КОНЦЕПТУАЛЬНА МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ОСВІТНІХ МЕНЕДЖЕРІВ ДО ОРГАНІЗАЦІЙНО-УПРАВЛІНСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В УМОВАХ ЦИФРОВІЗАЦІЇ

Автор(и)

  • Н. КОНОНЕЦ
  • І. БОЯРИНОВА
  • І. ІЩЕНКО

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2024.34.318055

Ключові слова:

освітній менеджмент, проєктний підхід, процесний підхід, ресурсно-орієнтований підхід, стейкґолдерський підхід, модель, готовність, організаційно-управлінська діяльність, майбутній освітній менеджер, цифровізація

Анотація

У статті презентовано розроблену концептуальну модель формування готовності майбутніх освітніх менеджерів до організаційно-управлінської діяльності в умовах цифровізації, структуру якої складають концептуально-цільовий, змістово-реалізаційний та діагностико-результативний блоки. З’ясовано, що ця модель сприяє реалізації не лише освітній програмі підготовки магістрантів освітньої програми Менеджмент (Управління навчальним закладом), але й системній організації освітнього процесу в університеті в умовах цифрових трансформацій соціуму й освіти.

Посилання

Bodnar, O., Boyko, M., Horishna, O., & Naumchuk, V. (2021). Conceptual essence of change of management models in the educational environment: theory and practice. Applied Linguistics Research Journal, 5 (8), 26-35.

Buinytska, O. (2016). E-learning Methodology – Implementation and Evaluation: Monograph. Scientific Editor Eugenia Smyrnova-Trybulska. In E-education content management (pp. 451-467). Poland, Studio-Noa for University of Silesia in Katowice.

Chernyshova, M. O. (2013). Formuvannia hotovnosti maibutnikh menedzheriv orhanizatsii do doslidnytskoi diialnosti [Formation of readiness of future managers of the organization for research activities]: nauk.-metod. posib. Kyiv [in Ukrainian].

Darmanska, I. (2020). Orhanizatsiino-pedahohichni umovy formuvannia upravlinskoi kompetentnosti maibutnikh kerivnykiv zakladiv zahalnoi serednoi osvity [Organizational and pedagogical conditions for the formation of managerial competence of future heads of general secondary education institutions]. Zbirnyk naukovykh prats Natsionalnoi akademii Derzhavnoi prykordonnoi sluzhby Ukrainy. Pedahohichni nauky [Collection of scientific works of the National Academy of the State Border Service of Ukraine. Pedagogical sciences], 17 (2), 125-138 [in Ukrainian].

Hladkova, V. M. (2013). Profesiine samovdoskonalennia menedzheriv vyshchykh navchalnykh zakladiv: akmeolohichni osnovy [Professional self-improvement of managers of higher educational institutions: acmeological foundations]: monohrafiia. Kyiv: Osvita Ukrainy [in Ukrainian].

Horishna, O. (2020). Transformatsiia kontseptsii upravlinnia zminamy u praktytsi upravlinnia v zakladakh osvity [Transformation of the concept of change management in management practice in educational institutions]. In V. P. Kravets, H. M. Meshko (Eds.), Aktualni problemy upravlinnia zakladom osvity v konteksti stratehii modernizatsii osvitnoi haluzi [Current problems of educational institution management in the context of the strategy of modernization of the educational sector]: kolektyvna monohrafiia (pp. 314-336). Ternopil: TNPU im. V. Hnatiuka. [in Ukrainian].

Hrynova, M., Kononets, N., Zhdanova-Nedilko, O., & Pavlish, I. (2024). Suchasni napriamy realizatsii innovatsiinoho upravlinnia zakladamy osvity [Modern directions of implementation of innovative management of educational institutions]. Vytoky pedahohichnoi maisternosti [Origins of pedagogical skills], 33, 50-58 [in Ukrainian].

Hurevych, R., Konoshevskyi, L., Konoshevskyi, O., Voievoda, A., & Liulchak, S. (2024). Intehratsiia shtuchnoho intelektu v sferu osvity: problemy, vyklyky, zahrozy, perspektyvy [Integration of artificial intelligence in the field of education: problems, challenges, threats, prospects]. Modern Information Technologies and Innovation Methodologies of Education in Professional Training Methodology Theory Experience Problems, 72, 170-186 [in Ukrainian].

Kapiton, A., Kononets, N., Zhamardiy, V., Huz, K., Petrenko, L., Khomenko, A., & Ishchenko, I. (2023). Componentes da competência profissional dos futuros especialistas em tecnologias de informação. Revista on line de Política e Gestão Educacional, 27, 00, e023069.

Kononets, N., Ilchenko, O., Zhamardiy, V., Shkola, O., Broslavska, H., Kolhan, O., Padalka, R., & Kolgan, T. (2021). Software tools for creating electronic educational resources in the resource-based learning process. Journal for Educators, Teachers and Trainers JETT, 12 (3), 165-175.

Kononets, N. V. (2021). Tsyfrovizatsiia osvitnoho protsesu u vyshchii shkoli [Digitization of the educational process in higher education]: elektronnyi posibnyk dlia samostiinoi roboty mahistriv osvitnoi prohramy «Pedahohika vyshchoi shkoly» haluzi znan 01 osvita/pedahohika spetsialnosti 011 osvitni, pedahohichni nauky. Poltava: PUET [in Ukrainian].

Kononets, N. V. (2024). Napriamy zabezpechennia yakosti pidhotovky maibutnikh menedzheriv u konteksti steikgolderskoho pidkhodu: pedahohika partnerstva [Directions of ensuring the quality of training of future managers in the context of the stakeholder approach: pedagogy of partnership]. In M. V. Hrynova (Ed.). Osnovni tsili stratehii staloho rozvytku: problemy ta perspektyvy [The main objectives of the sustainable development strategy: problems and prospects]: materialy I Mizhnarodnoho naukovo-praktychnoho forumu (pp. 348-350). Poltava: PNPU imeni V.H. Korolenka [in Ukrainian].

Liubarets, V. V. (2018). Profesiina pidhotovka maibutnikh menedzheriv sotsiokulturnoi diialnosti dlia industrii hostynnosti: teoretychni obgruntuvannia [Professional training of future managers of socio-cultural activities for the hospitality industry: theoretical justifications]: monohrafiia. Sumy: P.F «Vydavnytstvo “Universytetska knyha”» [in Ukrainian].

Lytvyn, V. A. (2021). Suchasni aspekty orhanizatsii neformalnoi osvity maibutnikh pedahohiv [Modern aspects of the organization of informal education of future teachers]. Visnyk pisliadyplomnoi osvity [Bulletin of postgraduate education], 17 (46), 63-75 [in Ukrainian].

Morze, N., & Buinytska, O. (Eds.). (2021). Modernizatsiia osvity v tsyfrovomu vymiri [Modernization of education in the digital dimension]: monohrafiia. Kyiv: Kyiv. un-t im. B. Hrinchenka [in Ukrainian].

Ostapenko, V. M., & Shevchenko, D. O. (2022). Formuvannia vzaiemodii steikkholderiv v innovatsiinii ekonomitsi [Formation of stakeholder interaction in the innovative economy]. In Aktualni problemy upravlinnia sotsialno-ekonomichnymy systemamy [Actual problems of management of socio-economic systems]: materialy VIII Mizhnar. nauk.-prakt. konf. (pp. 80-83). Lutsk: LNTU [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-18

Як цитувати

КОНОНЕЦ, Н., БОЯРИНОВА, І., & ІЩЕНКО, І. (2024). КОНЦЕПТУАЛЬНА МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ОСВІТНІХ МЕНЕДЖЕРІВ ДО ОРГАНІЗАЦІЙНО-УПРАВЛІНСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В УМОВАХ ЦИФРОВІЗАЦІЇ . Витоки педагогічної майстерності, (34), 111–119. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2024.34.318055

Номер

Розділ

Статті