ДОСЛІДНИЦЬКА КОМПЕТЕНТНІСТЬ МАЙБУТНІХ ЛІКАРІВ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ХІМІЧНИХ ДИСЦИПЛІН

Автор(и)

  • Є. ДІДЕНКО

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2024.34.317974

Ключові слова:

дослідницька компетентність, майбутні лікарі, хімічні дисципліни

Анотація

У статті розглянуто проблему розвитку дослідницької компетентності у майбутніх лікарів у процесі вивчення хімічних дисциплін. Детально проаналізовано поняття дослідницької компетентності фахівців у галузі медицини. Підкреслено, що ефективне формування зазначеної компетентності безпосередньо залежить від активного залучення здобувачів до дослідницької діяльності. Визначено умови, які сприяють формуванню мотивації студентів до науково-дослідної роботи, а також наведено приклади завдань, виконання яких позитивно впливає на формування дослідницької компетентності у майбутніх фахівців цієї спеціалізації.

Посилання

Holovan, M. S., & Yatsenko, V. V. (2012). Sutnist ta zmist poniattia «doslidnytska kompetentnist» [The essence and content of the concept of "research competence"]. In Teoriia ta metodyka navchannia fundamentalnykh dystsyplin u vyshchii shkoli [Theory and teaching methods of fundamental disciplines in higher education]: zbirnyk naukovykh prats. (Is. VII, pp. 55-62). Kryvyi Rih: Vydavnychyi viddil NMetAU [in Ukrainian].

Horkunenko, P. (2010). Formuvannia profesiinoi kompetentnosti vykladacha pedahohichnoho vyshchoho navchalnoho zakladu I–II rivniv akredytatsii v konteksti zahalnoievropeiskoi intehratsii [Formation of the professional competence of a teacher of a pedagogical higher educational institution of I-II levels of accreditation in the context of pan-European integration]. Nova pedahohichna dumka [A new pedagogical thought], 1. Retrieved from http://www.nbuv.gov.ua/portal/ Soc_Gum/Npd/2010_1/Gorkunen.pdf. [in Ukrainian].

Kozak, L. (2014). Formuvannia doslidnytskykh kompetentsii maibutnikh vykladachiv doshkilnoi pedahohiky i psykholohii [Formation of research competencies of future teachers of preschool pedagogy and psychology]. Neperervna profesiina osvita: teoriia i praktyka [Continuous professional education: theory and practice], 1/2, 55-60 [in Ukrainian].

Kremen, V. H. (Ed.). (2008). Entsyklopediia osvity [Encyclopedia of education]. Kyiv: Yurinkom inter [in Ukrainian].

Pro vyshchu osvitu [About higher education]: Zakon Ukrainy. Retrieved from http://osvita.ua/legislation/law/2235/ [in Ukrainian].

Pro osnovni kompetentsii dlia navchannia protiahom usoho zhyttia [About core competencies for lifelong learning:]: rekomendatsiia 2006/962/IeS Yevropeiskoho Parlamentu ta Rady (IeS) (vid 18 hrudnia 2006 roku). Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/994_975 [in Ukrainian].

Samosudova-Hrozova, O. B. (2014). Problema formuvannia naukovoi kompetentnosti maibutnikh ekonomistiv bakalavriv u doslidzhenniakh vitchyznianykh uchenykh [The problem of formation of scientific competence of future bachelor economists in the research of domestic scientists]. Zbirnyk naukovykh prats Khersonskoho derzhavnoho universytetu. Pedahohichni nauky [Collection of scientific works of Kherson State University. Pedagogical sciences], 66, 385-389. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/znppn_2014_66_70/ [in Ukrainian].

Solodiuk, N. V. (2015). Formuvannia doslidnytskoi kompetentnosti studentiv-medykiv [Formation of research competence of medical students]. Retrieved from http://nvd.luguniv.edu.ua/archiv/ 2015/N3(31)/10.pdf [in Ukrainian].

Yaroshenko, O. H., (Ed.), Bulvinska, O. I., Divinska, N. O., Diachenko, N. O., Zhabenko, O. V., Lynova, I. O., Skyba, Yu. A., & Chornoivan, H. P. (2016). Kontseptsiia ta metodolohiia realizatsii naukovo-doslidnytskoi diialnosti sub’iektiv navchalno-vykhovnoho protsesu universytetiv [The concept and methodology of the implementation of scientific and research activities of subjects of the educational and educational process of universities]: monohrafiia. Kyiv: Instytut vyshchoi osvity NAPN Ukrainy [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-18

Як цитувати

ДІДЕНКО, Є. (2024). ДОСЛІДНИЦЬКА КОМПЕТЕНТНІСТЬ МАЙБУТНІХ ЛІКАРІВ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ХІМІЧНИХ ДИСЦИПЛІН. Витоки педагогічної майстерності, (34), 45–49. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2024.34.317974

Номер

Розділ

Статті