ОСОБЛИВОСТІ РОБОТИ КОНЦЕРТМЕЙСТЕРА ПІД ЧАС ВИКЛАДАННЯ УКРАЇНСЬКОГО ТА НАРОДНО-СЦЕНІЧНОГО ТАНЦЮ

Автор(и)

  • О. ЄФІМОВА
  • Є. ПОДКОПАЙ
  • Д. ШАРШОНЬ
  • В. СИДОРЕНКО

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2024.34.317988

Ключові слова:

концертмейстер, акомпаніатор, хореографія, танець, музичний супровід

Анотація

Проаналізовано особливості роботи концертмейстера під час викладання українського та народно-сценічного танцю. Розглянуто роль концертмейстера у хореографічному класі. Виявлено, що діяльність концертмейстера складний процес, який вимагає якісної музичної майстерності та глибокого розуміння педагогіки та психології. Зазначено про важливість розвитку музичності для хореографа, що передбачає підвищення його здатності розуміти та інтерпретувати музику у зв’язку з рухом. Злагоджена робота концертмейстера та педагога в класі дає можливість вирішувати мистецько-педагогічні завдання: посилення емоційно-виразного виконання вправ (здійснюється завдяки живій грі на інструменті), надає досвід майбутнім вчителям хореографії у підборі музичного матеріалу, розвивається музично-естетичний смак тощо.

Посилання

Hrinchenko, T. D. (2017). Istoriia vynyknennia ta stanovlennia profesii pianist-kontsertmeister [The history of the emergence and development of the profession of pianist-concertmaster]. Naukovi pratsi istorychnoho fakultetu Zaporizkoho natsionalnoho universytetu [Scientific works of the Faculty of History of Zaporizhzhya National University], 49, 280-284 [in Ukrainian].

Karpenko, T. P., & Pecheniuk, M. A. (2011). Kontsertmeisterska kompetentnist uchytelia muzyky: terminy i poniattia [Сoncertmaster competence of a music teacher]: navchalnyi posibnyk dlia studentiv muzychno-pedahohichnykh i mystetskykh spetsialnostei. Kamianets-Podilskyi [in Ukrainian].

Komarnytskyi, D. V. (2017). Robota kontsertmeistera-baianista na urokakh narodnoho tantsiu [The work of a concertmaster-bayanist in folk dance lessons]: navchalnyi posibnyk. Kamianets-Podilskyi [in Ukrainian].

Matkovskyi, O. (2014). Osoblyvosti roboty kontsertmeistera-baianista v khoreohrafichnomu klasi (zaniattia z narodnoho tantsiu) [Peculiarities of the work of a concertmaster-bayanist in a choreography class (folk dance classes)]. Svitohliad-Filosofiia-Relihiia [Worldview-Philosophy-Religion], 6, 190-196 [in Ukrainian].

Molchanov, T. (2015). Mystetstvo pianista-kontsertmeistera u kulturno-istorychnomu konteksti: istoriia, teoriia, praktyka [The art of the pianist-concertmaster in the cultural and historical context: history, theory, practice]: monohrafiia. Lviv [in Ukrainian].

Revenchuk, V. V. (2009). Teoriia ta metodyka formuvannia kontsertmeisterskykh umin [Theory and methods of formation of concertmaster skills]: navchalnyi posibnyk. Nizhyn: Vydavnytstvo NDU im. M. Hoholia [in Ukrainian].

Serhiienko, S. (2018). Kontsertmeisterska kompetentnist maibutnikh uchyteliv muzychnoho mystetstva [Concert master competence of future teachers of musical art]. Molodyi vchenyi [A young scientist], 12 (64), 453-456 [in Ukrainian].

Slupska, N. V. (2023). Rol kontsertmeistera khoreohrafii u zabezpechenni tvorchoho protsesu: (na prykladi vidkrytoho zaniattia z klasychnoho tantsiu u Kyivskomu natsionalnomu universyteti kultury i mystetstv) [The role of the concertmaster of choreography in ensuring the creative process: (on the example of an open classical dance class at the Kyiv National University of Culture and Arts]. Tantsiuvalni studii [Dance studios], 6 (1), 51-62 [in Ukrainian].

Zorin, V. V. (2018). Metodychni aspekty roboty pianista-kontsertmeistera u khoreohrafichnomu klasi [Methodical aspects of the pianist-concertmaster's work in the choreography class]. Naukovyi chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M. P. Drahomanova. Seriia 5: Pedahohichni nauky: realii ta perspektyvy [Scientific journal of the National Pedagogical University named after M. P. Drahomanov. Series 5: Pedagogical sciences: realities and prospects], 65, 42-45 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-18

Як цитувати

ЄФІМОВА, О., ПОДКОПАЙ, Є., ШАРШОНЬ, Д., & СИДОРЕНКО, В. (2024). ОСОБЛИВОСТІ РОБОТИ КОНЦЕРТМЕЙСТЕРА ПІД ЧАС ВИКЛАДАННЯ УКРАЇНСЬКОГО ТА НАРОДНО-СЦЕНІЧНОГО ТАНЦЮ. Витоки педагогічної майстерності, (34), 68–72. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2024.34.317988

Номер

Розділ

Статті