ЗАСТОСУВАННЯ АРТ-ТЕРАПІЇ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ СУЧАСНОЇ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2075-146x.2024.34.318058Ключові слова:
арт-терапія, мистецтво, учитель, шестилітній першокласник, сучасна початкова школаАнотація
Статтю присвячено вивченню особливостей арт-терапевтичної роботи з молодшими школярами. Розкрито зміст і суть поняття «арт-терапія», визначено її можливості. Описано арт-терапевтичні техніки для дітей молодшого шкільного віку. Визначено, що характер арт-терапії може об’єднувати потенціал мистецтва, педагогіки і психології, повною мірою відбиває тенденцію до інтеграції знань, властивій сучасній гуманітарній науці, що може стати продуктивним у справі модернізації підготовки вчителя початкової школи. Людьми керує творча сила, що дозволяє їм розпоряджатися власним життям, бути архітектором свого життя. Звернення до потужного потенціалу мистецтва сприяє більш гуманним відносинам у соціумі. Саме тому, використання засобів арт-терапії в освітньому процесі сучасної початкової школи – це можливість саморозкриття дитини через художню творчість.
Посилання
Atamanchuk, N. M. (2022). Psykholohichna pidtrymka ditiam pid chas viiny: resurs art-terapii [Psychological support for children during the war: a resource of art therapy]. In Aktualni problemy nastupnosti doshkilnoi i pochatkovoi osvity [Actual problems of continuity of preschool and primary education]: zbirnyk materialiv VIII Mizhnar. nauk.-prakt. konf. Kamianets-Podilskyi natsionalnyi universytet imeni Ivana Ohiienka, kafedra teorii ta metodyk doshkilnoi osvity. Kamianets-Podilskyi: Vyd-ts Kovalchuk O. V. Retrieved from https://reposit.nupp.edu.ua/handle/PoltNTU/10532 [in Ukrainian].
Atamanchuk, N. M. (2022). Psykholohiia strakhiv shestyrichnykh shkoliariv na pochatkovykh etapakh navchannia v shkoli [The psychology of fears of six-year-old schoolchildren at the initial stages of schooling]. Tekhnolohii rozvytku intelektu [Intelligence development technologies], 6, 1 (31). Retrieved from https://reposit.nupp.edu.ua/handle/PoltNTU/10961 [in Ukrainian].
Atamanchuk, N. M., & Yalanska, S. P. (2021). Use of art practices in working with higher education students. In New impetus for the advancement of pedagogical and psychological sciences in Ukraine and EU countries: research matters: collective monograph (Vol. 1, pp. 34-50) Riga, Latvia: Baltija Publishing. DOI: https://doi.org/10.30525/978-9934-26-032-2-3
Babii, I. V. (2014). Teoriia i praktyka art-terapii [Theory and practice of art therapy]: navchalno-metodychnyi kompleks. Uman: Almi [in Ukrainian].
Hazolyshyn, V. V. (2007). Art-terapiia: Mystetstvo bachyty [Art therapy: The art of seeing]. Kherson [in Ukrainian].