховання, фізичні вправи, гармонійний розвиток, рухова активність, самостійні заняття, фізичне самовдосконалення, фізичні якості

Анотація

Компонентом усебічного гармонійного розвитку особистості є фізичне виховання – система соціально-педагогічних заходів, спрямованих на зміцнення здоров'я та загартування організму, гармонійний розвиток форм, функцій і фізичних можливостей людини, формування життєво важливих рухових навичок та вмінь. Теорія і практика фізичного виховання спираються на дані фізіології. Фізіологічна наука озброює теорію і методику фізичного виховання закономірностями розвитку організму людини, правильного врахування впливу різноманітних чинників на його функціональну діяльність. На основі її даних розробляють науково обґрунтовану систему фізичних вправ, спрямованих на розвиток рухових дій і формування фізичних якостей організму.

Рівень культури людини виявляється в умінні раціонально, повною мірою, використовувати вільні години, від чого залежить не тільки успіх у трудовій діяльності, навчанні і загальному розвитку, але і саме здоров’я людини, повнота її життєдіяльності. Фізичне виховання прилучає молодих людей до культури через рухову активність у всіх формах, відіграє вирішальну роль у формуванні індивідуальності, що іноді більш важливо, ніж оздоровчий вплив фізичної культури.

Посилання

Arshavskyi, I. A. (1982). Fiziologicheskie mekhanizmy i zakonomernosti individual'nogo razvitiya [Physiological mechanisms and patterns of individual development]. Moscow: Nauka [in Russian].

Balsevych, V. K., Bolshenkov, V. H., & Riabintsev, F. P. (1996). Kontseptsiia fizychnoho vykhovannia z ozdorovchoiu spriamovanistiu [The concept of physical education with a health focus]. Fizychna kultura: vykhovannia, utvorennia, trenuvannia [Physical culture: upbringing, education, training], 2, 13-18 [in Ukrainian].

Holovina, V. A., & Korobkova, A. V. (2008). Fizychne vykhovannia [Physical Education]. Kyiv: Higher School [in Ukrainian].

Karpenchuk, S. H. (1998). Samovykhovannia osobystosti [Self-education of personality]. Kyiv [in Ukrainian].

Shyian, B. M. (2008). Teoriia i metodyka fizychnoho vykhovannia shkoliariv [Theory and methods of physical education of schoolchildren] (Part 1). Ternopil: Educational book - Bohdan [in Ukrainian].

Shyian, B. M. (2001). Teoriia i metodyka fizychnoho vykhovannia shkoliariv [Theory and methods of physical education of schoolchildren]. Ternopil: Educational book [in Ukrainian].

Stelmakovych, M. H. (1997). Ukrainska narodna pedahohika [Ukrainian folk pedagogy]. Kyiv [in Ukrainian].

Vashchenko, H. (2001). Tilovykhovannia yak zasib vykhovannia voli i kharakteru [Physical education as a means of education of will and character]. Lviv: Ukrainian technologies [in Ukrainian].

Vedmedenko, B. F. (1993). Teoretychni osnovy i praktyka vykhovannia molodi zasobamy fizychnoi kultury [Theoretical foundations and practice of educating young people by means of physical culture]. Kyiv [in Ukrainian].

Zhdanova, O. M. (1996). Upravlinnia fizychnoiu kulturoiu [Physical culture management]. Lviv [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-08-20

Номер

Розділ

Статті