КОНСТАТУВАЛЬНА ДІАГНОСТИКА ТА СТАН СФОРМОВАНОСТІ СОЦІАЛЬНО-ЕМОЦІЙНИХ НАВИЧОК МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ СУМСЬКОЇ ОТГ

Автор(и)

  • Є. МОРОЗ

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2024.34.318089

Ключові слова:

соціально-емоційні навички, молодші школярі, констатувальний експеримент, саморегуляція, відповідальність, емпатія, Сумська ОТГ

Анотація

Автором досліджено рівень розвитку соціально-емоційних навичок у молодших школярів Сумської об'єднаної територіальної громади. Було проведено констатувальний експеримент, в якому взяли участь 28 закладів освіти та 494 учні 3-4 класів. За розробленою авторською методикою оцінювався рівень сформованості 17 соціально-емоційних навичок, згрупованих у п'ять основних та один додатковий вимір. Основна увага приділялася таким навичкам, як саморегуляція, емоційна грамотність, співпраця та емпатія, які є критично важливими для успішної адаптації учнів до шкільного життя та подальшого соціального розвитку.

Результати дослідження демонструють високий рівень залученості та відкритості до нового досвіду серед учнів, проте деякі навички, такі як відповідальність та самоконтроль, потребують додаткової уваги. Автор також наголошує на важливості розробки програм для розвитку цих навичок у дітей з урахуванням індивідуальних потреб та залученням батьків до освітнього процесу.

Посилання

Hrynko, V., Yevtukhova, T., & Filipova, A. (2022). Teoretychni aspekty rozvytku sotsialno-emotsiinykh navychok v uchniv pochatkovoi shkoly [Theoretical aspects of the development of socio-emotional skills in primary school students]. Profesionalizm pedahoha: teoretychni y metodychni aspekty [Professionalism of the teacher: theoretical and methodological aspects], 2 (17), 31-41. DOI: https://doi.org/10.31865/2414-9292.17.2022.259991 [in Ukrainian].

Kobylieva, O. (2023). Upravlinnia osvitnim protsesom u zakladi zahalnoi serednoi osvity na zasadakh sotsialno-emotsiinoho ta etychnoho navchannia [Management of the educational process in a general secondary education institution on the basis of socio-emotional and ethical learning]. (Master’s thesis). Kharkiv: KhNEU im. S. Kuznetsia [in Ukrainian].

Kudriashova, O. V. (2023). Osoblyvosti rozvytku empatii u ditei molodshoho shkilnoho viku [Features of empathy development in primary school children]. (Master’s thesis). Izmail [in Ukrainian].

Muzychenko, V. O. (2023). Rozvytok krytychnoho myslennia molodshykh shkoliariv na urokakh intehrovanoho kursu «Ia doslidzhuiu svit» [Development of critical thinking of junior schoolchildren in the lessons of the integrated course ‘I Explore the World’]. In Aktualni pytannia suchasnoi pedahohiky: tvorchist, maisternist, profesionalizm [Topical issues of modern pedagogy: creativity, skill, professionalism]: materialy IV mizhnar. nauk.-prakt. konf. (pp. 174-177). Kremenchuk: Metodychnyi kabinet [in Ukrainian].

Parashchuk, R. I., & Kondratiuk, S. M. (2023). Spilkuvannia uchniv molodshykh klasiv [Communication of primary school students]. In Nauka ta osvita v doslidzhenniakh molodykh uchenykh [Science and education in the research of young scientists]: materialy IV mizhnar. nauk.-prakt. konf. dlia studentiv, aspirantiv, doktorantiv, molodykh uchenykh (pp. 91-92). Kharkiv [in Ukrainian].

Psykholohichni osoblyvosti ditei molodshoho shkilnoho viku [Psychological characteristics of children of primary school age]. (2024). Sait Snovskoi zahalnoosvitnoi shkoly I-III st. № 1. Retrieved from http://schors-school1.edukit.cn.ua/socialjno-psihologichna_sluzhba/psihologiya_shkolyara/psihologichni_osoblivosti_ditej_molodshogo_shkiljnogo_viku/ [in Ukrainian].

Psykholohiia molodshoho shkoliara (zriloho dytynstva) [Psychology of junior schoolchildren (mature childhood)]. (2024). Avtorski referaty, kursovi ta dyplomni roboty. Onlain biblioteka pidruchnykiv. Retrieved from Studentam.net.ua. https://studentam.net.ua/content/view/3153/97/ [in Ukrainian].

Sokolova, H. M. (2023). Formuvannia stsenichno-vykonavskoi kultury uchniv dytiachykh muzychnykh shkil u protsesi navchannia hry na fortepiano [Formation of stage-performing culture of pupils of children's music schools in the process of learning to play the piano]. (PhD diss.). Sumy. Retrieved from https://sspu.edu.ua/images/2023/docs/dis/sokolova_g_disertaciya_e73a9.pdf [in Ukrainian].

Talko, T., & Sytniakivska, S. M. (2022). Osoblyvosti sotsializatsii ditei molodshoho shkilnoho viku [Features of socialisation of primary school children]. In N. P. Pavlyk (Ed.), Aktualni problemy sotsialnoi sfery [Actual problems of the social sphere]: zbirnyk statei studentiv i vykladachiv (pp. 35-36). Zhytomyr [in Ukrainian].

Vikhrova, L. H., & Zinzura, V. V. (2023). Sotsialnyi ta emotsiinyi intelekt: Kliuchovi navychky XXI stolittia dlia uspikhu v osvitnomu protsesi [Social and emotional intelligence: Key skills of the XXI century for success in the educational process]. In Rol sotsialnoho ta emotsiinoho intelektu yak naivazhlyvishykh soft-skills XXI stolittia v osvitnomu protsesi [The role of social and emotional intelligence as the most important soft-skills of the XXI century in the educational process]: materialy Vseukr. nauk.-ped. pidvyshchennia kvalifikatsii (p. 472). Odesa: Helvetyka. Retrieved from https://cuesc.org.ua/images/informlist/advanced_training_PSAU_6%20березня%20-%2016%20квітня%202023%20року.pdf [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-18

Як цитувати

МОРОЗ, Є. (2024). КОНСТАТУВАЛЬНА ДІАГНОСТИКА ТА СТАН СФОРМОВАНОСТІ СОЦІАЛЬНО-ЕМОЦІЙНИХ НАВИЧОК МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ СУМСЬКОЇ ОТГ. Витоки педагогічної майстерності, (34), 165–171. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2024.34.318089

Номер

Розділ

Статті