ЕЛЕМЕНТИ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ ПРИ ПІДГОТОВЦІ ФАХІВЦІВ ЗІ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «ПРОФЕСІЙНА ОСВІТА»

Автор(и)

  • Ю. СРІБНА
  • П. МОЛЧАНОВ
  • В. КОНДЕЛЬ

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2024.33.310081

Ключові слова:

професійна освіта, здобувачі вищої освіти, фахівці, Google Клас, цифровий інструмент, віртуальне середовище, дистанційна форма навчання

Анотація

Розвиток інформаційно-комунікаційних технологій, створення відкритих електронних освітніх ресурсів, збільшення потреби суспільства у персоналізованому й адаптивному навчанні сприяють необхідності впровадження інноваційних технологій в освіту. Однією з тенденцій сьогодення є використання дистанційної і змішаної форм навчання у вищому навчальному закладі.

Ця стаття спрямована на детальний аналіз та вивчення різних аспектів використання Google Клас у дистанційному навчанні з метою виявлення його переваг та обмежень в освітньому процесі підготовки фахівців зі спеціальності «Професійна освіта». Дослідження буде акцентувати увагу на проблемах, з якими стикаються викладач та студент, а також на тому, як можливо покращити ефективність використання цього інструменту для оптимальної освітньої практики.

Посилання

Andros, M. E., Kasyan, S. P., Oliynyk V.V., & Lyakhotska L.L. et al. (2018). Testuvannia yak element efektyvnosti provedennia dystantsiinoho navchannia [Testing as an element of the effectiveness of distance learning]. In L. L. Liakhotska (Ed.), Naukovo-metodychni osnovy vprovadzhennia tekhnolohii zmishanoho navchannia v systemi vidkrytoi pisliadyplomnoi osvity [Scientific and methodological foundations of the implementation of mixed learning technologies in the system of open postgraduate education] (pp. 238-256). Kyiv: University of Educational Management [in Ukrainian].

Antonova, O., & Familyarska, L. (2019). Vykorystannia tsyfrovykh tekhnolohii v osvitnomu seredovyshchi zakladu vyshchoi osvity [Use of digital technologies in the educational environment of a higher education institution]. Vidkryte osvitnie e-seredovyshche suchasnoho universytetu [Open educational e-environment of a modern university], special issue, 238-256. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/oeeemu_2019_spetsvip._4 [in Ukrainian].

Bogachkov, Yu. M., Bukach, A. V., & Uhan, P. S. (2020). Kompleksne zastosuvannia Google Classroom dlia stvorennia variatyvnykh dystantsiinykh kursiv [Complex application of Google Classroom for creating variable distance courses]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia [Information Technologies and Learning Tools], 76, 2, 290-303. DOI https://doi.org/10.33407/itlt.v76i2.3338 [in Ukrainian].

Bykov, V. Yu., Hrytsenchuk, O. O., & Zhuk, Yu. O. Et al. (2015). Dystantsiine navchannia v krainakh Yevropy ta SShA i perspektyvy dlia Ukrainy [Distance learning in Europe and the USA and prospects for Ukraine]. In Informatsiine zabezpechennia navchalno-vykhovnoho protsesu: innovatsiini zasoby i tekhnolohii [Information support of the educational process: innovative tools and technologies]. (pp. 77-140) Kyiv: Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine, Institute of Teaching Aids [in Ukrainian].

Denysenko, О. (2020). Doslidzhennia ta rozrobka systemy rozpiznavannia tekstu [Research and development of a text recognition system]. ΛΌГOΣ. ONLINE. DOI https://doi.org/10.36074/2663-4139.11.04 [in Ukrainian].

Gaitan, O. M. (2022). Porivnialnyi analiz mozhlyvostei vykorystannia instrumentariiu vebinaroriientovanykh platform Zoom, Google Meet ta Microsoft teams v onlain navchanni [Comparative analysis of the possibilities of using the toolkit of web-oriented platforms Zoom, Google Meet and Microsoft teams in online education]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia [Information Technologies and Learning Tools], 87, 1, 33-67. DOI https://doi.org/10.33407/itlt.v87i1.4441 [in Ukrainian].

Gulay, O., & Kabak, V. (2023). Tsyfrovi instrumenty GOOGLE yak zasib udoskonalennia osvitnoho protsesu v zakladakh vyshchoi osvity [GOOGLE digital tools as a means of improving the educational process in higher education institutions]. Naukovi zapysky Ternopilskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Hnatiuka. Seriia: Pedahohika [Scientific notes of Ternopil National Pedagogical University named after Volodymyr Hnatyuk. Series: pedagogy], 1, 2, 14-23. DOI https://doi.org/10.25128/2415-3605.22.2.2. [in Ukrainian].

Hrytsenko, V., & Yustyk, I. (2015). Vykorystannia servisu Google Classroom dlia upravlinnia osvitnimy protsesamy [Using the Google Classroom service to manage educational processes]. Portal of scientific conferences Volodymyr Vynnychenko Central Ukrainian State Pedagogical University. Retrieved from https://cusu.edu.ua/en/konferentsii-2014-2015-nr/suchasni-tendentsii-navchannia-fizyky-u-zahalnoosvitnii-ta-vyshchii-shkoli/sektsiia-4/3930-vykorystannya-servisu-google-classroom-dlya-upravlinnya-osvitnimy-protsesamy [in Ukrainian].

Konoplyanyk, L. M. (2021). Rol tsyfrovykh instrumentiv pry orhanizatsii dystantsiinoho navchannia fakhovoi inozemnoi movy v umovakh pandemii [The role of digital tools in the organization of distance learning of a professional foreign language in the conditions of a pandemic]. Innovatsiina pedahohika [Innovative pedagogy], 41, 2, 121-127. DOI https://doi.org/10.32843/2663-6085/2021/41/2.24 [in Ukrainian].

Kryvonos, О. М., & Kotenko, О. D. (2023). Vykorystannia tsyfrovykh tekhnolohii v osvitnomu protsesi [Use of digital technologies in the educational process]. Nauka i tekhnika sohodni [Science and technology today], 1 (15), 161-176. DOI https://doi.org/10.52058/2786-6025-2023-1(15)-161-175 [in Ukrainian].

Kukharenko, V. М., & Bondarenko, V. V. (2020). Ekstrene dystantsiine navchannia v Ukraini [Emergency distance learning in Ukraine]. Kharkiv [in Ukrainian].

Lyakhotska, L. L. (2020). Dystantsiine navchannia ta informatsiino-komunikatsiini tekhnolohii v systemi vidkrytoi pisliadyplomnoi osvity [Distance learning and information and communication technologies in the system of open postgraduate education]. Kyiv: DZVO "University of Management. education" [in Ukrainian].

Moskalenko, О. М., Fedyai, І. О., Bakumenko, Т. К., & Koseniuk, H. V. (2023). Vykorystannia Google instrumentiv dlia osvitnoho protsesu: Google Classroom yak innovatsiine rishennia dlia dystantsiinoho navchannia [Using Google tools for the educational process: Google Classroom as an innovative solution for distance learning]. Akademichni vizii [Academic visions], 19. DOI https://doi.org/10.5281/zenodo.7895993 [in Ukrainian].

Oliynyk, V. V. (2013). Vidkryta pisliadyplomna pedahohichna osvita i dystantsiine navchannia v zapytanniakh i vidpovidiakh [Open postgraduate pedagogical education and distance learning in questions and answers]. Kyiv: National Academy of Sciences of Ukraine, University of Management. Education [in Ukrainian].

Osadcha, К. P., & Osadchiy, V. V. (2013). Orhanizatsiini problemy vprovadzhennia systemy upravlinnia kursamy u protsesi profesiinoi pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv z informatsiinykh tekhnolohii [Organizational problems of implementing a course management system in the process of professional training of future IT specialists]. Retrieved from http://2013.moodlemoot.in.ua/ course/view.php?id=24&lang=ru [in Ukrainian].

Ostapchuk, N., & Polyukhovich, N. (2020). Vykorystannia Google Classroom dlia orhanizatsii urokiv informatyky: struktura virtualnoho klasu [Using Google Classroom to organize computer science lessons: the structure of the virtual class]. Nova pedahohichna dumka [New pedagogical thought], 1 (101). Retrieved from http:http://npd.roippo.org.ua/index.php/NPD/article/view/108/102 [in Ukrainian].

Spirin, О. М., & Kolos, К. R. (2020). Tekhnolohiia orhanizatsii masovoho dystantsiinoho navchannia uchniv v umovakh karantynu na bazi platformy Moodle [The technology of organizing mass distance learning of students in quarantine conditions based on the Moodle platform]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia [Information Technologies and Learning Tools], 79, 5, 29-58. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/ITZN_2020_79_5_5 [in Ukrainian].

Varyanitsa L. O., Shevchenko, O. M., & Petrosova, V. I. (2023). Tsyfrovi instrumenty Google dlia ukrainskoi osvity: vykorystani mozhlyvosti v umovakh viiny [Google digital tools for Ukrainian education: opportunities used in war conditions]. Akademichni vizii [Academic visions], 17. Retrieved from https://www.academy-vision.org/index.php/av/article/view/229 [in Ukrainian].

Voytovych, I. S., & Trofymenko, Yu. S. (2018). Osoblyvosti vykorystannia Google Classroom dlia orhanizatsii dystantsiinoho navchannia studentiv [Peculiarities of using Google Classroom for organizing distance learning of students]. Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. Seriia 2: Kompiuterno-oriientovani systemy navchannia [Scientific journal of the M.P. Drahomanov NPU. Series 2: Computer-oriented learning systems], 20, 39-43. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu_2_2018_20_8 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-08-20

Як цитувати

СРІБНА, Ю., МОЛЧАНОВ, П., & КОНДЕЛЬ, В. (2024). ЕЛЕМЕНТИ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ ПРИ ПІДГОТОВЦІ ФАХІВЦІВ ЗІ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «ПРОФЕСІЙНА ОСВІТА». Витоки педагогічної майстерності, (33), 206–215. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2024.33.310081

Номер

Розділ

Статті