ВПЛИВ ФАКТОРІВ ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА НА РЕЗУЛЬТАТИВНІСТЬ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2075-146x.2024.34.317972Ключові слова:
освітнє середовище, науково-дослідницька діяльність, вища освіта, академічна продуктивність, інтеграція навчання та дослідження, критичне мисленняАнотація
У статті досліджується вплив факторів освітнього середовища на результативність науково-дослідницької діяльності студентів в закладах вищої освіти. Аналізуючи взаємозв'язок структурних компонентів освітнього середовища та їх вплив на академічну ефективність, робота визначає ключові елементи: доступ до ресурсів, організаційну підтримку, інтеграцію навчання і дослідження, а також активізацію студентської участі. Значення взаємодії та культурного обміну у середовищі вищої освіти акцентується як критичне для розвитку креативного та критичного мислення. Висвітлено роль наукової спільноти та менторської підтримки у формуванні наукових компетенцій.
Посилання
Chernetska, T. I. (2011). Suchasnyi urok: teoriia i praktyka modeliuvannia [Modern lesson: theory and practice of modeling]: navch. posib. Kyiv: TOV «Praimdruk» [in Ukrainian].
Chernetskyi, I. S. (2012). Formuvannia v uchniv osnovnoi i starshoi shkoly doslidnytskykh umin zasobamy pozaklasnoho osvitnoho seredovyshcha [Formation of research skills in elementary and high school students by means of an extracurricular educational environment]. (Extended abstract of PhD diss.). Kyiv [in Ukrainian].
Haba, I. M. (2011). Vplyv osvitnoho seredovyshcha VNZ na profesiinyi rozvytok osobystosti [The influence of the educational environment of the university on the professional development of the individual]. In S. D. Maksymenko (Ed.), Problemy zahalnoi ta pedahohichnoi psykholohii [Problems of general and pedagogical psychology]: zbirnyk naukovykh prats (Vol. XIII, pp. 74-82). Kyiv: Instytutu psykholohii im. H.S. Kostiuka APN Ukrainy [in Ukrainian].
Hontarovska, N. (2009). Pryntsypy rozrobky proektu osvitnoho seredovyshcha navchalnoho zakladu yak peredumovy rozvytku obdarovanoi osobystosti [The principles of developing a project of the educational environment of an educational institution as a prerequisite for the development of a gifted personality]. Osvita na Luhanshchyni [Education in Luhansk Oblast], 2, 118-124 [in Ukrainian].
Ilchenko, N. V. (Ed.). (2020). Formuvannia suchasnoho osvitnoho seredovyshcha: teoriia i praktyka [Formation of a Modern Educational Environment: Theory and Practice]: materialy mizhvuz. nauk.-prakt. konf.: zb. nauk. pr. Irpin [in Ukrainian].
Katashov, A. I. (2001). Pedahohichni osnovy rozvytku innovatsiinoho osvitnoho seredovyshcha suchasnoho litseiu [Pedagogical foundations of the development of an innovative educational environment of a modern lyceum]. (Extended abstract of PhD diss.). Luhansk [in Ukrainian].
Kukh, A. M. (2008). Osvitnie seredovyshche v strukturi innovatsiinoi systemy fakhovoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv fizyky [Educational environment in the structure of the innovative system of professional training of future physics teachers]. Predmetni dydaktyky v konteksti formuvannia kompetentnistno-svitohliadnykh profesiinykh yakostei maibutnoho fakhivtsia [Subject didactics in the context of forming competence-worldview professional qualities of a future specialist], 2, 73-76 [in Ukrainian].
Modeli rozvytku suchasnoi shkoly [Models of modern school development]: materialy Vseukr. nauk.-prakt. konf. (2007). Kyiv: SPB Bohdanova A.M. [in Ukrainian].
Panchenko, L. F. (2011). Teoretyko-metodolohichni zasady rozvytku informatsiino-osvitnoho seredovyshcha universytetu [Theoretical and methodological foundations of the development of the information and educational environment of the university]. (Extended abstract of D diss.). Luhansk [in Ukrainian].
Pototska, S. O. (Comp.). (2021). Pidkhody do orhanizatsii naukovo-doslidnoi diialnosti zdobuvachiv zahalnoi serednoi osvity v pryrodnychomu napriamku [Approaches to the organization of scientific research activities of students of general secondary education in the natural sciences]: metodychni rekomendatsii. Chernihiv: TOV «Desna Polihraf» [in Ukrainian].
Razina, N. O. (2009). Akmeolohichnyi pidkhid do rozvytku profesionalizmu suchasnoho pedahoha v innovatsiinomu osvitnomu seredovyshchi serednoi shkoly [Acmeological approach to the development of professionalism of a modern teacher in the innovative educational environment of a secondary school]. Visnyk naukovoi shkoly pedahohiv [Bulletin of the Scientific School of Teachers], 3, 8-12 [in Ukrainian].
Tsymbalaru, A. D. Komponentno-strukturnyi analiz poniattia «osvitnii prostir» [Component-structural analysis of the concept of "educational space"]. Retrieved from www.rusnauka.com/.../23997.doc.htm [in Ukrainian].
Verzhykhovska, O. M., Hurskyi, V. A, & Plakhtii, M. P. (2015). Naukovo-doslidna diialnist v haluzi osvity [Research activity in the field of education]: navchalno-metodychnyi posibnyk. Kamianets-Podilskyi: MEDOBORY PP [in Ukrainian].
Zavhorodnia, T. K., & Strazhnikova, I. V. (2021). Metodolohichni zasady pedahohichnykh doslidzhen [Methodological principles of pedagogical research]: navchalno-metodychnyi posibnyk. Ivano-Frankivsk [in Ukrainian].
Zhyzhko, T. A. (2013). Pedahohichna systema yak odyn iz chynnykiv vprovadzhennia idei intensyfikatsii u profesiinii pidhotovtsi maibutnikh fakhivtsiv [Pedagogical system as one of the factors of implementation of the idea of intensification in professional training of future specialists]. Naukovyi chasopys NPU im. M.P. Drahomanova. Seriia 11: Sotsiolohiia. Sotsialna robota. Sotsialna pedahohika. Upravlinnia [Scientific journal of the National University named after M.P. Dragomanov. Series 11: Sociology. Social work. Social pedagogy. Management], 3, 144-151 [in Ukrainian].