ЗНАЧЕННЯ НАВЧАЛЬНО-ДОСЛІДНИХ ЗАВДАНЬ З «ОСНОВ ПСИХОГЕНЕТИКИ» ДЛЯ ФОРМУВАННЯ У МАЙБУТНІХ МАГІСТРІВ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ ПРЕДМЕТНОЇ БІОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У ГАЛУЗІ ГЕНЕТИКИ ЛЮДИНИ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2075-146x.2024.33.310086Ключові слова:
фахові компетентності вчителя біології та здоров’я людини, здобувачі вищої освіти, навчально-дослідні завдання, психогенетика, генетика людиниАнотація
Схарактеризовано досвід планування та виконання навчально-дослідних завдань з вибіркового освітнього компоненту «Основи психогенетики» ОПП Середня освіта (Біологія та здоров’я людини) другого (магістерського) рівня вищої освіти. Показано, що виконання навчально-дослідного завдання на тему «Генетичні основи кількісної та якісної мінливості» є засобом формування предметної біологічної компетентності майбутніх магістрів середньої освіти в галузі генетики людини.
Посилання
Avksentieva, O. O., & Yuchno, Yu. Yu. (2020). [Formation of Professional Competencies of Future Biology Teachers in Teaching Course “Structural botany”]. Problemy suchasnoi osvity [Problems of modern education], 11, 171-179 [in Ukrainian].
Honcharova, N. H., Besarab, H. I., Zhernova, N. P., Putilin, D. A., & Hulenko, V. Ie. (2013). Efektyvnist ta formy samostiinoi roboty studentiv pry vyvchenni fiziolohii liudyny u vyshchii shkoli [Efficiency and forms of independent work of students in studying human physiology in higher education]. Teoriia i metodyka vyvchennia fundamentalnykh dystsyplin u vyshchii shkoli [Theory and methods of learning fundamental disciplines in high school], 8 (1), 123-129 [in Ukrainian].
Hramatyk, N. (2020). Profesiina pidhotovka maibutnikh bakalavriv pryrodnychykh nauk: strukturno-komponentnyi sklad predmetnoi kompetentnosti z biolohii [Professional training of future bachelors of natural sciences: structural and component composition of subject competence in biology]. Naukovyi visnyk Pivdennoukrainskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni K. D. Ushynskoho [Scientific Bulletin of the South Ukrainian National Pedagogical University named after KD Ushinsky], 3 (132), 198-209. DOI: https://doi.org/10.24195/2617-6688-2020-3-23 [in Ukrainian].
Melnychenko, R. K. (2017). Teoretychni zasady formuvannia profesiinoi kompetentnosti vchytelia biolohii profilnoi shkoly [Theoretical principles of formation of professional competence of a teacher of biology of a profile school]. Naukovi zapysky Berdianskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu. Pedahohichni nauky [Scientific notes of Berdyansk State Pedagogical University. Pedagogical sciences], 3, 193-200 [in Ukrainian].
Robocha prohrama navchalnoi dystsypliny «Osnovy psykhohenetyky» [The work program of the discipline "Fundamentals of Psychogenetics"]. (2022). Dnipro: Oles Honchar Dnipro National University. Retrieved from http://repository.dnu.dp.ua [in Ukrainian].
Serhiienko, L. P. (2011). Praktykum z psykhohenetyky [Workshop z psychogenetics]: navch. posib. Ternopil: Navchalna knyha – Bohdan [in Ukrainian].
Test H. Aizenka dlia vyznachennia typu temperamentu [H. Eysenck’s test for determining the type of temperament]. Retrieved from https://gur.gov.ua/files/test-aizenka.pdf [in Ukrainian].
Yusypiva, T. I. (2023). Osnovy psykhohenetyky [Basics of Psychogenetics]. Dnipro: DNU [in Ukrainian].
Yusypiva, T. I., & Miasoid, H. I. (2021). Metod proiektiv yak zasib formuvannia kompetentnostei maibutnikh fakhivtsiv hotelno-restorannoi spravy u protsesi navchannia ekolohii [Project method as a means of formation of competencies of future professionals of hotel and restaurant affairs in the process of ecology study]. Visnyk universytetu imeni Alfreda Nobelia. Pedahohika i psykholohiia [Bulletin of the Alfred Nobel University. Pedagogy and psychology], 2 (21), 308-314. DOI: https://doi.org/10.32342/2522-4115-2021-2-22-34 [in Ukrainian].