МАТЕМАТИЧНЕ КОМП’ЮТЕРНЕ МОДЕЛЮВАННЯ ФІЗИЧНИХ ПРОЦЕСІВ ЯК ЗАСІБ РОЗВ'ЯЗАННЯ ПРОБЛЕМНИХ STEM-ЗАВДАНЬ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2075-146x.2024.34.318060Ключові слова:
STEM-освіта, математичне моделювання, проблемне завдання (ситуація), фізичний процес, комп’ютерне моделюванняАнотація
У статті презентовано етапи розв’язання проблемних завдань у контексті STEM-навчання фізики, відповідно до яких розглянуто застосування комп’ютерних програмних середовищ MS Excel та GeoGebra для моделювання фізичних процесів в ході розв’язання проблемних завдань.
Посилання
Bibik, H. V. (2014). Mizhdystsyplinarna intehratsiia yak osnova yakisnoi matematychnoi osvity maibutnikh uchyteliv fizyky [Interdisciplinary integration as the basis of quality mathematical education of future physics teachers]. Zbirnyk naukovykh prats. Pedahohichni nauky [Collection of scientific papers. Pedagogical sciences], 66, 247-253. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/znppn_2014_66_44 [in Ukrainian].
Dominguez, A., De la Garza, J., Quezada-Espinoza, M., & Zavala, G. (2024). Integration of Physics and Mathematics in STEM Education: Use of Modeling. Education Sciences, 14 (1), 1-20. DOI: 10.3390/educsci14010020.
Flehantov, L., & Ovsiienko, Y. (2019). The Simultaneous Use of Excel and GeoGebra to Training the Basics of Mathematical Modeling. ICTERIA, 15, 864-879. DOI: 10.31812/123456789/3173.
Kontseptsiia rozvytku pryrodnycho-matematychnoi osvity (STEM-osvity) [The concept of the development of science and mathematics education (STEM education)]: skhvaleno rozporiadzhenniam Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 5 serpnia 2020 r. No. 960-р. (2020). Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/960-2020-%D1%80#n8 [in Ukrainian].
Kuzmenko, H. M., & Ryzhkova, T. Yu. (2024). Robototekhnika u rozvyvalnomu navchanni studentiv fizyky yak tekhnolohiia realizatsii STEM-osvity [Robotics in the developmental education of physics students as a technology for implementing STEM education]. Imidzh suchasnoho pedahoha [The image of a modern teacher], 4 (217), 13-18. DOI: 10.33272/2522-9729-2024-4(217)-13-18 [in Ukrainian].
Liashenko, O. I. (2023). Sposoby implementatsii tekhniko-tekhnolohichnykh znan u zmist shkilnoho kursu fizyky [Methods of implementation of technical and technological knowledge in the content of the school physics course]. In Pidhotovka maibutnikh uchyteliv fizyky, khimii, biolohii ta pryrodnychykh nauk v konteksti vymoh Novoi ukrainskoi shkoly [Training of future teachers of physics, chemistry, biology and natural sciences in the context of the requirements of the New Ukrainian School]: zbirnyk tez dopovidei V Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii (pp. 285-288). Ternopil: TNPU imeni Volodymyra Hnatiuka [in Ukrainian].
Solvang, L., & Haglund, J. (2021). How can GeoGebra support physics education in upper-secondary school – a review. Physics Education, 56 (5), 055011. DOI: 10.1088/1361-6552/ac03fb.
Yermakova-Cherchenko, N. O. (2022). Vykorystannia elektronnoho zasobu GEOGEBRA pry rozv’iazuvanni zadach z fizyky [Using the GEOGEBRA electronic tool for solving physics problems]. Informatsiini tekhnolohii v osviti [Information technologies in education], 1 (50), 7-18. DOI: 10.14308/ite000753 [in Ukrainian].
Ziatdinov, R., & Valles, JR. Jr. (2022). Synthesis of Modeling, Visualization, and Programming in GeoGebra as an Effective Approach for Teaching and Learning STEM Topics. Mathematics, 10 (3), 398. DOI: 10.3390/math10030398.