ВИКОРИСТАННЯ ЗАСОБІВ МИСТЕЦТВА У ФОРМУВАННІ ІНЖЕНЕРНОГО МИСЛЕННЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

Автор(и)

  • І. ЛАРІНА
  • Ю. ДОЛЯ

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2024.34.318064

Ключові слова:

інженерне мислення, культура інженерного мислення, STREAM-освіта, освітні технології, мистецтво

Анотація

Здійснено теоретичне узагальнення закономірностей розвитку інженерного мислення дітей дошкільного віку у відповідності до змісту Базового компоненту дошкільної освіти.

Встановлено, що злиття творчого, мистецького та інженерного підходів в освіті дозволяє стимулювати та утримувати пізнавальну мотивацію дошкільників.

Доведено, що впровадження STREAM-підходу в освітній процес закладу дошкільної освіти формує у дітей цілісне бачення світу, де наука і техніка переплітаються з творчістю та мистецтвом. Розглянуто мистецтво як інноваційний інструмент, що є ключовим фактором у вихованні та освіті дошкільників. Застосування мистецької творчості для формування інженерного мислення створює унікальні можливості для розвитку у дітей комплексу навичок, які є необхідними у ХХІ столітті.

Посилання

Bazovyi komponent doshkilnoi osvity [Basic component of preschool education]. Retrieved from http://surl.li/kckw [in Ukrainian].

Kravchuk, N., & Zbroi, V. (2023). Vykorystannia elementiv STREAM-osvity v roboti obdarovanymy ditmy starshoho doshkilnoho viku [The use of elements of STREAM education in the work of gifted children of older preschool age]. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh [Pedagogy of creative personality formation in higher and secondary schools], 86, 61-65 [in Ukrainian].

Krutii, K. L., & Hrytsyshyna, T. I. (2016). STREAM-osvita doshkilniat: vykhovuiemo kulturu inzhenernoho myslennia [STREAM-education of preschoolers: we cultivate a culture of engineering thinking]. Doshkilne vykhovannia [Preschool education], 1, 3-7 [in Ukrainian].

Krutii, K. L. (Comp.). (2019). STREAM-osvita, abo Stezhynky u Vsesvit: Alternatyvna prohrama formuvannia kultury inzhenernoho myslennia v doshkilnykiv [STREAM-education, or Paths to the Universe: An alternative program for the formation of a culture of engineering thinking in preschoolers]. Zaporizhzhia: TOV «LIPS» LTD [in Ukrainian].

Nikolaiesku, I. (2022). Formuvannia inzhenernoho myslennia doshkilnykiv yak oriientyr dydaktychnoi pidhotovky maibutnikh mahistriv doshkilnoi osvity [Formation of engineering thinking of preschoolers as a reference point for didactic training of future masters of preschool education]. Visnyk Uzhhorodskoho universytetu. Pedahohika. Sotsialna robota [Bulletin of Uzhhorod University. Pedagogy. Social work], 1 (50), 203-206. Retrieved from http://visnyk-ped.uzhnu.edu.ua/article/view/257726 [in Ukrainian].

Stetsenko, I. V. (2021). Partsialna prohrama formuvannia kultury inzhenernoho myslennia v ditei peredshkilnoho viku «STREAM-osvita, abo Stezhynky u Vsesvit». Osvitnii napriam «Mystetstvo, abo Taiemnytsi Dyvosvitu» [Partial program for the formation of a culture of engineering thinking in preschool children "STREAM-education, or Paths to the Universe". Educational direction "Art, or Mysteries of the Universe"]. Zaporizhzhia: TOV “LIPS” LTD [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-18

Як цитувати

ЛАРІНА, І., & ДОЛЯ, Ю. (2024). ВИКОРИСТАННЯ ЗАСОБІВ МИСТЕЦТВА У ФОРМУВАННІ ІНЖЕНЕРНОГО МИСЛЕННЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ. Витоки педагогічної майстерності, (34), 139–143. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2024.34.318064

Номер

Розділ

Статті