ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ УПРАВЛІННЯ ОСВІТНЬОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ УЧНІВ ПРОФІЛЬНОЇ ШКОЛИ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2075-146x.2024.34.318063Ключові слова:
управління освітньою діяльністю, учні, профільна школа, освіта, учителіАнотація
У статті розглядаються теоретичні основи управління освітньою діяльністю учнів профільної школи.
Практичні працівники шкіл визнають недостатність своєї теоретичної підготовки з теорії управління. Водночас не можна сказати, що вчені не займаються вивченням питань теорії управління. Безперечно, школа має свою специфіку, особливості. Однак будь-якому досліднику (теоретику, практику) слід пам'ятати, що діалектична сутність теорії управління доведена і, отже, вона має загальний, всепроникний характер, а її загальні закономірності виявляють себе в будь-якому вигляді управлінської діяльності, у будь-якому змісті роботи керівника.
Систему управління якістю середньої освіти не можна запровадити одномоментно. Вона формується послідовно, поетапно, відповідно до програми її становлення та розвитку. Управління якістю освіти – це не лише досягнення його певного рівня, а й забезпечення позитивної динаміки його зміни.
Динамічний розвиток макросередовища школи, що надає освітні послуги, розкриває необхідність постійного контролю ситуації, що складається, і внесення відповідних коректив у свою діяльність, що дозволить зберегти і зміцнити конкурентні позиції. Створення єдиного освітнього простору потребує застосування нових методів управління, що сприяють підвищенню конкурентоспроможності та якості послуг освітнього закладу. Усвідомлення людини, її знань, компетенцій, креативності у виборі та ухваленні нетривіальних рішень як досягнення найвищої суспільної цінності є характерною рисою сучасної дійсності. У зв'язку з цим підвищення конкурентоспроможності та якості може стати пусковим механізмом, який ініціює новий якісний етап у розвитку освітніх послуг.
Посилання
Hadetskyi, M. V. (2004). Orhanizatsiia navchalnoho protsesu v suchasnii shkoli [Organization of the educational process in a modern school]: navchalno-metodychnyi posibnyk [dlia vchyteliv, kerivnykiv navchalnykh zakladiv, slukhachiv IPO]. Kharkiv: Vesta [in Ukrainian].
Karamushka, L. M. (2005). Upravlinnia zakladamy serednoi osvity [Management of secondary education institutions]. In V. Andriievska (Comp.), Psykholohichnyi dovidnyk vchytelia [Teacher's Psychological Handbook] (Book 4, pp. 34-36). Kyiv: Hlavnyk [in Ukrainian].
Kryzhko, V., Nemchenko, S., Holik, O., & Shumilova, I. (2016). Upravlinnia osvitoiu: refleksyvnyi pidkhid [Management of education: a reflective approach]: kol. monohrafiia. Berdiansk: Vyd-ts Tkachuk O.V. [in Ukrainian].
Nemchenko, S. H., Kryzhko, V. V., Bodnar, O. S., Radul, V. V., Starokozhko O. M., & Kondratenko, Yu. I. (2022). Upravlinnia zakladom osvity [Management of an educational institution]: pidruchnyk dlia zdobuvachiv druhoho rivnia vyshchoi osvity pedahohichnykh universytetiv. Berdiansk: BDPU [in Ukrainian].
Pavliutenkov, Ye. M. (2011). Mystetstvo upravlinnia shkoloiu [The Art of School Management]. Kharkiv: Osnova [in Ukrainian].
Vasylchenko, L. V. (2007). Upravlinska kultura i kompetentnist kerivnyka [Management culture and competence of the manager]. Kharkiv: Osnova [in Ukrainian].