ОСВІТНЄ ЛІДЕРСТВО В НІДЕРЛАНДАХ: СУБ’ЄКТНО-ФУНКЦІОНАЛЬНИЙ АНАЛІЗ

Автор(и)

  • М. САЮК

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2024.33.310078

Ключові слова:

управління освітою, вища освіта, Нідерланди, освітнє лідерство, врядування, суб’єкти управління в освіті

Анотація

У статті схарактеризовано освітнє лідерство як одне з базових складових системи управління вищою освітою, що формується людським управлінських капіталом Нідерландів. Проаналізовано законодавчі освітні політики, управлінські документи, звіти, а також наукові дослідження та результати проєктної діяльності щодо зміцнення лідерського потенціалу в Нідерландах. Визначено національний та інституційний рівні управління у сфері вищої освіти. З’ясовано розподіл функцій між національними інституціями, їх особливості і місце в національній системі вищої освіти Нідерландів. Охарактеризовано системні управлінські ролі в межах закладу вищої освіти.

Посилання

Ballesteros, L. A. A., Esquivel, F. A., Moreno, S. E. R., García, S. J. A., & Cerrillo, M. A. R. (2023). Motivation and leadership in higher education. Revista Caribeña De Ciencias Sociales, 12 (5), 2021-2034. Retrieved from https://doi.org/10.55905/rcssv12n5-002

Brief van de Onderwijsraad aan de Nederlandse regering (Rijnstraat 50 Den Haag Postbus 16375 2500 BJ Den Haag www.rijksoverheid.nl). (2013). Retrieved from https://www.onderwijsraad.nl/binaries/onderwijsraad/documenten/kamerstukken/2013/04/19/beleidsreactie-publieke-belangen-dienen/kamerbrief-versterking-bestuurskracht+(1).pdf

Estermann, T., & Bunescu, L. (2021). Expert Voices. Retrieved from https://eua.eu/resources/ expert-voices/255:leadership-development-a-compass-for-steering-transformation-in-higher-education.html

Golden, G., Marconi, G., & Kato, S. (2019). Benchmarking Higher Education System Performance: The Netherlands. OECD. Retrieved from https://gpseducation.oecd.org/Content/ ProjectsMaterial/BenchmarkingHESystemPerformance_NLD.pdf

Hajer, M. A., van Tatenhove, J.P.M., & Laurent, C. (2004). Nieuwe vormen van governance. Een esaay over nieuwe vormen van bestuur met een empirische uitwerking naar de domeinen van voedselveiligheid en gebiedsgericht beleid. Bilthoven: RIVM.

Hoeben, A., Berg, N. V. D., & Heijst, H. V. (2013). De behoefte aan ondersteuning in het ontwikkelen van onderwijskundig leiderschap bij teamleiders AOC Oost. Retrieved from https://hbo-kennisbank.nl/resolve/aereshogeschool/eyJ1IjogImh0dHBzOi8vd3d3LmdyZWVuaS5ubC9pZ3VhbmEvQ01TLk1ldGFEYXRhRWRpdERvd25sb2FkLmNscz9maWxlPTI6MTQ3ODgyOjEiLCAiaSI6IG51bGwsICJoIjogIjY5YjQ4ZjRlMjdiNTI3YjYwYWU3M2JmMTI2YzQ5NjFkNWY3YjQ1OWZjN2UwZmRlMTM0ODc0NjUzNWVlNWU1ZjQifQ==

Innovative Leadership and Change Management in Higher Education. (2023). Retrieved from https://eua.eu/downloads/publications/newlead%20report_project%20key%20findings%20and%20recommendation_final.pdf

Inspectie van het Onderwijs | Inspectie van het onderwijs. Inspectie van het Onderwijs | Inspectie van het onderwijs. Retrieved from https://www.onderwijsinspectie.nl/

Inspectie van het Onderwijs Nederland. (2023). State of Education 2023 System section. Retrieved from https://english.onderwijsinspectie.nl/binaries/onderwijsinspectie_eng/documenten/annual-reports/2023/5/31/state-of-education 2023/The+State+of+Education+2023.pdf

Kallenberg, A. J. (2013). Prisma van de verandering? De rollen van academische middenmanagers bij strategische innovaties in het hoger onderwijs. Boom Lemma uitgevers. Retrieved from https://pure.uvt.nl/ws/files/1545361/Kallenberg_frontlinie_23-10-2013_emb_tot_24-04-2014.pdf

Kwaliteit in het hoger onderwijs Evenwicht in ruimte, regels en rekenschap. (2015). Onderwijsraad. Retrieved from https://www.onderwijsraad.nl/binaries/onderwijsraad/documenten/adviezen/2015/08/28/kwaliteit-in-het-hoger-onderwijs/Kwaliteit-in-het-hoger-onderwijs-1.7.pdf

Meijer, N., & Wijnen, H. V. (2016). Hoger onderwijs en leiderschap. Retrieved from https://www.vereniginghogescholen.nl/. https://www.vereniginghogescholen.nl/system/knowledge_base/attachments/files/000/000/650/original/VH_ESSAY_NR_5_WEB.pdf?1480933265

Ministerie van Onderwijs Cultuur en Wetenschap. (2015). De waarde(n) van weten (Strategische Agenda Hoger Onderwijs en Onderzoek 2015-2025). Retrieved from https://open.overheid.nl/documenten/ronl-0794c03b-8ac3-4d63-b927-d9f6036de16e/pdf

Onderwijsraad. (2024). Home Onderwijsraad. Retrieved from https://www.onderwijsraad.nl/over-ons

Prof.dr. Mirko Noordegraaf en drs. Bas de Wit MSc. (2011). ‘Professional governance’ Bouwstenen voor de beschrijving en beoordeling van governance en professionaliteit in het onderwijs. Universiteit Utrecht Departement Bestuurs- en Organisatiewetenschap (USBO). Retrieved from https://www.onderwijsraad.nl/binaries/onderwijsraad/documenten/rapporten/2013/04/16/studie-professional-governance/professional-governance.pdf

Thecla, Goossens, T. (2018). Leiderschap in ontwikkeling. Retrieved from https://www.theclagoossens.nl/wp-content/uploads/2018/04/Leiderschap-in-ontwikkeling-Hoofdstuk-1.pdf

Zestor. (2018). Leiderschap (Bevindingen uit de Leerkring Leiderschap, in opdracht van Zestor uitgevoerd door Kennisland). Retrieved from https://zestor.nl/media/publicaties/leiderschap_in_het_midden_van_het_hbo.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-08-20

Як цитувати

САЮК, М. (2024). ОСВІТНЄ ЛІДЕРСТВО В НІДЕРЛАНДАХ: СУБ’ЄКТНО-ФУНКЦІОНАЛЬНИЙ АНАЛІЗ. Витоки педагогічної майстерності, (33), 188–194. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2024.33.310078

Номер

Розділ

Статті