ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ДО РОЗВИТКУ ТВОРЧОГО МИСЛЕННЯ УЧНІВ НА УРОКАХ МИСТЕЦТВА В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Н. СУЛАЄВА

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2024.33.310080

Ключові слова:

творче мислення, підготовка учителів мистецтва, формальна освіта, неформальна освіта

Анотація

У статті висвітлена актуальна проблема підготовки студентів мистецько-педагогічних спеціальностей закладів вищої педагогічної освіти здійснювати розвиток творчого мислення учнів закладів загальної середньої освіти. Акцентовано увагу на визначенні поняття «творче мислення» та схарактеризовано основні підходи до формування в майбутніх учителів мистецьких дисциплін компетентностей здійснювати розвиток творчого мислення учнів на уроках мистецтва (музичного, образотворчого та хореографічного).

Підкреслено, що підготовка студентів до майбутньої професійної діяльності з розвитку творчого мислення учнів має ґрунтуватися на отриманні ними формальної освіти, зокрема, на засвоєному змісті освітніх компонентів, пропонованих здобувачам освіти в межах освітніх програм 014.13 Середня освіта (Музичне мистецтво), 014.12 Середня освіта (Образотворче мистецтво) та 014 Середня освіта (Хореографічне мистецтво). Водночас, у статті наголошено на вартісності залучення майбутніх учителів мистецьких дисциплін до отримання неформальної мистецької освіти в художньо-творчих колективах закладів вищої педагогічної освіти. Мистецько-освітня діяльність учасників таких колективів є важливим доважком до формування у майбутніх учителів мистецтва закладів загальної мистецької освіти компетентності розвивати творче мислення в учнів закладів загальної середньої освіти.

Посилання

Belevelska, M. (2014). Formuvannia tvorchykh zdibnostei maibutnikh uchyteliv, yak skladovoi pedahohichnoi maisternosti [Formation of creative abilities of future teachers as a component of pedagogical skills]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu [Scientific Bulletin of the Uzhhorod National University], 29, 21-23 [in Ukrainian].

Mishchykha, L. (2018). Tvorche myslennia osobystosti: psykholohichnyi dyskurs [Creative thinking of the individual: a psychological discourse]. Naukovyi visnyk Khersonskoho derzhavnoho universytetu [Scientific Bulletin of Kherson State University], 3, 79-83 [in Ukrainian].

Mishchykha, L. (2007). Psykholohiia tvorchosti [Psychology of creativity]: navchalnyi posibnyk. Ivano-Frankivsk: Hostynets [inUkrainian].

Moskalets, V. (2014). Sutnist intelektu, myslennia, movlennia, svidomosti yak psykhofunktsionalnykh dannostei [The essence of intelligence, thinking, speech, consciousness as psycho-functional data]. Psykholohiia i suspilstvo [Psychology and society], 114-131 [in Ukrainian].

Rybalka, V. V. (1996). Psykholohiia rozvytku tvorchoi osobystosti [Psychology of creative personality development]. Kyiv: IZMN [in Ukrainian].

Shapar, V. B. (2007). Suchasnyi tlumachnyi psykholohichnyi slovnyk [Modern explanatory psychological dictionary]. Kharkiv: Prapor [in Ukrainian].

Smulson, M. L. (2009). Intelektualnyi samorozvytok u virtualnomu osvitnomu seredovyshchi: zmina paradyhmy [Intellectual self-development in a virtual educational environment: a paradigm shift]. Aktualni problemy psykholohii: psykholohichna teoriia ta tekhnolohiia navchannia [Actual problems of psychology: psychological theory and learning technology], 6, 1-8 [in Ukrainian].

Spinul, I. (2012). Teoretychni aspekty rozvytku tvorchykh zdibnostei maibutnikh uchyteliv khoreohrafii [Theoretical aspects of the development of creative abilities of future teachers of choreography]. Naukovi zapysky [Proceedings], 107 (2), 167-176 [inUkrainian].

Stratehii tvorchoi diialnosti: shkola V. O. Moliako [Strategies of creative activity: school of V. O. Moliako]. (2008). Kyiv: Osvita Ukrainy [in Ukrainian].

Stas, M. (2007). Metodyka formuvannia tvorchykh zdibnostei maibutnikh uchyteliv obrazotvorchoho mystetstva [Methods of formation of creative abilities of future teachers of fine arts]. (PhD diss.). Kyiv [in Ukrainian].

Sulaieva, N. V. (2014). Neformalna mystetska osvita maibutnikh uchyteliv u khudozhno-tvorchykh kolektyvakh [Non-formal art education of future teachers in artistic and creative collectives]. (D diss.). Instytut pedahohichnoi osvity i osvity doroslykh NAPN Ukrainy. Kyiv [in Ukrainian].

Syladii, I. (2018). Formuvannia tvorchykh zdibnostei maibutnikh pedahohichnykh kadriv [Formation of creative abilities of future teaching staff]. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh [Pedagogy of creative personality formation in higher and secondary schools], 61, 114-118 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-08-20

Як цитувати

СУЛАЄВА , Н. (2024). ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ДО РОЗВИТКУ ТВОРЧОГО МИСЛЕННЯ УЧНІВ НА УРОКАХ МИСТЕЦТВА В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ. Витоки педагогічної майстерності, (33), 201–206. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2024.33.310080

Номер

Розділ

Статті