ДИДАКТИЧНА МОДЕЛЬ ОСВІТНЬОГО КОМПОНЕНТА «ПРАКТИКУМ РОБОТИ З ХОРЕОГРАФІЧНИМ КОЛЕКТИВОМ» У СИСТЕМІ ПІДГОТОВКИ МАГІСТРІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 024 ХОРЕОГРАФІЯ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2075-146x.2024.33.310082Ключові слова:
хореографія, дидактична модель, хореографічна освіта, магістр, освітній компонент, практикум, робота з хореографічним колективом, ресурсно-орієнтоване навчанняАнотація
Презентується дидактична модель освітнього компонента «Практикум роботи з хореографічним колективом» у системі підготовки магістрів спеціальності 024 Хореографія, яка складається з 6 взаємопов’язаних блоків. Цільовий блок моделі визначає мету освітнього компонента, яка полягає в організації поглибшого засвоєння магістрантами теоретичних основ хореографічних дисциплін, планування, підготовки та проведення уроків з хореографічного мистецтва, практичної роботи з хореографічним колективом; формування загальних та фахових компетентностей, визначених освітньою програмою та програмою цього освітнього компонента. Методологічний блок передбачає реалізацію під час викладання зазначеного освітнього компонента сукупності методологічних підходів (компетентнісний, аксіологічний, системно-діяльнісний, культурологічний, інформаційний, технологічний, ресурсно-орієнтований, індивідуальний, творчий та здоров'язбережувальний). Ресурсний блок уміщує інформацію про викладача, який реалізує освітній компонент, матеріально-технічне забезпечення, політику курсу та інформаційне забезпечення, що уможливлює побудувати систему ресурсно-орієнтованого навчання майбутніх хореографів. Змістовий блок відображає насамперед зміст освітнього компонента та його дидактичну карту. Методичний блок уміщує різні методи навчання (пояснювально-ілюстративний, проблемний, частково-пошуковий (евристичний), репродуктивний), форми навчання (лекція, лабораторні заняття, практични заняття, самостійна робота, консультації), а також визначає формат консультацій (очні та онлайн, за формою – індивідуальні та групові, за часом – відповідно до графіку чи усною домовленістю з ініціативи магістрантів у разі виникнення потреби). Діагностичний блок моделі включає методи контролю, механізм відпрацювання пропусків практичних занять, критерії оцінювання аудиторної роботи, критерії оцінювання самостійної роботи (ІНДЗ – за наявності), критерії оцінювання модульних контрольних робіт, критерії оцінювання екзамену, шкалу оцінювання успішності студентів, а також програмні результати навчання.
Посилання
Harashchenko, D. V. (2012). Fizkultura na povitri: zdoroviazberezhuvalnyi pidkhid [Physical education in the air: a health-preserving approach]. Doshkilne vykhovannia [Preschool education], 5 (849), 28-31 [in Ukrainian].
Hnatiuk, D. O. (2013). Systemno-diialnisnyi pidkhid yak osnova orhanizatsii efektyvnoho navchannia [The system-activity approach as the basis of the organization of effective training]. Pedahohichnyi poshuk [Pedagogical search], 4, 33-37 [in Ukrainian].
Hrynova, M. V., Kononets, N. V., Diachenko-Bohun, M. M., & Rybalko, L. M. (2019). Resursno-oriientovane navchannia studentiv v umovakh zdoroviazberezhuvalnoho osvitnoho seredovyshcha [Resource-oriented education of students in the conditions of a health-preserving educational environment]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia [Information technologies and teaching aids], 72, 4, 182-193 [in Ukrainian].
Kononets, N. V. (2012). Pedahohichni innovatsii vyshchoi shkoly: resursno-oriientovane navchannia [Pedagogical innovations of higher education: resource-oriented learning]. Pedahohichni nauky [Pedagogical sciences], 54, 76-80 [in Ukrainian].
Kononets, N., Ilchenko, O., & Mokliak, V. (2020). Future teachers resource-based learning system: experience of higher education institutions in Poltava city, Ukraine. Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE, 21, 3, 14, 199-220.
Kononets, N., Grynova, M., Zhamardiy, V., Mamon, O., & Liulka, H. (2020). Problems of Implementation of The System of Resource-Based Learning of Future Teachers of Physical Culture. International Journal of Applied Exercise Physiology (IJAEP), 9 (12), 50-60.
Martynenko, O. (2020). Metodyka roboty z khoreohrafichnym kolektyvom: teoriia i praktyka [Methodology of working with a choreographic team: theory and practice]: pidruchnyk dlia zdobuvachiv pershoho rivnia vyshchoi osvity spetsialnostei 024 Khoreohrafiia, 014 Serednia osvita (Khoreohrafiia). Melitopol: Vydavnychyi budynok Melitopolskoi miskoi drukarni [in Ukrainian].
Smith-Autard, J.(2000). Dance Composition. New York: Routledge.
Tarantseva, O. O. (2024). Resursno-oriientovane navchannia maibutnikh khoreohrafiv pid chas praktykumu z teatralnoho tantsiu [Resource-oriented training of future choreographers during a theatrical dance workshop]. In Resursno-oriientovane navchannia v «3D»: dostupnist, dialoh, dynamika [Resource-oriented learning in "3D": accessibility, dialogue, dynamics]: zbirnyk tez dopovidei IV Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi internet-konferentsii (pp. 679-682). Poltava: FKUEP PDAU [in Ukrainian].
Tryhub, I., & Tryhub, S. (2013). Metodyka roboty z khoreohrafichnym kolektyvom (pochatkovyi, osnovnyi, vyshchyi riven) [Method of working with a choreographic team (initial, basic, higher level)]: navchalno-metodychnyi posibnyk dlia stud. ped. universytetiv (napriam «Khoreohrafiia»). Sumy: Vyd-vo SumDPU imeni A. S. Makarenka [in Ukrainian]
Volchukova, V. M., Buhaiets, N. A., Limanska, O. V., & Tishchenko, O. M. (2013). Metodyka roboty z khoreohrafichnym kolektyvom: osnovy kursu [Methods of working with a choreographic team: the basics of the course]: navchalno-metodychnyi posibnyk. Kharkiv: KhNPU imeni H. S. Skovorody [in Ukrainian].