ФОРМУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ У СТУДЕНТІВ НАПРЯМУ ПІДГОТОВКИ СЕРЕДНЯ ОСВІТА (ПРИРОДНИЧІ НАУКИ)
DOI:
https://doi.org/10.33989/2075-146x.2024.33.310076Ключові слова:
напрям підготовки, природничі науки, екологія, компетентність, освітній процес, мислення, природничі дисципліниАнотація
У статті автори розкривають методи розширення формування екологічних компетентностей у студентів напряму підготовки середня освіта (природничі науки). Сьогодні екологічні проблеми стають все більш актуальними. Забруднення навколишнього середовища, зміна клімату, виснаження природних ресурсів – це тільки деякі з проблем, які потребують компетентного рішення. Тож розробка методики формування екологічних компетентностей студентів напряму підготовки природничі науки стає актуальною, оскільки дозволяє підготувати молоде покоління до вирішення екологічних проблем та формувати в них екологічну свідомість, що сприятиме збереженню природних ресурсів та збереженню навколишнього середовища. Зазначена методика може бути корисною для вчителів природничих дисциплін, які можуть використовувати цю її для підвищення екологічної грамотності учнів.
Посилання
Kovalenko, Ye. I. (2011). Proektna tekhnolohiia yak zasib formuvannia tvorchoi osobystosti: istoryko-teoretychnyi aspect [Project technology as a means of forming a creative personality: historical and theoretical aspect]. Naukovi zapysky Nizhynskoho derzhavnoho universytetu imeni Mykoly Hoholia. Psykholoho-pedahohichni nauky [Scientific notes of Mykola Gogol Nizhyn State University. Psychological and pedagogical sciences: scientific journal], 3, 14-17 [in Ukrainian].
Lukashenko, T. F. (2013). Ekolohichna kompetentnist yak vazhlyvyi chynnyk profesionalizmu studentiv [Environmental competence as an important factor in students' professionalism]. Naukovyi visnyk Natsionalnoho universytetu bioresursiv i pryrodokorystuvannia Ukrainy. Pedahohika. Psykholohiia. Filosofiia [Scientific Bulletin of the National University of Bioresources and Nature Management of Ukraine. Pedagogy. Psychology. Philosophy], 192 (2), 351-352 [in Ukrainian].
Ovcharuk, O. V. (2003). Kompetentnist yak kliuch do onovlennia zmistu osvity. Stratehiia reformuvannia osvity v Ukraini [Competence as a key to updating the content of education. Education reform strategy in Ukraine]: rekomendatsii do osvitnoi polityky. Kyiv: K.I.S. [in Ukrainian].
Siaska, I. (2018). Do problemy vprovadzhennia kompetentnisnoho pidkhodu u protses fakhovoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv pryrodnychykh dystsyplin [To the problem of introducing the competence approach in the process of professional training of future teachers of natural sciences]. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii [Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies], 10 (84), 179-189 [in Ukrainian].